هاستل‌‌، نوعی اقامتگاه پرطرفدار

هاستل‌‌، نوعی اقامتگاه پرطرفدار

انتخاب اقامتگاه مناسب همواره به عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های گردشگران شناخته می‌شود. از آن جا که بخش مهمی از هزینه‌های سفر صرف اقامتگاه می‌شود، بسیاری از افراد سعی دارند به جای هتل‌های تجملاتی و گران قیمت به اقامتگاهی ساده‌تر رفته و پول خود را به بخش‌های دیگری از سفر اختصاص دهند. هاستل‌ یکی از انواع اقامتگاه‌ها است که این روزها طرفداران زیادی خصوصا در کشورهای اروپایی پیدا کرده است.

هاستل و تفاوت آن با هتل

هاستل (Hostel) در واقع از ترکیب دو واژه انگلیسی Host (مهمان کردن) و Hotel (هتل) ساخته شده و مهم‌ترین تفاوت آن با هتل در این است که شما در هتل، یک اتاق را به طور کامل برای مدتی اجاره می‌کنید در حالی که در هاستل‌، تنها یک تخت از یک اتاق به شما اجاره داده می‌شود. بنابرین، هاستل‌ها به خوابگاه‌های دانشجویی شباهت دارند که چند نفر برای مدتی در یک اتاق مشترک با یکدیگر اقامت دارند.

هاستل‌ها معمولا تمامی امکانات مورد نیاز برای گردشگر همچون آشپزخانه و امکانات پخت و پز، حمام، سرویس بهداشتی، ملحفه و پتو را در اختیار وی قرار می‌دهند و از امنیت و کیفیت خوبی نیز برخوردارند. تنها دلیل قیمت ارزان هاستل، آن است که شما باید به صورت مشترک با سایر مسافران از اغلب این امکانات استفاده کنید.

نکات مهم در انتخاب هاستل

بهترین روش برای تشخیص و شناخت یک هاستل خوب و با کیفیت، استفاده از تجربیات سایر گردشگران است. به این معنا که بهتر است پیش از سفر در سایت‌هایی که برای رزرو اقامتگاه‌ها وجود دارند، جست و جو کرده و از نظرات و تجربیات گردشگرانی که قبلا به آن منطقه سفر کردند و در هاستل اقامت داشتند، استفاده کنید.

 در نظر داشته باشد که علاوه بر رزرو اقامتگاه، بخش مهمی از هزینه‌های سفر به حمل و نقل مربوط می‌شود. پس بهتر است، هاستلی را برای اقامت خود انتخاب کنید که در مرکز شهر باشد و نه در یک محل دور افتاده و به دور از هر گونه امکانات. چون در این صورت مجبور می‌شوید هزینه زیادی برای حمل و نقل و رسیدن به جاذبه‌های مرکز شهر بپردازید و علاوه بر آن، زمان زیادی را از دست خواهید داد.

در هاستل، افرادی از مناطق مختلف و با فرهنگ‌های متفاوت با شما هم اتاق خواهند شد و این امر طبیعی است که هاستل‌ به اندازه هتل ایمن نباشد. بنابراین، یکی دیگر از مواردی که باید پیش از اقامت در هاستل به آن توجه داشته باشید، موضوع امنیت است. پیشنهاد ما به شما این است که وسیله گران قیمتی با خود به همراه نداشته باشید و ترجیحا پول نقد همراهتان نباشد و یا آن را در محلی امن و مطمئن قرار دهید. امروزه بسیاری از هاستل‌ها قفسه‌های ایمنی برای نگهداری از وسایل در اختیار شما قرار می‌دهند که می‌توانید از آن‌ها نیز برای اینگونه از وسایل خود استفاده کنید.

هاستل‌ها می‌توانند دارای اتاق‌های مختلط و یا جداگانه برای خانم‌ها و آقایان باشند. معمولا در هاستل به تعداد کافی تخت خالی وجود دارد تا امکان انتخاب نوع اتاق برایتان فراهم باشد و نگرانی از این بابت نداشته باشید.

Waves Waves Waves

دوست داری یه مقاله بنویسی

اگه فکر می‌کنی حرفی برای گفتن داری، می‌تونی یه مقاله کاربردی یا جذاب برای سایت بنویسی.