همه آن چیزهایی که باید درباره خانه کوچک قابل حمل خود بدانید

به گزارش بزنیم بیرون ، همه چیزهائی که در کوله پشتی  باید نهاده شود ، باید وسیله صاحب کوله پشتی یعنی کسی که آنرا بر دوش می گیرد ، در جاهای مشخصی جا داده شود که حتی در تاریکی هم بداند هر چیز کجا هست و به آسانی و سرعت بتواند آنها را بیرون بیاورد و مورد استفاده قرار بدهد

 
* چیزهائی را که در کوله پشتی قرار میدهید ، باید بر حسب اهمیت و مورد و هنگام استفاده ، بطور عملی قرار داده شوند، فکر کنید که این خانه کوچک شما هم باید مرتب و با سلیقه تنظیم شود. 
 
در کوله پشتی شما یک رشته طناب ٧ میلیمتری که حدود ١٠ تا ١٥ متر درازا داشته باشد (که میتواند در موارد گوناگون مورد بهره برداری قرار بگیرد ) ، چراغ قوه ، شمع ، کمی کاغذ و کبریت نیز در جای ویژه ای گذاشته شوند. 
 
در کوله پشتی شما همیشه باید جائی برای یک داروخانه کوچک باقی باشد ، در این داروخانه ، لوازم کمک های نخستین را که نه تنها برای خود شما بلکه برای دیگران نیز می تواند مورد استفاده واقع شود ، قرار بدهید. 
 
هیچگاه با کفش روی کوله پشتی نروید.  آنرا در آب نگذارید. کوله را روی زمین و سنگ نکشید . آنرا بیش از حد گنجایش پر نکنید. چیزهای آبدار و مرطوب یا آلوده کن را در میان لوازم خشک یا آنچه که تمیز بودنشان اهمیت دارد قرار ندهید ( مثلا گوجه فرنگی را میان پیراهن و پولیور - یا پنیر را در وسط حوله! )
 
چیزهای سنگین تر و زمخت را در کف کوله قرار بدهید و وسایل سبک و نرم را روی آنها بگذارید. 
 
از درون کوله پشتی بگونه ای استفاده کنید که بخش پشت آن که روی پشت شما قرار می گیرد ، نرم و صاف باشد و جیب های بیرون کوله مزاحم حرکت دست ها نشوند و گرنه نابسامانی کوله ، سبب زخم و ناهنجار شدن پشت بدن میشود و شب را نخواهید توانست براحتی و بدون درد بخواب بروید. 
 
چه ٣ساعت و چه ٣ روز بخواهیددر کوه باشید ، همیشه برای لااقل یک روز بیشتر از آنچه در برنامه دارید ، غذا همراه ببرید. 
 
غذای شما باید شامل مواد سبک ، قابل هضم ، خوشمزه و مقوی باشد .
 
خوراکیهای میان راهتان را که همراه برداشته اید ، بگونه ای تقسیم کنید که همیشه یک مقدار برای مواقع لازم و اتفاقی باقی بماند ، تا این که به آبادی و یا محلی برسید که دوباره بتوانید غذا و خوراکی تهیه کنید ، منظور اینست که خوردنی ها هیچگاه نباید به آخر برسند. 
 
در هنگام استراحت ، قسمت پشت کوله ( ونیز پشت خودتان ) را که از عرق مرطوب شده است در برابر آفتاب قرار بدهید تا خشک شوند. 
 
در روی قله ، کوله را در جای مطمئنی بگذارید که یک باره به جائی نرود که شما از آنجا با زحمت زیاد، ساعت ها پیش به بالا حرکت کرده اید.  این حادثه بدی میتواند باشد !
 
هنگامی که به کوله پشتی نیازی ندارید، آنرا خالی  ، تمیز و خشک کنید و بگذارید خوب هوا بخورد. 
 
در کوهستان بویژه ، تمیزی پایه تندرستی ، نظم و نیروی مبارزه و پایداری است.
Waves Waves Waves

دوست داری یه مقاله بنویسی

اگه فکر می‌کنی حرفی برای گفتن داری، می‌تونی یه مقاله کاربردی یا جذاب برای سایت بنویسی.