همه چیزهایی که باید برای سفر به نپال بدانید

به گزارش بزنیم بیرون ، همینطور که میدونید، ویزا رو میتونید از فرودگاه بگیرید. بیشتر از 10 دقیقه طول نمیکشه. تو سالن دوتا کامپیوتر هست که وصله به سایت و شما با تکمیل فرم ویزا، یه پرینت میگیرید. اون پرینت رو با 40 دلار بابت ویزای یه ماهه، به یکی از باجه ها میدید و اونم یه رسید میده و بعد میرید به باجه اصلی که قراره پاسپورت رو مهر بزنه.

ویزای سه ماهه هم 90 دلاره. 
چند دلار به روپیه ی نپال :که هر دلار میشه 100 روپیه
سیم کارت رو هم از نزدیکی خروجی فرودگاه میتونید بگیرید که حدود 6 دلار در میاد که بسته اینترنتی هم داره ولی آگه اینترنت تموم شد، برا شارژ میتونید از نمایندگی های Ncell بسته بگیرید که حداقل بسته ش 125 مگ هست. 
 
حمل و نقل : 
اتوبوس شهری خیلی ارزونه . 
تاکسی حدود 300 روپیه میگیره. دربست 
ولی نزدیک فرودگاه به طبع گرونتره. 
از کاتماندو به شهر پوخارا، اتوبوس هست که هر روز ساعت 7 حرکت میکنه و هزینش 600 روپیه هست. میتونید از روز قبل هم بلیطشو خرید کنید یا برید همونجا تهیه کنید. 
 
هاستل ها در کاتماندو:
در فصل تابستان که فصل سفر به نپال نیست، میشه هاستل ارزون پیدا کرد. حداقل نفری 3.5 دلار ولی تو زمان شلوغی که میشه ماه آگوست و نوامبر، حداقل 5دلاره تا به بالا. 
و همه هاستل و هتل ها تو شهرکی بنام تامِل هست. Thamel
و فروشگاه کوهنوردی ها هم در این محله هستن. نکته ای که هست اگه قصد خرید دارید، حتما به فروشگاه های زیادی سر بزنید و قیمت بگیرید و اونی که ارزانتر میگه رو انتخاب کنید. باز چونه بزنید میتونید تا یک سوم قیمتی که گفته، خرید کنید
شهر کاتماندو معابد زیبایی داره که معروف ترین هاش، معبد میمون. پاشو پاتی نیا که بهتر ه نزدیکای تاریکی برید اونجا که رقص و آواز برا خداشون اجرا میکنن. 
در معابد با خودتون موز نبرید که میمون ها حمله میکنن
میدان دربار هم در داخل شهره که ورودیش 10 دلاره ولی میشه راه فرار پیدا کرد که رایگان رفت
البته معبد پاشو پاتو نیا هم ورودی ده دلاری داره که اونم جای فرار و کلک داره
در شهر کاتماندو و پوخارا مغازه هایی هست که میتونید دوچرخه و موتور کرایه کنید. 
شهر پوخارا معروفه به ارزانترین شهر توریستی دنیا. ما که متوجه نشدیم. ولی خیلی شهر تمیز و خوشگلی هست. یه دریاچه ای داره که عالیه و چند تا معبد دیگه. 
 
مسیر ترکینگ دور آناپورنا:
مسیر های مختلف داره. از 6 روز تا یه ماه
هاستل ها در این مسیر، هر اتاق دو دلار ولی بشرط خوردن غذا در هاستل والا هر اتاق حدودای 5 دلار میشه. 
قیمت غذا حداقل 3 دلاره. 
وای فای رایگان 
نکته ای که هست آگه میخواین شام و صبحانه رو در هاستل بخورید، میتونید با صاحب هاستل صحبت کنید که هزینه اتاق رو نپردازید و فقط هزینه شام و صبحانه رو بدید. 
وای فای فقط در ارتفاعات بالای 4000 متری، هزینه 2دلاری داره. 
در مسیر دور آناپورنا، شهر jomsom دارای فرودگاه هست که هزینش از این روستا تا کاتماندو، حدود 120دلاره. 
معمولا اکثر توریست ها بعد پیمایش 10 روزه از شهر besiShahar تا شهر jomsom, با وسیله ای به پوخارا برمیگردن که جیپ بهترین گزینس که نفری 18دلار میگیره. به توصیه ما، به هیچ وجه سوار اتوبوس شهری در این مسیر برگشت نشید. مگر بلیط تهیه کنید و شماره صندلی داشته باشید والا آگه بلیط نداشته باشید، 12 ساعت باید در داخل اتوبوس، اونم تو یه جاده بد، سرپا وایسید. 
در مسیر ترکینگ، کیسه خواب. چادر. زیرانداز نیاز ندارید. چون همه هاستل ها اینقدر ارزون هستن که نیاز نباشه شما چادر بزنید. 
ولی یه کپسول گاز و اجاق و قابلمه، کتری داشته باشید که خودتونم پخت و پز داشته باشید تا هزینتون کم بشه. 
تو سایت های مختلف از هزینه روزانه مسیر دور آناپورنا نوشته که حداقل 20 دلار هزینشه ولی منو احمد برا هر دومون کلا 10 دلار خرج میکردیم. 
بخاطر اینکه یه اتاق 2 دلاری میگرفتیم و یه پرس غذا 4 دلاری هم سفارش میدادیم و اونم دوتایی میخوردیم ولی برا اینکه گشنمون نشه، نودل هم درست میکردیم. 
مجوز ورود به منطقه آناپورنا رو هم میتونید از کاتماندو بگیرید و هم از پوخارا که باید به اداره مهاجرت برید و هزینش هم 40 دلاره. 
و در کل آژانس های گردشگری زیادی هست که میتونید در تورهاشون شرکت کنید. مثل تور رفتینگ. پاراگلایدر. دره نوردی. ترکینگ. پارک ملی چیتوان که فیل سواری. حمام فیل. دیدن حیات وحش و... رو داره
Waves Waves Waves

دوست داری یه مقاله بنویسی

اگه فکر می‌کنی حرفی برای گفتن داری، می‌تونی یه مقاله کاربردی یا جذاب برای سایت بنویسی.