همه چیزهای که می توانید در هفت حوض بخرید!

به گزارش بزنیم بیرون ، میدان نبوت یا همان هفت حوض سابق از بزرگ‌ترین میدان‌های تهران است که در شرق تهران و منطقه 8 قرار گرفته است. میدانی پر از فروشگاه‌های رنگارنگ که بیشترشان مخصوص لباس‌های زنانه هستند. میدان هفت حوض تنها قسمتی از محله قدیمی و معروف نارمک است. این میدان از جهاتی با دیگر میادین پایتخت متفاوت است و قرار گرفتن در کنار یکی از معروف ترین مراکز خرید تهران و بزرگی و سرسبزی آن، میدان نبوت را بیشتر شبیه پارک کرده است. سری زدیم به میدان نبوت و بازارهای اطرافش تا ببینیم علاوه بر جاذبه‌های ظاهری، اوضاع بازار پوشاک در اینجا از چه قرار است.
اینجا پر از حراجی است
میدان نبوت و خیابان آیت پر از فروشگاه‌های متنوع هستند. خیابان آیت که دو طرفه است، پیاده‌روهای بزرگ و پهنی هم دارد. پیاده روهای بزرگی که با فاصله‌های نزدیک به هم پر از نیمکت‌های چوبی و آلاچیق برای استراحت رهگذران هستند و باغچه‌های کنار نیمکت‌ها هم باعث زیبایی دوچندان آنها شده است. اینجا هر مدل لباس زنانه، مردانه و بچگانه که بخواهید پیدا می‌شود و البته بیشتر اجناس فروشگاه‌ها زنانه هستند. انواع لباس‌های زمستانی، بافت، پالتو و بارانی، کفش و پوتین، کیف و روسری، لوازم آرایشی، لباس راحتی و خلاصه همه جور مدل پوشیدنی را می‌توانید اینجا پیدا کنید. البته بین فروشگاه‌های لباس تعدادی فروشگاه‌های متفرقه مثل لوازم خانگی، طلا و بدلیجات، لوکس فروشی، لوستر و آباژور، کالای خواب و... هم به چشم می‌خورد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که مردم را از همه قسمت‌های شهر برای خرید به این منطقه می‌کشاند به غیر از تنوع کالاها، وجود تعداد زیادی حراجی لباس است. تقریبا از هر چهار فروشگاه یکی شان حراج فصلی زده و پوشاک زمستانی را با قیمت‌های مناسب‌تری می‌فروشد. اگر قصد خرید زمستانه دارید حتما سری به حراجی‌های خیابان آیت و میدان نبوت بزنید. مرکز خرید نوین، مرکز خرید کویتی‌های نارمک، مرکز خرید نبوت و پاساژ الماس تنها تعدادی از مراکز خرید آیت شمالی هستند.

به وقت شکم در هفت حوض
هم در خیابان آیت و هم اطراف میدان پر از ایستگاه‌های شکم کوچک و بزرگ است. بالاخره بعد از این همه خرید و گشت و‌گذار حتما گرسنه می‌شوید و می‌خواهید دلی از عزا درآورید. اینجا هم می‌توانید انواع فست فودهای متنوع را در رستوران‌ها بخورید و هم سراغ رستوران‌های سنتی و غذاهای ایرانی شان مثل کباب و باقالی پلو بروید. دکه‌های ذرت مکزیکی و اسنک و پیراشکی هم که تا دلتان بخواهد، پیدا می‌شوند. اگر هم اهل کافه نشینی هستید می‌توانید از یکی، دو کافه‌ای که در این راسته هستند، استفاده کنید. ویتامینه‌ها و بستنی فروشی‌ها هم که جزو جدا نشدنی راسته‌های خرید هستند و به غیر از بستنی و آب میوه، محصولات زمستانی مثل چای، قهوه و شیرکاکائوی داغ هم دست مشتری‌ها می‌دهند.

همسایگی ساعت و طلا
 میدان نبوت بیشتر به طلا فروشی‌هایش معروف است. طلا فروشی‌ها و ساعت‌فروشی‌هایی که دور تا دور میدان را گرفته‌اند و حتی داخل کوچه‌ها هم نفوذ کرده‌اند. کوچه‌های خیابان آیت و میدان نبوت کوتاه و پهن و بیشتر تجاری تا مسکونی هستند. البته بیشتر طلافروشی‌ها را می‌توانید در ضلع شرقی و جنوب شرقی میدان پیدا کنید. خیلی از عروس و دامادها برای خرید سرویس عروسی و حلقه، سری به طلافروشی‌های اینجا می‌زنند. مرکز خرید سیمای نارمک، مجتمع تجاری ایده‌آل، مرکز خرید طلا و جواهر گاندی و مرکز خرید آریا من از مجتمع‌های دور میدان هستند که بعضی‌ها برای فروش طلا و سکه‌اند و بقیه مخصوص فروش لباس و کیف و کفش هستند. ضلع غربی میدان از حجم طلافروشی‌ها کم می‌شود و بر تعداد فروشگاه‌های متنوع دیگر مثل ترشی و سمنو، لباس مجلسی زنانه و مردانه، آتلیه عکاسی و سالن زیبایی و... افزوده می‌شود در این ضلع میدان می‌توانید شهر کتاب هفت حوض را هم پیدا کنید و سری به دنیای کتاب‌ها بزنید. در این ضلع میدان مرکز خرید ساعت هم وجود دارد که همان‌طور که از اسمش پیداست محلی برای خرید انواع ساعت مچی با برندهای متنوع است.
پارکی میان میدان
میدان نبوت آنقدر بزرگ و سرسبز است که بیشتر به پارک شباهت دارد. اگر صبح زود به اینجا بیایید با ورزشکاران محلی که برای استفاده از وسیله‌های ورزشی میدان آمده‌اند رو به رو می‌شوید. عصر‌ها هم روی نیمکت‌ها و آلاچیق‌های میدان پر از سالمندانی است که برای بازی شطرنج و گپ و گفت در این محل جمع شده‌اند. داشتن تعداد زیادی درخت، گلکاری‌های زیبا، حوض و فواره‌های بزرگ، تعداد زیادی نیمکت و آلاچیق و حتی مکان‌هایی برای بازی و دویدن کودکان میدان را به پارکی محلی و جالب تبدیل کرده است. نیمکت‌ها و چمن‌های میدان هم پذیرای خریدارانی است که بعد از گشت و گذاری طولانی بین فروشگاه‌ها برای در کردن خستگی شان سراغ زیبایی‌های میدان آمده‌اند. وجود مسجد النبی(ص) که یکی از مساجد قدیمی و بزرگ شهر است در کنار میدان نبوت باعث شده تا این میدان محلی مناسب برای برگزاری مراسم‌های مذهبی از جمله عزاداری‌های محرم یا جشن‌های نیمه شعبان هم باشد.
چگونه برویم ؟
میدان نبوت که میدان مرکزی محله نارمک است از شمال و جنوب به خیابان آیت و از شرق و غرب به خیابان گلبرگ منتهی می‌شود. راه‌های زیادی برای رسیدن به میدان دارید. بهترین راه استفاده از خط دو مترو است. ایستگاه سرسبز درست در دل راسته و سر تقاطع خیابان آیت با رسالت سر از زمین بیرون می‌آورد. اتوبوس‌های بی آر تی خط پایانه علم و صنعت – پایانه خاوران، خیابان آیت را طی می‌کنند و قبل و بعد از میدان دو ایستگاه به اسم نبوت و سرسبز دارند.اتوبوس‌های بی‌آر تی خط پایانه بیهقی – پایانه علم و صنعت هم خیابان رسالت را طی می‌کنند و سر خیابان آیت ایستگاه دارند. اگر سر خیابان گلبرگ شرقی وارد شوید، می‌توانید از تاکسی خطی‌های میدان نبوت – فلکه اول تهرانپارس برای رفت و آمد استفاده کنید. درست رو به رویتان و سر خیابان گلبرگ غربی هم تاکسی‌های خطی میدان نبوت – ابتدای خیابان مطهری قرار گرفته اند.

Map.jpg
Waves Waves Waves

دوست داری یه مقاله بنویسی

اگه فکر می‌کنی حرفی برای گفتن داری، می‌تونی یه مقاله کاربردی یا جذاب برای سایت بنویسی.