پارک ساحلی زرین شهر، منطقه گردشگری حاشیه زاینده رود

به گزارش بزنیم بیرون ،اصفهان یکی از شهرهای تاریخی و بزرگ ایران است که جاذبه‌های متعددی دارد. این شهر آثار و بناهای تاریخی بسیاری الهام گرفته از معماری زیبای اسلامی دارد. در زمان صفویان و شاه عباس اول پایتخت ایران از قزوین به اصفهان منتقل شد و همین امر سبب توسعه مراکز تجاری و فرهنگی آن شد. در سال ۱۳۹۴اصفهان همراه با رشت جز نخستین شهرهای ایران شد که به شبکه شهرهای خلاق جهان پیوست. براساس استانداردهای یونسکو شهر خلاق، شهری است که از نوآوری و توانمندی‌های شهروندان در توسعه پایدار شهری استفاده می‌کند. این استان مناطق شهری بسیاری دارد که یکی از شهرهای مشهور آن که در جنوب غربی آن قرار دارد؛ زرین شهر است. زرین شهر در نزدیکی زاینده‌رود و در کنار بزرگراه اصفهان به چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این شهر از مناطق گردشگری و تفریحی استان اصفهان محسوب می‌شود.

زرین شهر مرکز شهرستان لنجان است که با نام‌های ریز و قلعه ریز هم شناخته می‌شود. از این شهر در سفرنامه‌ها و کتب تاریخی از نخستین سال‌های سده‌های اسلامی نام برده شده است. زرین شهر در همسایگی کارخانه ذوب‌آهن قرار دارد که همین امر سبب مهاجرت اقوام مختلف به‌خصوص بختیاری‌ها شده است. جمعیت این شهر بیش از ۵۵هزار نفر است. جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی بسیاری در این منطقه قرار دارد که می‌توان به مسجد رحیم خان، کبوترخانه باغ برجی، پل کله و آبشار شاه لرا اشاره کرد. این شهر بوستان‌ها و پارک‌های زیادی نیز دارد که پارک ساحلی زرین شهر از محبوب‌ترین آن‌ها است.

از مراکز مهم ییلاقی اصفهان، کناره‌های رودخانه زاینده‌رود در زرین‌شهر است. این رودخانه از باغ‌ها و بیشه‌زارها گذر می‌کند و طبیعتی سرسبز و آب و هوایی خنک و دلپذیر را در منطقه ایجاد کرده است. پارک ساحلی زرین‌شهر نیز در اطراف این رودخانه واقع شده است. این پارک بزرگ در حاشیه شمالی این رود و در منطقه جنوبی شهر احداث شده که از دیدنی‌های جذاب منطقه است. طول آن حدودا ۲هزار متر و مساحت آن ۲۰۰هزار متر مربع است. از جاذبه‌های این پارک می‌توان به دریاچه‌ای با مساحت ۳۰۰هزار متر مربع اشاره کرد که در جهت قایقرانی و پرورش ماهی استفاده می‌شود.

ساخت این پارک از حدود ۲۴سال پیش شروع شده و همچنان طرح‌های توسعه‌ای روی آن درحال انجام است. اجرای طرح‌های متعدد از جمله فضای سبز، مراکز تفریحات سالم، احداث ویلاهای مسکونی و مراکز پذیرایی و رستوران‌ها از جمله اقدامات موثر برای جذب گردشگران این پارک است. این پارک نه تنها مردم خود شهر بلکه ساکنان شهرهای اطراف را به خود جذب کرده است و افراد بسیاری برای تعطیلات و گذراندن اوقات فراغت خود به آنجا سفر می‌کنند.

Waves Waves Waves

دوست داری یه مقاله بنویسی

اگه فکر می‌کنی حرفی برای گفتن داری، می‌تونی یه مقاله کاربردی یا جذاب برای سایت بنویسی.