پنجاه بدر، آئینی برای طبیعت گردی در قزوین

به گزارش بزنیم بیرون ، آئین پنجاه بدر، شباهت زیادی به سیزده بدر معمول دارد، اما این بار و در اردیبهشت هر سال، هوا گرم تر شده و بارش های مناسب زمینه ساز به دست آمدن برخی میوه ها و سبزیجات شده است. از این رو مزدم شهر قزوین برخی میوه های فصلی را در کنار حضور در طبیعت می چشند و از در کنار خانواده بودن لذت می برند.

ایین سنتی پنجاه بدر

همه جا اردیبهشت ماه ها در قزوین سبز سبز است؛ دیدنی و چشم نواز!

ایین سنتی پنجاه بدر

زیراندازی می اندازند تا ساعتی بنشینند و از زندگی شهری دور شوند. البته این نکته را هم به یاد دارند که نباید به منابع و ذخیره گاه های طبیعی آسیبی برسانند و آن را به فرزندان و نزدیکانشان می گویند. .

ایین سنتی پنجاه بدر

در روز 50 بدر که امسال هم با همان صفای همیشگی برگزار شد، برخی ها ناخونکی می زنند به میوه های فصلی درختان؛ گرداگرد  شهر قزوین باغ های میوه بسیار دیدنی و خاصی وجود دارد که لطافت کم نظیری به هوای این شهر تاریخی و گردشگرپذیر می بخشد.

ایین سنتی پنجاه بدر

خانواده ها این روز را در کنار یکدیگر به دامن طبیعت می روند و آشی می پزند و خوش می گذرانند.

ایین سنتی پنجاه بدر

پنجاه بدر جشنی است محلی برای شکرگزاری بارش های بهاری و امیدواری به ادامه بارش ها. اهالی از بهترین هوا برای طبیعت گردی و تحرک استفاده می کنند. کسی آتش روشن نمی کند چرا که می دانند ممکن است ضمن آلوده کردن هوای بهاری شهر، به فاجعه تبدیل شود.

ایین سنتی پنجاه بدر

هر سال بهار طبیعت قزوین زیبایی خاصی پیدا می کند و هر شهروند و مسافر و هموطنی را به گذراندن ساعت و دقایقی آرامش بخش در این کهن دیار دعوت می کند. هر چه بارش های بهاری بهتر باشد، سایه سار درختان در میان سبزه زار و چمنزار، فضایی فرح بخش فراهم می آورد

ایین سنتی پنجاه بدر

این شهر افزون بر این دیدنی های طبیعی در داخل خود، مراکز تاریخی نیز دارد در اطراف آن نیز مناطقی چون بوستان ملی باراجین و تاسیساتی از جمله «تله سی» و منطقه گردشگرپذیر نزدیک شهر، هر طبیعت دوستی را دعوت به تماشا می کند.

 

ایین سنتی پنجاه بدر

پنچاه بدر همه اش خوردن و خوابیدن نیست؛ برخی شرکت کنندگان شادمان در این آئین ایرانی به توپ بازی و ورزش و تحرک می پردازند و برخی ها نیز عکس های یادگاری می گیرند!

ایین سنتی پنجاه بدر

Waves Waves Waves

دوست داری یه مقاله بنویسی

اگه فکر می‌کنی حرفی برای گفتن داری، می‌تونی یه مقاله کاربردی یا جذاب برای سایت بنویسی.