پیرترین کاکتوس خاورمیانه در کجاست؟

یکی از قطب‌های اقتصادی، توریست داخلی و بین‌المللی در  سواحل غربی دریای خزر؛ شهر بندری «آستارا» است. این شهر از لحاظ اقتصادی علاوه بر استان گیلان در سطح کشور نیز از نقش تعیین‌ کننده‌ای برخوردار است، به طوری ‌که یکی از 30 شهر گردش‌پذیر ایران، سومین مرز فعال کشور در زمینه صادرات و واردات، رتبه نخست صادرات و بزرگ ‌ترین گمرک زمینی شمال کشور، یکی از امن‌ ترین و پرتردد ترین مرزهای زمینی کشور، دومین منبع درآمد استان گیلان و دارای بیشترین سهم ارزشی صادرات چمدانی در کشور می‌باشد. علاوه براین، بندرآستارا نخستین بندر خصوصی کشور و پنجمین بندر فعال ترانزیتی شمال کشور است.


پیرترین کاکتوس خاورمیانه در کجا قرار دارد؟ + تصاویر

تالاب استیل؛ جاذبه استثنایی آستارا 

تالاب استیل یا تالاب عباس آباد در 7 کیلومتری جنوب شهرستان آستارا قرار دارد. این تالاب چشم نواز؛ به جهت نزدیکی به جاده و تنوع چشم ‌اندازهای طبیعی از اهمیت خاصی در این منطقه برخوردار است. تالاب استیل به دلیل امتیازات بسیاری چون کمی عمق آب و امنیت نسبی بسیار هر ساله پذیرای پرندگان مهاجر است. پرندگانی که کمیاب بوده و برای زاد و ولد از اروپای مرکزی، ماورای خزر و مناطق قطبی به این منطقه کوچ کرده اند. 
 
پیرترین کاکتوس خاورمیانه در کجا قرار دارد؟ + تصاویر


 
روستایی زیبا با گردنه ای حیرت انگیز به نام «حیران» 

روستای زیبای حیران که در جاده آستارا به اردبیل و در میان گردنه سخت گذر حیران قرار گرفته است به یکی از پرجاذبه ترین مکان های گردشگری کشور مبدل شده است. منطقه ای با شرایط آب و هوایی بسیار مطلوب که از سرسبزترین مناطق ایران بوده و نظر هر طبیعت دوستی را به خود جلب می کند. گردنه حیران بیشتر مواقع در زیر ابری از مه پنهان است و در کنار سایر زیبایی های حیران، جلوه خاصی را به این منطقه بخشیده است. همچنین احداث تله کابین حیران که بزرگترین تله کابین در سطح کشور است، گام مهمی در توسعه گردشگری این منطقه محسوب می شود. 

 
 
پیرترین کاکتوس خاورمیانه در کجا قرار دارد؟ + تصاویر


 
آبشار لاتون؛ بلندترین آبشار کشور 

آبشار 105 متری لاتون بلندترین آبشار کشور به شمار می رود. این آبشار تماشایی در 15 کیلومتری جنوب شهرستان آستارا واقع بوده و بر فراز آن قلعه های "اسپیناس" و "بز" قرار گرفته است. از تنوع زیستی جانوری اطراف آبشار لاتون می توان به گرگ، گراز، جوجه تیغی و اسب اشاره کرد. 
 

پیرترین کاکتوس خاورمیانه در کجا قرار دارد؟ + تصاویر

 
آستارا و بهشت کاکتوس ها 

این باغ زیبا که در سال 1356 در خیابان فارابی شهرستان آستارا تاسیس یافته، 2200 نوع کاکتوس مختلف را در خود جای داده است. تمامی کاکتوس های موجود در این باغ از کشورهای برزیل، مکزیک، پرو، بولیوی، آمریکای جنوبی و آرژانتین آمده است و پیرترین کاکتوس خاورمیانه نیز در این باغ زندگی می کند. 

پیرترین کاکتوس خاورمیانه در کجا قرار دارد؟ + تصاویر
 

 
باغ پرندگان 

در باغ پرندگان آستارا که از سال 86 افتتاح شده است چیزی بالغ بر 300 پرنده از 60 گونه مختلف، نادر و کمیاب زندگی می کنند. قرقاول های این باغ بیش از سایر پرندگان مورد توجه و استقبال گردشگران خارجی گرفته اند. اما از دیگر پرندگان و مرغ های زینتی باغ پرندگان می توان به طوطی آرا (بزرگترین نوع طوطی)، کاسکو، مانگو و درنای تاجدار آفریقایی اشاره کرد. 

 
پیرترین کاکتوس خاورمیانه در کجا قرار دارد؟ + تصاویر

 
شایان ذکر است؛ آستارا از سالیان مدید رکورددارِ میزان جمعیت با سواد در کشور بوده است. مطابق آخرین آمار آستارا با داشتن بیش از 98 درصد، از با سوادترین شهرهای ایران به شمار می رود. 

Waves Waves Waves

دوست داری یه مقاله بنویسی

اگه فکر می‌کنی حرفی برای گفتن داری، می‌تونی یه مقاله کاربردی یا جذاب برای سایت بنویسی.