چرا باید زیاد سفر کنیم؟

به گزارش بزنیم بیرون توی دوران جوانی هم نباید منتظر نشست تا کسی بیاد، دست آدم رو بگیره و دنیا رو بهمون نشون بده. کسی که ارزش سفر کردن رو بدونه، خودش رو به این در و اون در میزنه تا تحت هر شرایطی این اتفاق بیفته.

✔️این مطلب رو براتون تهیه کردیم، تا روی ارزش سفر کردن – به خصوص در سنین جوانی – تاکید دوباره داشته باشیم.
 
✔️ ۱) سفر کردن دیدتون رو نسبت به دنیا عوض می کنه.
 
با دیدن نقاط مختلف دنیا، اول از همه می فهمید چه چیزی در زندگی خودتون کم دارید، و برای جبران جای خالی اون تلاش می کنید. با سفر کردن، تمایلاتتون برای مراقبت از کره زمین و داشتن یه دنیای بی مرز بیشتر میشه و این یعنی شروع زندگی صلح جویانه!
 
✔️ ۲)سفر کردن دیدتون رو نسبت به آدمهای مختلف عوض می کنه.
 
متاسفانه مردم خیلی از کشورها در محیط های بسته، با فرهنگ محدود زندگی میکنن. اینکه یه خانم اروپایی بتونه به غیر از دیدن خانم های با حجاب در اخبار، اونها رو از نزدیک ببینه و باهاشون هم صحبت بشه، یه عالمه از سوء تفاهمات ذهنیش رو برطرف میکنه، و بلعکس. با سفر کردن شما می فهمید چقدر قضاوت کردن از روی ظاهر کار اشتباهی بوده.
 
 
 ✔️۳) سفر کردن به قدری افتاده تون میکنه که میفهمید شما مرکز جهان نیستید.
 
وقتی پاتون رو از محدوده ی همیشگی زندگی اونور تر میذارید، با اتفاقات و روش های زندگی متفواتی روبرو میشید. شاید توی محله یا حتی شهرتون به عنوان بچه معروف شناخته شده باشید، اما وقتی سفر میکنید، میبینید در برابر اینهمـــــه آدمی که دور تا دور این کره خاکی زندگی میکنن، شما هم یک نفر به ارزش بقیه هستید. این باعث میشه خیلی زودتر از هم سن و سال هاتون بفهمید که اطلاعات خیلی کمی درباره دنیا دارید.
 
 ✔️۴) سفر کردن بهتون شجاعت امتحان کردن چالش های جدید رو میده.
 
توی سفر آدم با انواع و اقسام شرایط میتونه مواجه بشه. وقتی به نقطه ای میرسید که میبینید هیچ چیز اونجوری که شما بهش عادت داشتید نیست، تصمیم میگیرید راهکاری برای عبور از این موانع پیدا کنید. این رفته رفته قدرت شما رو در برطرف کردن مشکلات جدید بالا میبره و بهتون اعتماد به نفسی میده که توی زندگی هم خیلی به کار خواهد اومد!
 
 ۵) سفر کردن حس انسان دوستانه تون رو برای پایان دادن به دردهای انسان های جهان بر می انگیزه.
 
با سفر کردن، آدم قدر زندگیش رو بهتر میدونه! خیلی از آدمها هستن که شب و روزشون رو به قدری سخت می گذرونن که در تصور آدمهایی که هیچوقت از جاشون تکون نمیخورن هم نمگنجه. با دیدن شرایط زندگی مختلف، شما همیشه دوست دار صلح و پایان دادن به فقر و جنگ خواهید بود.
 
 
 ✔️۶) سفر کردن اطلاعاتتون رو زیاد میکنه!
 
اگه هیچوقت از زنگ تاریخ یا جغرافیا لذت نمی بردین، سفر کردن باعث میشه بتونید به طور تجربی این اطلاعات رو کسب کنید. در واقع هر سفر مجموعه ای از اطلاعات کاربردی و به درد بخور رو در قالب اتفاقات جذاب بهتون یاد میده، و این رفته رفته شما رو به یه آدم تحصیل کرده تبدیل می کنه.
 
 
 ✔️۷) معلوم نیست همه ما تا دیدن سن پیری مون زنده باشیم، پس بهتره همین امروز از تجربه های جدید لذت ببریم!
 
خیلی از جوون ها فکر می کنن قراره یه روزی که بازنشسته شدن و پول زیادی برای خودشون ذخیره کردن، بعد از گذروندن سختی های زندگی، شروع کنن به گشت و گذار دور دنیا. این خیلی برنامه خوبی برای سنین بالای زندگی هست، اما چه تضمینی وجود داره که همه به اون سن برسیم؟ چرا جلوی پشیمونی رو نگیریم و توی همین سال های جوونی آرزوهامون رو برآورده نکنیم؟
Waves Waves Waves

دوست داری یه مقاله بنویسی

اگه فکر می‌کنی حرفی برای گفتن داری، می‌تونی یه مقاله کاربردی یا جذاب برای سایت بنویسی.