چشمه دیمه ، سخاوت طبیعت کوهرنگ

به گزارش بزنیم بیرون ، لذتِ سپری کردنِ لحظه ها در کنار طبیعتِ زیبا حالمان را خیلی خوب می کند. در طبیعت می توان عمیق تر نفس کشید و برای لحظاتی آرامش واقعی را تجربه کرد. این که کجا بروی فرقی نمی کند، همه جای طبیعت، زیبایی های خودش را دارد اما نو بودنِ مقصد همیشه شور عجیبی در دل ها می اندازد. زیبایی های تازه، مناظر جدید و تجربه ی لحظات فراموش نشدنی همه و همه دست در دست یکدیگر داده اند برای ساختن یک روز خوب.

می خواهیم چشمه زیبای دیمه را در استان چهارمحال و بختیاری با هم ببینیم.

شهر کوهرنگ و روستای دیمه ما را به سوی خود می خوانند.

در مسیر چشمه دیمه

برای رسیدن به چشمه دیمه ۱۰کیلومتر از شهر چلگرد که در مرکز کوهرنگ قرار دارد دور می شویم . به روستای دیمه می رسیم و زیبایی ها، ما را در خود غرق می کنند. از کنار خانه ها و زمین های کشاورزی گذر می کنیم و زندگی روستایی با آن صفا و سادگی در نگاهمان جا خوش می کند. کمی آن طرف تر از روستا، چشمه دیمه خودش را به ما می نمایاند.

چشمه دیمه ، سرچشمه زاینده رود

در ۱۰۰کیلومتری مرکز استان هستیم و دیمه با همه ی زیبایی هایش پیش رویمان قرار می گیرد .پیش تر زاینده رود از آن سرچشمه می گرفت و امروز محلی برای فراموش کردن خستگی های روزمره است. آب سرد و گوارای آن از زردکوه بختیاری می آید. عمیق ترین قسمت چشمه حدود ۲متر است و این قسمت را به چه آحیدر به معنای چاه آقا حیدر، بزرگ ایلِ کریمیِ بابا احمدی می شناسند.

چشمه دیمه را در ۲۵  آبان ۱۳۸۸به عنوان هشتاد و چهارمین اثر ملی طبیعی ثبت کرده اند.

آب چشمه دیمه، از بهترین آب های جهان

شاید بتوان آب این چشمه را یکی از بهترین آب های جهان دانست که سرشار از املاح و مواد معدنی است. گفته می شود آب این چشمه برای جلوگیری از پوسیدگی دندان و درمان سنگ کلیه بسیار مفید است.

همین ویژگی ها سبب شده است تا آب این چشمه به کارخانه ی آب معدنی کوهرنگ روانه گردد تا هم مورد استفاده ی داخلی قرار گیرد و هم به خارج از ایران صادر شود.

پوشش گیاهی و جانوری

در اطراف چشمه مراتع حاصلخیز، درختان بلند بلوط، کیکم که درختی از خانواده ی افرا است و دیگر درختان سردسیری به چشم می خورند.

گرگ، روباه، شغال، کفتار و پرندگانی همچون کبک نیز در این منطقه به حیات خود ادامه می دهند.

بهترین فصل سفر

هوای چشمه دیمه در بهار و تابستان معتدل و دلپذیر است و هرچه به زمستان نزدیک می شود سردتر و برفی تر می شود. حالا باید انتخاب کنید که کدام منظره را ترجیح می دهید. اما بهترین زمان اردیبهشت است که لاله ها می شکفند و لباس تازه ای بر تن طبیعت این منطقه می کنند.

راه دسترسی

برای بازدید از این چشمه ی زیبا به سوی شهر کرد به جاده بزنید. از آنجا به فارسان و سپس به کوهرنگ بروید و سراغ روستای دیمه را بگیرید. راه تا نزدیک چشمه آسفالت است.

Waves Waves Waves

دوست داری یه مقاله بنویسی

اگه فکر می‌کنی حرفی برای گفتن داری، می‌تونی یه مقاله کاربردی یا جذاب برای سایت بنویسی.