چطور در کمپ آب آلوده را تصفیه کنیم؟

قطعا شمایی که اهل سفر و طبیعت‌گردی هستید، می‌دانید که وجود آب برای تمامی بخش‌های این نوع از تفریح لازم و ضروری است. آب مورد نیاز فعالیت‌های مختلف مانند آشپزی، شست و شو و... را می‌توان از منابع طبیعی که در طول مسیر یا مقصد خود می‌بینید، تهیه کنید. درحالی که دسترسی به آب مورد نیاز برای نوشیدن به این راحتی‌ها امکان پذیر نیست.

آب شرب باید تصفیه شده و به دور از هرگونه آلودگی باشد ولی می‌دانیم آبی که طبیعت مستقیما آن را در اختیار ما قرار می‌دهد، می‌تواند عامل بیماری‌های متعدد باشد. جدا از آلودگی‌های طبیعی، انواع آلاینده‌های محیطی مانند برخی گیاهان خاص یا مدفوع حیوانات، می‌تواند باعث این آلودگی و بیماری‌زایی شود. از آن جا که هیچ کدام از ما دوست نداریم در طول سفر، بیمار شده و یک حس آزاردهنده را تجربه کنیم، با روشی ساده و طی چند مرحله مشکل را حل می‌کنیم.

هدف ما از انتشار این مطلب، راهنمایی شما برای تصفیه آب در کمپ است. این کار چند مرحله دارد و برای درست انجام دادن آن به تعدادی وسیله ساده نیاز خواهید داشت که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

وسایل مورد نیاز تصفیه آب

یک کاسه بزرگ

یک کاسه کوچک

پلاستیک یا سلفون، به مقداری که بتواند روی کاسه بزرگ تر را بپوشاند.

یک عدد کش پول

چند عدد سکه

مراحل تصفیه آب در کمپ

مرحله اول

  در اولین قدم برای تصفیه آب آلوده باید آن را در کاسه بزرگ بریزید. توجه کنید که عمق آب بیشتر از ٢- سانتیمتر نشود.

 

مرحله دوم

کاسه کوچک را در مرکز کاسه بزرگ‌ قرار دهید و مطمئن شوید که این کاسه بر روی آب معلق نیست. در این صورت می‌توانید مقداری از آب کاسه بزرگ کم کنید.

 

مرحله سوم

مقداری پلاستیک سلفون را بر روی کاسه کشیده و با کش پول آن را محکم نگاه دارید.

 

مرحله چهارم

سه یا چهار عدد سکه را بر روی سلفون و دقیقا در مرکز آن، درست در بالای کاسه کوچکتر قرار دهید. اگر سکه در دسترس نبود، می‌توانید از هر جسم کوچک و سنگینی (مانند سنگ) استفاده کنید.

 

مرحله پنجم

بسته ساخته شده را در زیر نور خورشید قرار دهید، پس از گذشت ١-٢ ساعت خواهید دید که پلاستیک شروع به تعریق کرده و قطرات آب بر روی جداره داخلی آن نشسته است. حالا باید صبر کنید و اجازه دهید تا آب پاکیزه به کاسه کوچکتر سرازیر شود.

 

مرحله ششم

مرحله ششم، آخرین مرحله تصفیه آب است و پس از گذشت ٣-۴ ساعت در کاسه کوچک‌تر مقدار قابل توجهی آب تمییز و سالم خواهید داشت.

Waves Waves Waves

دوست داری یه مقاله بنویسی

اگه فکر می‌کنی حرفی برای گفتن داری، می‌تونی یه مقاله کاربردی یا جذاب برای سایت بنویسی.