چند پیشنهاد وسوسه انگیز برای سفر پاییزی که نمی توانید رد کنید

به گزارش بزنیم بیرون ،تابستان با همه گرما، انرژی و نشاطش چمدانش را آرام آرام می بندد تا فصل سنتی سفر به اتمام برسد، اما ما برای شما چند پیشنهاد ویژه داریم تا در پاییز هم مانند تابستان سفر کنید و از نقاشی طبیعت لذت ببرید. پس اگر می خواهید بدانید به کجا سفر کنید تا سفری راحت همراه با جاذبه های بی نظیر طبیعی را تجربه کنید، دست تان را به ما بدهید و تا پایان این گزارش همسفرمان شوید.

 دریاچه اوان در الموت

اول از همه باید بگوییم که بهتر است این سفر را در اوایل فصل پاییز انجام دهید، دلیل آن هم کوهستانی بودن مسیر و پایین آمدن دمای منطقه است، اما به دلیل وجود درختان و دشت های زیبا در پاییز این منطقه با سایه روشن های نارنجی و قرمز در میان سبزهای تیره برگ ها تابلویی زیبا را برای تان ترسیم می کند. ضمن اینکه می توانید قایق سواری، ماهیگیری، کوهنوردی و ... را هم تجربه کنید.

از قزوین به سمت جاده الموت که می روید قلعه سرخ رنگ زیبایی شما را به سمت اوان هدایت می کند. تقریبا باید 75 کیلومتر از قزوین دور شوید و بعد از پشت سر گذاشتن چندین پیچ در جاده ای کوهستانی و زیبا به دریاچه برسید.

 

آبشار گزو

شاید یکی از ویژگی های خاص آبشار گزو وجود آن در دل جنگل باشد. تعداد آبشارهای جنگلی در کشور ما زیاد نیست و این بر زیبایی های گزو افزوده است. آبشار گزو در کنار امامزاده سه بزرگوار قرار دارد و به فاصله کمی از آن سد البرز یا همان لفور واقع شده است. یعنی شما علاوه بر چشم انداز زیبای آبشار، در این سفر جنگلی دیدن درختان هزار رنگ شده را هم تجربه می کنید و البته از دیگر نقاط جذاب عنوان شده هم لذت می برید.

برای رفتن به این سفر جذاب باید از جاده فیروزکوه به شیرگاه بروید و سپس از جاده لفور وارد جنگل هفت رنگ لفور شوید تا به آبشار گزو برسید.

 

کویر ابوزیدآباد

فکر نکنید پیشنهادات ما فقط به آب و سبزه ختم می شود و یا برای لذت از یک سفر باید حتما مسیری با درخت و رودخانه و دریاچه پیش روی تان باشد. کویر جذابیت و زیبایی هایی دارد که فقط کافی است یکبار چنین سفری را تجربه کنید و اتفاقا فصل مناسبش هم پاییز است چون کویرنوردی در پاییز نه مانند تابستان و آفتاب سوزانش اذیت کننده است و نه سرمای خشک زمستان کویر از راه رسیده است.

در این سفر شما با معماری تاریخی بناهای این منطقه هم آشنا می شوید. ضمن اینکه آب انبار و قدیمی ترین شهر زیرزمینی دنیا را هم که در نوش آباد قرار دارد، از نزدیک می بینید. کاروانسرای صفوی را هم از قلم نیندازید. می توانید با سفر به ابوزیدآباد به قلب زمان بروید.

برای رسیدن به این منطقه جذاب باید به کاشان بروید و با حرکت در بلوار قطب راوندی به سمت شمال شرق این شهر بروید. وقتی به دو راهی واقع در بلوار ملاصدرا رسیدید، سمت چپ را انتخاب نمایید و راه را ادامه دهید تا به روستای ابوزید و کویر آن برسید.

 

میبد

نام میبد اکثر ما را یاد سفالینه های زیبایش می اندازد و کاشی و سرامیک های معروفش. اما این بار می خواهیم به شما بگوییم اگر علاقمندید تا چهار فصل سال را در یک روز تجربه کنید حتما در پاییز سری به این شهر کویری بزنید تا صبح هایش بهار را برای تان تداعی کند، ظهرهایش تابستان را، حوالی غروب پاییز را تجربه کنید و نیمه شب حتما روانداز گرم روی خود بکشید چون احساس شب زمستانی خواهید داشت. در این سفر شما می توانید از دیدن یخچال تاریخی میبد، کاروانسرای عباسی، قلعه مهرجرد و البته زیبایی گوی های سرخ بر برگ های سبز درختان انار لذت ببرید.

برای این سفر باید ابتدا به یزد رفته که البته شهر بادگیرها هم حتما با شیرینی های وصف ناپذیرش شما را مسحور خواهد کرد و زمانی را به گشت و گذار در آن اختصاص می دهید و سپس مسیر میبد را انتخاب کنید.

 

روستای آهار

همه ما تهران را شهری مدرن می دانیم اما پایتخت هم از وجود روستاهای زیبا بی بهره نیست. اگر اهل عکاسی هستید دوربین تان را بردارید و به روستای آهار بروید. این روستا توسط دو رود محصور شده که در پایین آبادی به هم پیوند می خورند و در سرتاسر این مسیر درختان زیبایی است که دست پاییز آن ها را ملون کرده است. اگر حوصله پیاده روی داشته باشید با دو، سه ساعت پیاده روی از آهار می توانید به آبشار شکر آب برسید. البته منطقه شکرآب منطقه ییلاقی است و حواس تان باید به فصل پاییز و دمای هوا باشد. در سفر به آهار شما آتشگاه قصران مربوط به دوره ساسانیان را هم که در مرز این روستا با روستای شهرستانک واقع شده می توانید ببینید.

برای رفتن به آهار علاوه بر اینکه توصیه می کنیم لباس گرم و سبک همراه خود ببرید باید از شمال شرق تهران و جاده لشگرک به سمت فشم رفته و بعد از گذشتن از حاجی اباد و اوشان به روستای زیبای آهار برسید.

 

دریاچه الیمالات

 

اگر مایلید تا پاییز سوییس را تجربه کنید حتما این سفر را از دست ندهید. دریاچه الیمالات مانند نگینی در بین درختان تنومند جنگلی و هفت رنگ قرار گرفته و شما باید قید رفتن با ماشین را در مسیر جنگل بزنید. تصویر درختان بر سطح آب این دریاچه شما را آنچنان محظوظ می کند که دل کندن از آنجا برای تان حتما سخت خواهد شد. در این سفر شما می توانید یکی دو روز را در کنار این دریاچه مانده و از روزگار ماشینی برای چند روز هم شده فاصله بگیرید و از بودن در طبیعت و شنیدن صدای خوش پرندگان، خش خش برگ های پاییزی و زیبایی های وصف ناپذیر اطراف تان لذت ببرید.

برای رسیدن به این دریاچه که در واقع سدی است که با نام دریاچه معروف است، باید مسیر نور به چمستان را طی کرده و در 8 کیلومتری نور در جنوب دوراهی، راه رسیدن به روستای کارگرکلا را برگزیده تا به دریاچه برسید.

به گزارش بزنیم بیرون البته زیبایی های ایران زمین را نمی توان در یک یا چند گزارش توصیف کرد و این چند نقطه معرفی شده درواقع مشتی بودند نمونه خروار خروار چشم نوازی طبیعت چهار فصل سرزمین مان، اما درمجموع  در پاییز سفر به استان های هرمزگان، کرمان، سمنان، سیستان بلوچستان، خوزستان، بوشهر، فارس و دیگر مناطق جنوبی کشور برای شما لحاظات خوشی را رقم می زند.

Waves Waves Waves

دوست داری یه مقاله بنویسی

اگه فکر می‌کنی حرفی برای گفتن داری، می‌تونی یه مقاله کاربردی یا جذاب برای سایت بنویسی.