چگونه همسفر خوبی باشیم؟

همه‌ی ما می‌دانیم که داشتن همسفر خوب یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین عوامل سفر است. یک همسفر خوب می‌تواند لذت سفر را دو چندان کند و خاطره‌ای ماندگار از آن سفر در ذهن ما ثبت کند. اما یک همسفر بد، ممکن است از همان ابتدای سفر نگرانی و خستگی برای ما به همراه داشته باشد و حتی ما را از ادامه سفر پشیمان کند.

پس از مهم‌ترین مواردی که قبل از سفر باید به آن توجه کافی داشته باشیم، انتخاب یک همسفر خوب و مناسب است و این درصورتی اتفاق می‌افتد که در قدم اول خودمان سعی کنیم، همسفر خوبی باشیم تا بتوانیم چنین انتظاری از دیگران داشته باشیم.

ما در ادامه قصد داریم راهکارهایی پیشنهاد بدهیم که با رعایت آن‌ها بتوانید همسفر خوبی باشید و اوقات خوشی برای خود و همسفران‌تان رقم بزنید.

وقت شناس باشید

همسفر شدن با کسی که توجهی به زمان ندارد، بسیار طاقت‌فرسا و مشکل‌ساز خواهد بود و ممکن است تمام برنامه‌ها را به هم بریزد. برای آن که همسفر خوبی باشید باید از همان ابتدا برای خود برنامه‌ ریزی کنید تا در ساعتی که با هم توافق کردید در محل مورد نظر آماده باشید.

وقت شناس بودن و داشتن برنامه‌ریزی مانع از استرس و دلخوری دیگر همسفران شما می‌شود و در نتیجه نارضایتی پیش نخواهد آمد.

تقسیم وظایف کنید

اینکه تمام وظایف و مسئولیت‌های مربوط به سفر تنها بر عهده یک نفر باشد، باعث خستگی آن فرد می‌شود و خاطره‌ی خوبی برایش باقی نخواهد ماند. پس برای آن که همسفر خوبی باشید، سعی کنید از همان ابتدای سفر تقسیم وظایف کنید و به هر کس با توجه به مهارت‌ و توانایی‌ که دارد، مسئولیتی بدهید.

با این روش از هر فرد انرژی کمی گرفته می‌شود و تمام سختی سفر بر دوش یک نفر قرار نمی‌گیرد.

خوش اخلاق و صبور باشید

دوری از محل زندگی و قرار گرفتن در محیطی جدید قطعا چالش‌هایی را به همراه خواهد داشت و بهتر است شرایط متفاوت خود را بپذیرید و در مقابل اتفاقات احتمالی صبور باشید.

از بدترین تجربه‌های سفر می‌توان به سفر با یک فرد بد اخلاق و بی‌حوصله اشاره‌ کرد. فردی که ناراحتی‌های خود را بروز بدهد و تحمل پذیرش هیچ رخدادی را نداشته باشد، قطعا حس خوبی به همسفران خود منتقل نمی‌کند بنابراین نه خود از سفر لذت می‌برد و نه اجازه می‌دهد دیگران لحظات خوبی را سپری کنند.

خوش حساب باشید

یکی از مواردی که شما را به یک همسفر خوب تبدیل می‌کند، دست و دل باز بودن است. این به معنای خرج کردن بیش از اندازه نیست بلکه باید به اندازه و در وقت مناسب مبلغی که پرداخته شده و یا توافق کردید را بپردازید. داشتن یک همسفر خوش حساب از موارد مهم یک سفر خوب است.

با یکدیگر مشورت کنید

سعی کنید در تمام تصمیمات و برنامه ریزی‌ها با همسفر یا همسفران خود مشورت کنید و به نظرشان احترام بگذارید. یکی از عوامل مشکل‌ساز در سفرهای گروهی، مشورت نکردن و تصمیمات خودسرانه‌ی یکی از افراد است. این امر باعث نارضایتی دیگر افراد می‌شود و انرژی و حس خوب آن‌ها را کاهش می‌دهد.

به حریم شخصی افراد احترام بگذارید

شما قرار است چند روزی را با یک یا چند نفر زندگی کنید پس بهتر است وارد حریم شخصی آن‌ها نشوید و حس مزاحمت برایشان ایجاد نکنید تا بتوانند با شما راحت باشند و حس بدی پیدا نکنند.

برای این مسئله شما باید نکاتی را رعایت کنید برای مثال، درمورد کارها و عادت‌های شخصی وی نظر ندهید، در وسایلش سرک نکشید، بدون اطلاع از وسایل او استفاده نکنید و ...

گاهی همسفر خود را تنها بگذارید

گاهی افراد دوست دارند تنها باشند و زمانی را به خود اختصاص دهند و این مسئله که شما گروهی سفر کرده‌اید به این معنا نیست که تمام مدت کنار هم باشد. بهتر است برای مدتی همسفرتان را به حال خود گذاشته و اجازه دهید کاری را که دوست دارد، انجام دهد.

یکی از پیشنهادها آن است که اگر بر سر رفتن به محلی یا انجام کاری با هم به تفاهم نمی‌رسید، سعی نکنید همسفرتان را به انجام کاری که خود می‌پسندید، مجبور کنید. در این موقعیت باید تنها باشید و هرکس کاری را انجام دهد و به جایی برود که انتخاب خودش است. 

Waves Waves Waves

دوست داری یه مقاله بنویسی

اگه فکر می‌کنی حرفی برای گفتن داری، می‌تونی یه مقاله کاربردی یا جذاب برای سایت بنویسی.