چی بخوریم تا لاغر شویم

به گزارش بزنیم بیرون ، به طور کلی رژیم غذایی، تاثیر بسیار زیادی روی میزان لاغری و یا اضافه وزن دارد؛ همچنین انجام تمرین های ورزشی مناسب در کنار رژیم غذایی، تاثیر روند لاغری را دوچندان می کند. یک ذهنیت غلط که میان عموم مردم جا افتاده است؛ این است که رژیم غذایی یا در کل رژیم گرفتن به معنای کم غذا خوردن است؛ اما این باور کاملا غلط است؛ چرا که رژیم غذایی به معنی درست و کامل غذا خوردن است نه کم غذا خوردن. حالا سوال اینجاست که درست غذا خوردن یعنی چی (چه بخوریم تا لاغر شویم) ؟ یک رژیم غذایی درست یا به اصطلاح همان درست غذا خوردن بدین معناست که وعده های غذایی شما، باید تمام نیاز های بدن شما را تامین کند و از تمام قسمت های هرم غذایی تشکیل شده باشد؛ در کنار این موارد، یک رژیم غذایی کامل باید فاقد چربی های اشباع شده باشد. چربی هایی مثل روغن سرخ کردنی، قند، شکر، پنیر پیتزا، شکلات شیرین و بسیار موارد دیگر، از خوراکی های با چربی اشباع شده زیاد هستند که در رژیم های غذایی سالم و کامل استفاده نمی شوند. اگر به دنبال یک غذای سالم، کامل و رژیمی هستید؛ نیازی به درست کردن آن در منزل یا محل کار نیست، چرا که به کمک سامانه سفارش آنلاین غذای ریحون، تنها با چند کلیک، از منوی حدود 1500 رستوران، می توانید غذای رژیمی مورد نظر خود را انتخاب کرده و آن را در کوتاه ترین زمان و ساده ترین شکل ممکن، به صورت آنلاین سفارش دهید.

صبحانه را کامل بخورید

بر اساس تحقیق های انجام شده، کسانی که به صورت منظم و کامل صبحانه می خورند و اگر صبحانه آن ها درست انتخاب شده باشد، در مقایسه با دیگران کمتر به دنبال کاهش وزن یا لاغری هستند. صبحانه کامل و سالم که هرم غذایی کاملی داشته باشد، میزان کالری دریافتی بدن را کنترل می کند و در نتیجه آن، از پرخوری در طول روز جلوگیری می کند. همچنین سیستم و میزان سوخت و ساز بدن را تنظیم می کند. افرادی که از خوردن صبحانه پرهیز می کنند. اشتهای بیشتری برای وعده های بعدی خود دارند. همچنین در طول روز، به دلیل پایین آمدن قند خون، به خوردن غذا های چرب با کربوهیدرات بالا روی می آورند. در نتیجه این اتفاق، افرادی که صبحانه کامل و درست نمی خورند، در طول روز اقدام به پرخوری غذا های چرب کرده و در نتیجه وزن آنها افزایش پیدا می کنند. استفاده از نان جو، سفیده تخم مرغ، آب میوه های طبیعی، پنیر کم چرب، شیر و بسیاری موراد دیگر، کمک می کند تا شما یک صبحانه کامل و سالم را داشته باشید. به طور کلی صبحانه های با میزان پروتئین بالا، بهترین گزینه برای شما به حساب می آیند. گفتنی است که بیشترین میزان کالری دریافتی شما در طول روز، باید از وعده صبحانه باشد. برای مثال اگر شما در طول روز قرار است 1200 کالری دریافت کنید، بهتر است 700 تای آن را از صبحانه، 300 تای آن را از نهار و 200 تای دیگر را از وعده غذایی شام دریافت کنید.

چه خوراکی هایی به لاغری ما کمک می کنند؟

به طور کلی خوراکی های زیادی هستند که مصرف آن ها، به روند لاغری کمک می کنند. سبزی ها، حبوبات بدون چربی اشباع شده، لبنیات، ادویه ها و حتی بسیاری از خوراکی های گیاهی، می توانند به تنظیم سوخت و ساز و همچنین چربی سوزی بدن شما کمک کنند. سفیده تخم مرغ، یکی از بهترین خوردنی ها برای رژیم های غذایی سالم و کامل به حساب می آید. سفیده تخم مرغ، سرشار از پروتئین و املاح مورد نیاز بدن بوده و هیچ نوع چربی اشباع شده ای ندارد. در نتیجه می توان روزانه به میزان دلخواه (4 تا 6 عدد) سفیده تخم مرغ مصرف کرد. گفتنی است که روزانه دو عدد سفید تخم مرغ به همراه یک تکه نان، می تواند پروتئین مورد نیاز بدن برای وعده صبحانه را تامین کند؛ همچنین احساس سیری مناسبی را برای شما به وجود می آورد. در نتیجه سفیده تخم مرغ یکی از بهترین گزینه ها برای وعده صبحانه است.

بر اساس تحقیق های انجام شده، دارچین باعث کاهش میزان گلیسمی خون می شود؛ به زبان ساده تر می توان گفت که بعضی از ترکیب های طبیعی موجود در دارچین، مانند انسولین عمل کرده و باعث آزاد شدن ذخایر گلوکوز به عنوان منبع انرژی بدن می شود. در نتیجه همه این اتفاق ها، میزان گلیسمی خون کاهش پیدا کرده و از ذخایر چربی بدن کم می شود که این اتفاق، تاثیر مستقیم بر لاغر شدن فرد در رژیم غذایی دارد؛ در نتیجه بهتر است در رژیم غذایی سالم خود، از ادویه دارچین به میزان کافی استفاده کنید. دانه های روغنی، از مواد خوراکی بسیار مهم و ضروری برای بدن هستند. از جمله این دانه ها می توان به تخمه‌ی کدو، تخمه‌ی آفتابگردان، بادام، گردو، کنجد و بسیاری موراد دیگر اشاره کرد. این دانه های روغنی، سرشار از پروتئین، چربی های مفید برای بدن و فیبر هستند که در کنار ثابت نگه داشتن میزان گلسیمی خون، اشتهای شما را هم کنترل می کنند. در رژیم های غذایی سالم، بهتر است روزانه یک الی دو قاشق از این دانه های روغنی استفاده شود. به خاطر داشته باشید که این دانه های روغنی در کنار خواص بسیار زیاد، کالری زیادی هم دارند؛ در نتیجه مصرف بیش از حد آن ها هم می تواند برای بدن مشکل ساز شود

Waves Waves Waves

دوست داری یه مقاله بنویسی

اگر فکر می کنی که یه مقاله با موضوع جالب و یا کاربردی مرتبط به سایت داری. تو می تونی دس بکارشی و واسه هم دوستان بنویسی . دمتم گرم