کدام کشورها بیشترین تنوع‌زیستی را دارند؟

به گزارش بزنیم بیرون ،محمدرضا رستمی در افتتاحیه نخستین جشنواره ملی ایران جوان که امروز در هتل هما برگزار شد، افزود: بدون اغراق جشنواره ملی ایران جوان بزرگترین و استثنایی‌ترین جشنواره در طول 20 سال گذشته است.

 
وی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین رویکردهایی که در دو سال اخیر وزارت ورزش و جوانان دنبال کرده این بوده که تمام کارها با مشارکت بخش خصوصی و سازمان‌های مردم‌نهاد طراحی و اجرا شود و خوشبختانه این جشنواره با مشارکت هر دو بخش به اجرا درمی‌آید.
 
وی با بیان اینکه جشنواره ایران جوان به ابعاد مختلفی می‌پردازد، اظهار کرد: در حوزه اشتغال، اقتصاد و کسب و کار سه بخش مهم در جشنواره ایران جوان طراحی شده است یکی از آنها راه‌اندازی یک استارت‌آپ است که در آن به موضوعاتی که تا به حال پرداخته نشده مانند گردشگری خارجی و کم آبی پرداخته و تلاش می‌شود راه‌حل و راهکارها و ایده‌های جوانان تبدیل به مدل‌های کسب و کار شود و این کار با مشارکت سرمایه‌گذاری داخلی محقق می‌شود.
 
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به راه‌اندازی باغ استعداد جوان ایرانی گفت: این باغ در تهران راه‌اندازی می‌شود و در آن جوانان دارای طرح و برنامه اما فاقد امکانات کلی می‌توانند طرح‌های خود را به صورت آزمایشی اجرا کنند. در مرحله بعد از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به منظور ارزیابی این تولیدات دعوت می‌شود تا در صورت مطلوب بودن تولیدات انجام شده روی آنها سرمایه‌گذاری می‌شود.
 
وی اضافه کرد: به منظور آشنایی جوانان با راه‌های موفقیت جشنواره‌ای با عنوان «راه من» طراحی کرده‌ایم در این جشنواره افراد موفق در سطح ملی و جهانی دعوت می‌شوند.
 
رستمی با بیان اینکه یکی دیگر از افراد جشنواره ایران جوان را بُعد ورزشی است گفت: قرار است در 10 استان از کشور امکانات انجام ورزش‌های مفرح فراهم شود. هدف از این کار افزایش نشاط جوانان است.
 
وی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم به جوانان از منظر آسیب‌های اجتماعی ننگریم و نگاهی ایجابی داشته باشیم. اگر بتوانیم فضایی شاد و امیدبخش برای آنان فراهم کنیم آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.
 
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه یکی دیگر از ابعاد جشنواره ایران جوان ، بُعد هنری است گفت: جشنواره‌های هنری در سراسر کشور اجرا می‌شود و شامل دو قسمت است: یک قسمت مربوط به برگزاری 500 کنسرت و جشن است و بخش دوم جشنواره هنرهای نوین است که در این بخش جوانان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه ارائه دهند.
 
وی اضافه کرد: یکی دیگر از بخش‌های پیش‌بینی شده، دسترسی آسان جوانان به خدمات و کالاهای مورد نیازشان در قالب برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی در همه‌ استان‌هاست.
 
وی با اشاره به حراج بزرگ هنری جوانان اظهار کرد: این کار یک حرکت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است. علاوه بر آن برای نخستین بار نمایشگاه چندرسانه‌ای جوانان را پیش‌بینی کرده‌ایم که آنان می‌توانند در فضایی سه بعدی از این نمایشگاه بهره ببرند.
 
رستمی با اشاره به پیمان جوانمردان گفت: این پیمان امروز ارائه می‌شود و قرار است از سوی جوانان نوشته و به اشتراک گذشته شود و در نهایت دبیرخانه، این پیمان را که از شهرهای مختلف ارائه می‌دهند، در قالب پیمان جوانمردان آماده می کند و طی آن جوانان پیمان می‌ببندند که برای حفظ منافع ملی و اجتماعی مرز و بوم خود از هیچ کوششی دریغ نکنند و در این زمینه مشارکت حداکثری داشته باشند.
 
وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره ایران جوان 6 ماه به طول می‌انجامد گفت: هر هفته یک رویداد خاص در قالب این جشنواره با مشارکت حداکثری جوانان و همکاری و همدلی بخش‌های مختلف دولت، نهادهای عمومی و مدنی انجام می‌شود.
 
رستمی در پایان از سازمان صدا و سیما درخواست کرد که در راستای توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه جوانان به برنامه‌های این حوزه بیشتر بپردازند.
Waves Waves Waves

دوست داری یه مقاله بنویسی

اگه فکر می‌کنی حرفی برای گفتن داری، می‌تونی یه مقاله کاربردی یا جذاب برای سایت بنویسی.