گالری‌گردی در آخرین هفته مرداد

به گزارش بزنیم بیرون ، پاول کله از نقاشان برجسته هنر مدرن در قرن بیستم، معتقد است که هنرمند تنها زمانی باید سخن بگوید که بخواهد نظریه جدیدی را عنوان کند و سخن گفتن بسیار دشوار است در حضور آثاری که باید خود بیانگر خویش باشند و یک نقاش باید قادر باشد دیگران را به سمتی ببرد که خود به سوی آن کشیده شده است.

گالری‌های تهران از عصر جمعه، 26 مردادماه میزبان نمایش آثار جدید هنرهای تجسمی هنرمندان جوان و پیشکسوت کشور است.

جشنواره بین‌المللی عکس خیام در موسسه صبا

نمایشگاه پنجمین جشنواره بین‌المللی عکس خیام با حضور آثاری از 68 کشور جهان در فرهنگستان هنر و موسسه فرهنگی هنری صبا گشایش خواهد یافت و یک کارگاه آموزشی عکاسی توسط (رها بیلر) از ترکیه و (علی سامعی) برگزار خواهد شد.

پنجمین جشنواره بین‌المللی عکس خیام با هدف ارتقای سطح عکاسی و گفتگوی بصری میان عکاسان ایران و جهان و نیز به منظور بزرگداشت حکیم عمر خیام، توسط نمایندگی فیاپ در ایران برگزار می شود.

محل نمایشگاه در خیابان ولیعصر، نرسیده به خیابان طالقانی، شماره 1552، فرهنگستان هنر است.

پیکرک‌های تاریخی در گالری ساربان

نمایشگاه آثار نقاشی ساوالان جماعتی با عنوان (روایت گمشده) به کیوریتوری فواد نجم‌الدین، 26 مردادماه در گالری ساربان افتتاح می‌شود و تا دوشنبه پنجم شهریور ادامه خواهد داشت.

نجم‌الدین در استیتمنت این نمایشگاه که روایتی از داش‌باباهای مشکین‌شهر است، نوشته: پیکرک‌های این مجموعه بازنمای توده‌های انسان‌مانندی هستند که ساکت و ساکن در گستره‌ دشتی ناکجا به افق خیره مانده‌اند. در نگاهی زیر چشمی گاه شواهدی از چهره‌هایی آشکار می‌شود و بعد به ناگه همه چیز از نظر محو و دور می‌شود. توده‌هایی گنگ، در فضایی مه‌آلود و بی‌جغرافیا، در نوری ملایم و بی‌زمان، از هر نشانه‌ای که ربط آن‌ها را آشکار می‌کند، می‌گریزند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تماشای آثار همه روزه به جز سه ‌شنبه‌ها به گالری ساربان به نشانی خیابان سهرودی شمالی، هویزه غربی، نبش شهید یوسفی، پلاک130 مراجعه کنند.

نمایشگاه دیجیتال آرت ندا شعاعی 26 مرداد در گالری هپتا افتتاح می شود و تا 7 شهریور برپا خواهد بود.

در استیتمنت این نمایشگاه جمله ای از ریچارد اودون عکاس مشهور مد دوران معاصر و مدرن نوشته شده است: من فکر می‌کنم خیلی به این بستگی دارد که چگونه می‌توان شبیه به یک هنرمند بود، هنرمندی از جنس من، یک عکاس؛ جمع‌آوری و توجه کردن به جزئیاتی که بقیه آن را کنار می‌گذارند، چیزی که اکثر آدم‌ها می‌خواهند به سریع‌ترین حالت ممکن آن را دور بریزند. یک هنرمند باید به دقت مطالعه و بررسی کند، زباله‌ها، مواد اولیه و مرتبط را در راستای از بین بردن فاصله‌ میان آنچه اتفاق افتاده و چیزی که ما دریافت می‌کنیم، پیدا کند.

گالری هپتا در خیابان کریمخان زند، خیابان ایرانشهر، ضلع غربی پارک هنرمندان، بن بست نیکوشهر، شماره 3، طبقه دوم واقع شده است.

حضورِغایب در گالری شلمان

نمایشگاه عکس حسن اکبرنژاد 26 مرداد در گالری شلمان افتتاح و تا 31 مرداد برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته می شود.

این هنرمند در توضیح نمایشگاه خود نوشته است: انسان ترس‌خورده جهانی متفاوت از انسان ایمن در پیش روی خود دارد، جهانی متفاوت که قابل اتکا نیست و هر لحظه می‌تواند علیه او شود و حس امنیت وی را مختل کند. در جامعه معاصر که ترس و خوف در همه‌ ابعادش وارد شده است، ناخودآگاه انسان‌ها حتی افرادی که به طور مستقیم این خشونت‌ها را تجربه نکرده‌اند، مملو از اضطراب و ترس از وقوع اتفاقی است که فکر به آن، از خود واقعه هم دردناک‌تر است.

گالری شلمان در خیابان میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبارغربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک 27 واقع شده است.

یادنگاره‌ها در گالری هپتا

نمایشگاه نقاشی مرتضی نبی پور نیز جمعه، 26 مرداد در گالری هپتا افتتاح می شود و تا 7 شهریور به نمایش درخواهد آمد.

در بخشی از استیتمنت این نمایشگاه آمده است: مجموعه پیش‌رو گزیده‌ایست از بایگانی یک هنرمند که از ابتدای کودکی با طبیعت مسحور شده است. این مجموعه مانند یک خط زمانی است که روند تغییر دیدگاه او در منظره نگاری و تلاش برای به تصویر کشیدن یک طبیعت رویا گونه که سال به سال تجریدی‌تر شده، نشان می‌دهد.

آب در نگارخانه لاله

نمایشگاه گروه های فتوآرت، ویدئو، چیدمان، صدا، چاپ دستی و نقاشی به گردآوری جلال‌الدین مشمولی 26 مرداد در نگارخانه لاله افتتاح و تا 18 شهریور برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته می شود.

در بخشی از توضیح نمایشگاه نوشته شده است: این نمایشگاه سعی دارد تا مسئولیت و مشارکت اجتماعی هنرمندان را در رویارویی با بحران های زیست محیطی به اشتراک گذارد. هر یک از هنرمندان در آثار خود بخشی از تبعات ناشی از کمبود و یا عوامل بروز بحران کم آبی، خشکسالی و تبعات ناشی از آن را با نگاهی مفهومی به چالش کشیده اند.

کوروش ادیم، مهدی مقیم نژاد، مجید کورنگ بهشتی، اسماعیل قنبری، امیرعلیمی، محمود مکتبی، حمیدرضا قیاسی، امید هاشمی، هوفر حقیقی، سیاوش امیری راد، فرزانه فاضلی، فاطمه شفیعی، فرانک فریدونی، محمد حبیبی و شایگان ادیم هنرمندان شرکت کننده در این رویداد هستند.

نگارخانه لاله در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، جنب هتل لاله قرار دارد.

نقاشیخط در فرهنگسرای نیاوران 2

آیین گشایش نمایشگاه آثار نقاشیخط مراد فتاحی روز جمعه 26 مرداد ماه، ساعت 17 در گالری شماره 2 فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد و تا سوم شهریور در معرض نمایش قرار خواهد گرفت.

این نمایشگاه در برگیرنده 30 اثر از این هنرمند است که با تکنیک اکرلیک و ترکیب مواد اجرا شدهاند. تمام آثار فتاحی در این نمایشگاه ترکیب نقاشیخط با گرایش سقاخانه است.

مکتب سقاخانه جریانی هنری است که در دهه 1340 شمسی با بهرهگیری از عنصرهایی از هنر مدرن و برخی از عنصرهای تزیینی هنرهای سنتی و دینی، در ایران شکل گرفته است.

این نمایشگاه در خیابان پاسداران، مقابل پارک نیاوران، فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.

نقطه کور در گالری اُ

نمایشگاه عکس حامد سوداچی با عنوان نقطه کور 26 مرداد افتتاح می شود و تا هفتم شهریور به نمایش درخواهد آمد.

گالری اُ در خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک 18، طبقه اول واقع شده است.

دکوفو در گالری مکث

این نمایشگاه عکس به گرد‌آوری نازلی عباسی و سارا ساسانی 26 مرداد افتتاح و تا 23 شهریور برگزار می شود و هنرمندان این رویداد، آزیتا سمناک، احسان حسینی نسب، اعظم شادپور، الهه پناهی، بابک بردبار، بهار اصلانی و جاوید تفضلی هستند.

در توضیح این نمایشگاه دکوفو بر آن است تا با ارائه‌ آن دسته از آثار عکاسان که معمولا در نمایشگاه‌های فردی و گروهی‌شان به نمایش گذاشته نمی‌شود، تلاش کند آثار هنری کاربردی‌تری را در معرض نمایش عموم بگذارد و به این ترتیب از یک سو، اقشار گسترده‌تری از مردم کشورمان را با شرایطی بسیار مناسب، صاحب اثر هنری اصل و شناسنامه‌دار، حتی در اندازه‌ای کوچک کند و از سویی دیگر، بستر مناسبی باشد برای تلاش گروهی از هنرمندان عکاسی که تصمیم گرفته‌اند حرکت به سمت مردم و نزدیک‌تر شدن به آن ها را از خودشان آغاز کنند تا شاید بتوانند نخبه‌گرایی فاصله‌دار میان عکاسان هنری، گالری‌ها و مردم را کاهش دهند.

گالری مکث در خیابان طالقانی، خیابان بهار شمالی، کوچه بهشت، پلاک 11 واقع شده است.

در انتظار خودت در خانه نمایش دا

عکس‌های حمید ترکمن در فضای خانه نمایش دا با چیدمانی متفاوت ارائه می‌شوند و تداعی‌کننده فضای تجربی تئاتر تهران است.

در بخشی از استیتمنت این نمایشگاه آمده است: چگونه کجا و چه زمانی ما خودمان را از دست دادیم!؟ ... بدون احساس و رویاهای مشترک. هیچ نشانی از عشق دهه ٦٠، صلح دهه ٧٠ و حتی حرص و طمع‌های دهه ٨٠ دیده نمی‌شود. اینجا در سال ٢٠١٨ در فضای تاریک و فقیر تئاتر تجربی تهران با چشمانی باز و پر از امید و آرزو ما در حال انتظار برای خود (خدا) هستیم... ..

نمایشگاه این هنرمند با عنوان در انتظار خودت جمعه ٢٦ مرداد ماه افتتاح می شود و تا دوم شهریورماه هر روز از ساعت 18 تا 21 در خانه نمایشدا  واقع در میدان فاطمی، ابتدای گمنام، خیابان جهانمهر، شماره ٢٦ دایر است.

کارنمای پژوهشی در خانه هنرمندان ایران

نمایشگاه هشتمین کارنمای پژوهشی انجمن هنرمندان نقاش (اعضای بالای 40 سال) ٢٦ مرداد ماه در خانه هنرمندان ایران افتتاح می شود.

در هشتمین کارنمای پژوهشی 270 اثر از هنرمندان؛ فیروزه امینی، سوسن اتحاد، وجیهه اصل فکور، سیما امانی، مینو اسعدی، رضا بانگیز، عبدالحسین بنافیان، فروزان پرویز فرزام، هما توکلی، مظفر تقوا بلسی، نرگس چالاک، پریوش حکیم رابط، پرویز حیدرزاده، داریوش حسینی، شهره خادمی، پروانه رزاقی، اکرم رحیم تبریزی، میترا شیرکوبیان، نسترن صمیمی، مرجان صداقتی، بدرالملوک صفایی، شبنم طلوع، مهین علاءالدینی، حب الله علیان، حمیدرضا غفوری دائمی، لعیا فضل اللهی، فاطمه فاطمی، مینا قویدل، لیلا کاشانی، مهین لطف محمدی، مینا مختارزاده، رویا محمدیها، نسرین محمودی نوبر، سلیمه معتمدی، فاطمه ماندگار، زهرا مداح، پرویز معزز، مژگان نیکبخت، نسرین نوشفر، تارا نظم علیزاده، بهنام ولدوند و شمسی یاری حضور دارند.

خانه هنرمندان ایران در خیابان طا‌لقانی، خیابان موسوی شمالی (فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر واقع شده است.

Waves Waves Waves

دوست داری یه مقاله بنویسی

اگه فکر می‌کنی حرفی برای گفتن داری، می‌تونی یه مقاله کاربردی یا جذاب برای سایت بنویسی.