گذری بر بورس خرید پوشاک در کوچه برلن

به گزارش بزنیم بیرون ،  وقتی اسم کوچه به گوش‌تان می‌خورد یاد خیابان‌های پر از خانه و ساختمان‌های مسکونی یا اداری می‌افتید. اما اینجا در دل خیابان‌های لاله زار و فردوسی و جمهوری دو کوچه وجود دارند که از معروف‌ترین مراکز خرید تهران محسوب می‌شوند. کوچه برلن و مهران که دو کوچه در امتداد هم هستند و خیابان لاله زار از میان‌شان عبور می‌کند، مرکز خرید انواع لباس و زیورآلات و... هستند و از قدیم الایام هر روز تعداد زیادی از مردم را برای خرید سمت خودشان می‌کشند. اگر سری به تهران و راسته‌های خرید اطراف خیابان جمهوری اسلامی زدید، گشت و‌گذار و خرید از کوچه برلن و مهران را هم حتما در برنامه‌های‌تان بگذارید.
زنانه، مردانه و بچگانه
چند مجتمع تجاری بزرگ هم در کوچه برلن وجود دارند. اولی مجتمع کمپانی است که از پاساژهای قدیمی منطقه محسوب می‌شود و یک سر آن به خیابان جمهوری می‌خورد. لباس‌های مجلسی زنانه بیشترین اجناس پاساژ را تشکیل می‌دهند. مراکز خرید جدید‌سازتری هم هستند، مثل مرکز خرید پروانه که شیک‌تر و و چند طبقه‌اند و حتی پارکینگ دارند. اینجا هم پر از لباس مردانه و زنانه و زیورآلات است. بعد بازار حافظ است. کت و شلوار مردانه و لباس شب زنانه محصولات طبقه همکف را تشکیل داده‌اند. طبقه پایین هم بورس انواع حوله حمام و دست و... است.پاساژ کاشانی هم که قدیمی و بزرگ است مربوط به فروش انواع لباس بچگانه از نوزادی تا نوجوانی اختصاص یافته است. در طبقه پایین این مجتمع هم می‌توانید سیسمونی و لوازم مربوط به نوزادان را بخرید.
پاساژ جنرال مد هم لباس‌های زنانه، مردانه و بچگانه دارد. مجتمع آسیا هم پر از مانتو و لباس زنانه است و البته طبقه پایین آن هم مخصوص فروش لباس عروس است. آخرین مجتمع کوچه برلن هم پاساژ تهران است که مخصوص فروش آینه و شمعدان، بدلیجات، لوستر و لباس عروس است. طبقات بالایی همه پاساژها هم به تولیدی‌های مختلف لباس مربوط می‌شود.
پوشیدنی‌جات به مقدار كافی

کوچه برلن به خاطر همجواری با سفارت آلمان این طور نام گذاری شده است. وقتی وارد کوچه شوید، فروشگاه‌های رنگارنگ و مراکز خرید کوچک و بزرگ، یکی یکی جلوی پایتان سبز می‌شوند. بیشتر فروشگاه‌ها لباس فروشی هستند، هم لباس مجلسی و هم اسپرت و خانگی که مخصوص همه سن و سالی و مردانه و زنانه و بچگانه هستند.
یکی از نکات خوب این کوچه‌ها وجود تعداد زیادی حراجی لباس است که لباس‌های خانگی و حتی بافت‌های زمستانی را با قیمت‌های پایین‌تری بیرون مغازه حراج زده‌اند و معمولا هم سرشان از بقیه شلوغ‌تر است. لباس‌های زنانه به لباس خانگی، بلوز و شلوار اسپرت، انواع بافت، لباس‌های رسمی، مانتو و پالتو، شال و روسری و... تقسیم می‌شوند.
مردانه‌ها هم انواع بلوز و پیراهن، بافت‌های متنوع، کاپشن و پالتو، کت و شلوار و... دارند. تعداد زیادی هم فروشگاه لباس بچگانه برای سنین مختلف به چشم می‌خورد. شال و کلاه، لباس راحتی، انواع حوله، لباس مجلسی، پارچه‌های لباسی و چادری و پرده‌ای، بدلیجات و لوازم آرایشی هم از دیگر اجناس این راسته است.
نقلی اما دیدنی
کوچه بعدی مهران است که درست در امتداد کوچه برلن قرار گرفته  و اجناس مشابهی دارد.
اوایل کوچه بیشتر کاپشن‌های مردانه و لباس‌های بچگانه و زنانه زمستانی است. اواسط کوچه هم بیشتر مغازه‌ها شال سرهای بافتنی و روسری‌های زنانه دارند.جوراب‌های گرم و ضخیم رنگارنگ هم از در و دیوار بیشتر مغازه‌ها آویزان است. بساط دستفروش‌ها هم در خط میانی هر دو کوچه همیشه برپاست و اکثرا هم جوراب و چترهای کوچک و بزرگ می‌فروشند.فروشگاه‌هایی که سرویس عروس و داماد و چمدان می‌فروشند، اینجا بیشتر از کوچه برلن به چشم می‌خورند.هر چه به سمت انتهای کوچه نزدیک شوید،بر تعداد فروشگاه‌های پارچه فروشی و آینه و شمعدانی اضافه می‌شود.راستی حالا که تا اینجا آمده‌اید، سری هم به خیابان موازی کوچه مهران بزنید كه پر از لباس عروس، وسایل سفره عقد، وسایل خرازی، دگمه و مروارید و تاج و این جور وسایل تزیینی لباس و مجالس عروسی است.
چگونه برویم ؟
کوچه برلن در خیابان فردوسی نرسیده به چهارراه استامبول قرار دارد. البته از داخل خود خیابان جمهوری هم می‌توان از طریق پاساژها به کوچه رسید. یک سر دیگر کوچه هم که به خیابان لاله‌زار می‌خورد. بهترین راه رسیدن به کوچه برلن استفاده از خطوط اتوبوس جمهوری – کریم‌خان یا جمهوری – بهارستان است که هر دو در تقاطع جمهوری و فردوسی ایستگاه دارند. برای رسیدن به این خطوط اتوبوس هم می‌توانید سوار مترو و در یکی از ایستگاه‌های میدان بهارستان یا میدان جمهوری پیاده شوید. کوچه هم درست در کنار سفارت آلمان قرار گرفته و پیدا کردنش خیلی آسان است. کوچه مهران هم که درست در ادامه همین کوچه برلن است. یک سر آن به خیابان لاله زار و سر دیگرش به خیابان سعدی بعد از میدان مخبرالدوله می‌رسد. برای رسیدن به کوچه مهران هم می‌توان از همان اتوبوس‌های جمهوری و هم مترو که در خیابان سعدی و نزدیک ورودی کوچه ایستگاه دارد استفاده کرد.

Waves Waves Waves

دوست داری یه مقاله بنویسی

اگه فکر می‌کنی حرفی برای گفتن داری، می‌تونی یه مقاله کاربردی یا جذاب برای سایت بنویسی.