گردشگری مذهبی در کشور توسعه می یابد

به گزارش بزنیم بیرون ، غلامحسین حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در سرعین افزود: شهرهای مشهد و قم جزو شهرهای مذهبی کشور هستند که مشهد در ردیف شهرهای مذهبی همچون مکه ، نجف اشرف و کربلا بوده و قم هم جزو 10 شهر اول در گردشگری مذهبی بشمار می آید.
وی بیان کرد: تمام بقعه ها و امامزاده ها در کشور می توانند مبنای گردشگری مذهبی باشند و می توان از این مکان ها برای ترویج آداب و رسوم دینی استفاده کرده و این مکان ها را به عنوان هدف گردشگری تعریف کرد.
حسینی قابلیت استان اردبیل را در گردشگری مذهبی بی نظیر دانست و افزود: این استان بعنوان یک استان مذهبی در دنیا شناخته شده و مراسم عاشورا و تاسوعای آن به شکل متفاوت برگزار می شود و ظرفیت تبدیل شدن به مقصد گردشگری مذهبی را دارد.
او همچنین با اشاره به رونق اقتصاد گردشگری در کشور اظهار کرد: وجود شهرهای مذهبی مشهد ، شیرزا و قم که مرقد مطهر امام رضا (ع)، شاهچراغ و مرقد حضرت معصومه (س) در آنها قرار دارند خود فرصت طلایی برای گردشگری مذهبی و رونق اقتصاد گردشگری است.
او افزود: از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده و در صورت برنامه ریزی منسجم می توان 50 میلیون شیعه را در دنیا به این شهرها جذب کرد تا هم فرهنگ و ارزش های دینی و مذهبی به این کشورها انتقال یابد و هم اقتصاد گردشگری رونق یابد.
حسینی با بیان اینکه گردشگری مذهبی موجب انتقال ارزش ها و آداب و رسوم می شود، بیان کرد: در این برهه حساس که شیعیان در مظلومیت به سر می برنند، می توان با جذب و جلب آنها فرهنگ و ارزش های اسلامی را نیز ترویج داد.
او همچنین در خصوص واگذاری شرکت توسعه گردشگری به بخش خصوصی افزود: این شرکت یک شرکت دولتی است و خوشبختانه در سال 94 سود دهی خوبی داشته ، در سال های گذشته هم مشکل سود و درآمد نداشت هدف ما بیشتر بر این است که اگر این شرکت به بخش خصوصی واگذار شود باید به یک شرکت سود ده و چابک واگذار شود.
حسینی همچنین از بازسازی هتل لاله و آبدرمانی سبلان در سرعین خبرداد و گفت: تلاش بر این است برخی از طرح ها که در طول هشت سال اخیر متوقف شده تکمیل و بهره برداری شود.

Waves Waves Waves

دوست داری یه مقاله بنویسی

اگه فکر می‌کنی حرفی برای گفتن داری، می‌تونی یه مقاله کاربردی یا جذاب برای سایت بنویسی.