گزارش سفر بازدید از آبشار زردلیمه چهارمحال و بختیاری

به گزارش بزنیم بیرون ،  نوع پوشش گیاهی عمدتا جنگلی و از نوع بلوط و بادام و نوع پوشش مرتعی علاوه بر گندم و جو دیم بومیان،گون و سایر گیاهان مرتعی می‌باشد.

البته در کنار زیبایی‌های منطقه وجود عواملی چون سخت گذر بودن منطقه، وجود حشرات موذی(پشه و سالک و ...) و کمبود آب که خصوصا در سالهایی که بارندگی به حد کافی نباشد، رخ می‌دهد، از دشواری‌های اجرای این برنامه می‌باشد.
 
*روز اول:
 
در ساعت 4:45صبح روز 4شنبه 6اردیبهشت اولین نفرات گروه سوار مینی‌بوس گردیده و پس از سوار شدن سایرین واقامه نماز در ساعت 5:55 از شهرکرد به سمت دیناران خارج گردیده پس از عبور از روستاهای کاج(6:45)، کریم اباد(7:00)، رستم اباد، دو راهی عباس‌آباد- دشتک را به سمت عباس اباد در پیش می‌گیریم، در ساعت 7:20 درکنار رودخانه برای صرف صبحانه توقف و راس ساعت 9 حرکت مجدد اغاز شد و پس از عبور از روستاهای عباس اباد(9:30)، گرد پینه، روپینه،چشمه سلیمان، لاخشک، به روستای لشتر 1 گروئی(9:50) رسیدیم که در این لحظه کوه میلی در سمت راست نمایان و موبایل از دسترس خارج و جاده نیز خاکی شد.
 
پس از 15 دقیقه حرکت به گردنه ریسور رسیدیم که به دلیل ورود اب به جاده ماشینها با مشکل عبور از گل و لای مواجه شدند. پس از عبور از این منطقه به سه راهی میرسیم که مسیر فرعی دوم سمت راست را انتخاب می‌کنیم: در ساعت 10:45به رودخانه کوچک نزدیک تعاونی منطقه که پایان مسیر ماشین رو بود رسیدیم. در ساعت11 از رودخانه رد شده وپس از 15 دقیقه پیاده روی، جلسه معارفه کوتاه برگزار و حرکت مجدد اغاز شد.
 
در ساعت14:30 برای ناهار توقف و پس از 40 دقیقه مجددا حرکت کرده، درساعت17:30 پس از استراحت مختصر افراد گروه زاگرس شهرکرد و 3همنورد پیام مخابرات به منظور پیدا کردن جا در کنار ابشار،گروه تندرو را تشکیل داده و پس از 2ساعت کوه پیمایی-پیاده روی سریع ،به ابشار رسیده،
 
لازم به ذکر است مسیر رسیدن به ابشار محل گذر عشایر است و پاکوب مشخصی دارد.
 
درکنار ابشار گروههای متعددی از جمله: تاراز- چکاد-شیدا- دامون و... وجود داشتند به همین دلیل مجبور شدیم کمپ را در نزدیکی ابشار و نه درکنار ابشار، دایر کنیم.
 
کل پیاده روی روز اول حدود 6ساعت بود.
 
*روز دوم:
 
پس از تجدید دیدار با ابشار ساعت 10 حرکت اغاز شد و 20 دقیقه بعد به جره رسیده تا از رودخانه عبور کنیم، تعداد افراد منتظر زیادی در کنار جره به چشم میخورد ودر ساعت 11اعضایی که از جره رد شدند حدود نیم ساعت پیاده روی سبک تا رسیدن به چشمه ای روبروی ابشاررا از کنار رودخانه، پیش  رو داشتند درانجا کمپی دایر گردید تا اعهضای دیگر نیز به انها پیوسته و ناهار نیز در همانجا صرف شد.
 
در ساعت2:45 حرکت اغاز شد و ساعت 6 به سه جو رسیده و در انجا مراسم استراحت و شنا و اب بازی منعقد گردید.
 
در ساعت7:30 عصر حرکت به سمت گاوشیربه قصد ایجاد کمپ شروع شد و در ساعت 9 به مکان مورد نظر رسیدیم پس حدود4.5 ساعت پیاده روی نیمه سنگین و گذراندن روزی مفرح ، شب زنده داری و گپ و گفت در کنار اتش گرما بخش در دل طبیعت بکر ، حال و هوایی دیگر داشت.
 
*روز سوم:
 
در ساعت 6 صبح حرکت اغاز شد پس از 2 ساعت و نیم کوه پیمایی و پیاده روی سنگین برای استراحت و صبحانه توقف و سپس 9:50 حرکت مجدد شروع شد ، پس از 2 ساعت دره نوردی و گذشتن از راه پله خدا افرین استراحت در نظر گرفته شد، این قسمت بدلیل سنگی بودن و شیب زیاد یکی از سخت ترین قسمتهای مسیر حرکت بود.
 
در ساعت 12:15 مجددا حرکت اغاز شد و در ساعت3 به گزستان که وسایل نقلیه در انجا منتظرمان بودند رسیدیم. پس از ناهار م استراحت و6.5 ساعت دره نوردی و کوه پیمایی سنگین در روز سوم، ابتنی در رودخانه بازفت برای رفع خستگی بسیار مفید بود.
 
در ساعت 18:40 پس از جلسه انتقادات و پیشنهادات حرکت از گزستان به سمت گردنه چری و شهرکرد شروع شد. در ساعت22:30 با رسیدن به شهرکرد این برنامه نیمه سنگین اما اموزنده و مفرح پایان یافت.
Waves Waves Waves

دوست داری یه مقاله بنویسی

اگه فکر می‌کنی حرفی برای گفتن داری، می‌تونی یه مقاله کاربردی یا جذاب برای سایت بنویسی.