گزارش صعود به قله درفک

هدف از برنامه : دو و نیم روزه استقامتی با کوله سنگین و اقزایش استقامت کوهنوردان – بازدید از مناطق جنگلی بسیار زیبای منطقه و شب مانی در دو منطقه زیبا و معروف لارنه و جیرونی.( بعد از مسیر شمالی که یک مسیر کوهنوردی حساب میشود و نه کوهپیمایی، این مسیر زیباترین مسیر صعود به درفک می باشد).

تجهیزات ضروری : باتوم، پامچو، کفش مناسب، چادر و کیسه خواب و کوله پشتی و کیف کمری به همراه هفت وعده غذایی و آب و دارو وکیت بقا و کمکهای اولیه.

روزشمار برنامه:

روز اول : سه شنبه مورخ 23/7/92    ساعت19:30 از اصفهان حرکت کردیم و بعد از گذشتن از شهرمیمه، یک توقف 15 دقیقه ای در دلیجان داشتیم و مجددا به مسیر خود ادامه دادیم. شام در ماشین صرف شد.

روز دوم : چهارشنبه مورخ 24/7/1392 بعد از گذشتن از سلفچگان و ساوه به سمت قزوین و آزادراه قزوین-رشت حرکت کردیم. یک توقف کوتاه در منجیل داشتم. در ادامه بعد از رودبار، به رستم آباد و سپس به سمت توتکابن و روستای شیرکوه حرکت کردیم. ساعت 5 صبح از راننده جدا شدیم و بعد از آماده کردن کوله ها ساعت شش صبح به سمت لارنه حرکت کردیم. مسیر زیبا و جنگلی با هوای بهاری. پاکوبهای مناسب و کم شیب. با سرعت متوسط. ساعت 11 به لارنه و چشمه آن رسیدیم.مجددا بعد از پر کردن بطری­های آب به حرکت خود ادامه دادیم. خوشبختانه بارندگی نبود و مسیر گل نداشت و پیمایش ما را آسانتر کرده بود. اما برای ادامه مسیر به سمت جیرونی ابتدا مسیر کنار رودخانه را انتخاب کردیم که به دلیل وجود گل فراوان و شرایط سخت پیمایش به یال کناری صعود کردیم و از روی آن به پیمایش خود ادامه دادیم. بعد از حدود دو ساعت و گذشتن از سیاه دره، به قسمت سخت برنامه یعنی شیبهای تند و طاقت فرسای قبل از جیرونی رسیدیم. چند تا از بچه ها خیلی اذیت شدند اما به ناچار با بیشترین توان به حرکت خود ادامه دادیم. قسمت جذاب مسیر جنگلهای پاییزی و برگهای زیبا آنها بود که خستگی را از تن به در می­کرد.نهایتا قبل از ساعت 16 به مقصد یعنی کنار چشمه جیرونی رسیدیم. در آنجا در زیر آفتاب زیبا چادرها را به پا کردیم تا خستگی یک روز طاقت فرسا را در کنار آتش زیبایی که بچه ­ها به پا کردند به در کنیم. (چشمه جیرونی زیاد آب نداشت و آب آن دائم نیست!! ولی به خاطر بارندگی هفته قبل خوض سنگی قبل از آن آب داشت،  به نقل از عشایر محلی)

خلاصه روز اول:

ارتفاع شیرکوه : 400 متر از سطح دریا

ارتفاع لارنه : 1190 متر

ارتفاع محل کمپ جیرونی : 1870 متر

طول پیمایش شده : از شیرکوه تا لارنه حدود 8 و از لارنه تا جیرونی حدود 6 کیلومتر- جمعا 14 کیلومتر

نکته : مسیر رسیدن به روستای شیرکوه آسفالت ولی شیبدار بود.

نکته : آوردن یک و نیم لیتر آب کافی بود ولی به شرط آنکه چشمه جیرونی آب کافی داشته باشد.

نکته : مسیر پیمایش شده از مسیرهای قبلا پیموده شده موجود در WikiLoc  برگزیده شد.

روز سوم: پنج شنبه مورخ 25/7/1392 صبح زود بعد از سپری کردن شبی نسبتا سرد (دمای 8  درجه )، به دلیل اینکه دو تا از بچه­ها دچار پادرد شده بودند و از ادامه صعود به قله انصراف دادند، بعد از جمع کردن چادرها و برداشتن آب و خوردن صبحانه، و گذاشتن اضافه بار خود پیش آن دو نفر، ساعت شش نیم به سمت قله با کوله های خالی از چادر و کیسه خواب، حرکت کردیم که خود باعث افزایش سرعت گروه می­شد. به دلیل مشکل گرفتگی پای یکی از دوستان در ادامه مسیر، سرعت ما کم شد و نهایتا ساعت 10 به قله رسیدیم. مسیر رسیدن به قله از جیرونی به لارنه، جنگلهای کم پشت و یا عاری از هر گونه پوشش گیاهی می­باشد. بعد از گرفتن عکس به سمت غار موجود در کاسه درفک حرکت کردیم و به حرکت خود به سمت جیرونی ادامه دادیم. بعد از صرف ناهار و کمی استراحت با در دست داشتن هد لامپ و لباس گرم، ساعت 16 به سمت لارنه به راه افتادیم تا شب را در لارنه چادر بزنیم.حداکثر سه ساعت زمان برای رسیدن به لارنه زمان نیاز است.

خلاصه روز سوم :

ارتفاع قله : 2720 متر

مسیر پیمایش شده : حدود 20 کیلومتر عمدتا پاکوب

نکته : در مسیر صعود یکی از عشایر ما را بدون اینکه سوال بپرسیم راهنمایی کرد و ما گوش نکردیم و مطابق با مسیر جی پی اس خود حرکت کردیم. خوب شد که گوش نکردیم !!!وگرنه نیم ساعتی به مسیرمان برای صعود افزوده می­شد.

روز چهارم : جمعه مورخ 26/7/1392 بعد از سپری کردن یک شب پر از باد!! که به راحتی چادرهای ما را از جا بلند میکرد !! ساعت هفت صبح بعد از نرمش صبحگاهی به سمت روستای راجعون حرکت کردیم. مسیر دسترسی به لارنه از روستای راجعون، یک جاده خاکی بود. در توصیف این جاده همین بس که یک  خودروی ریو در لارنه مشاهده کردیم و از کنار افراد زیادی که شب را در لارنه خوابیده بودند گذشتیم و ساعت 9:30 صبح بعد از جاده پیمایی با مناظر زیبا و خوش آب و هوا، به ماشین رسیدیم و به سمت اصفهان به راه افتادیم.

خلاصه روز چهارم:

طول پیموده شده : 7.5 (هفت و نیم ) کیلومتر با کمی شیب خسته کننده

مسیر : جاده خاکی نسبتا خوب و مناظر زیبا

نکته : مسیر دسترسی به ابتدای روستای راجعون آسفال می­باشد.

نکته: در لارنه موبایل همراه اول و ایرانسل آنتن دهی داشت.

نکته: چون چهارشنبه تعطیل رسمی بود، حتما بایستی صبح جمعه به سمت اصفهان حرکت میکردیم تا به ترافیک عصر جمعه در راههای شمال برخورد نکنیم.

Waves Waves Waves

دوست داری یه مقاله بنویسی

اگه فکر می‌کنی حرفی برای گفتن داری، می‌تونی یه مقاله کاربردی یا جذاب برای سایت بنویسی.