گزارش صعود به قله 3940 متری بل و بازدید از منطقه تنگه براق

برنامه راس ساعت 18:30عصر پنج شنبه از میدان بزرگمهر به سمت استان فارس آغاز شد.

شب هنگام ساعت 11:30 به پایین دره لااشکفت در ارتفاع 2750 متری و محل برقراری کمپ رسیدیم، حدود 15 دقیقه انتهایی مسیر حرکت با ماشین جاده خاکی بود، سپس نزدیک به ماشین، کمپ را جهت شب مانی برقرار کردیم.

صبح به دو گروه تقسیم شده، گروه اول که شامل 12 نفر بودیم پس از گرم کردن و انجام حرکات کششی ساعت 6:30 صبح جهت صعود به قله بل حرکت خود را آغاز کردیم.

در مسیر پیمایش به سمت قله حدود ساعت 7:30 به اولین چشمه در ارتفاع 3055 متری رسیدیم، در ادامه مسیر، پیمایش متوسط با شیب های معمولی داشتیم و ساعت 9:45 به جانپناه بل در ارتفاع 3550 و چشمه دوم رسیدیم، پس از کمی استراحت و صرف صبحانه و برداشتن آب، ساعت 10:10 حرکت به سمت قله را ادامه دادیم.

بعد از جانپناه بل شیب های مسیر کمی بیشتر شد و در آخر راس ساعت 11:45 به قله بل در ارتفاع 3940 متری رسیدیم، روی قله وزش باد معمولی داشتیم که پوشیدن بادگیر را ضروری میکرد، پس از کمی استراحت و لذت بردن از مناظر بسیار زیبای قله و کوه های اطراف، ساعت 12:30 به سمت دامنه ها سرازیر شدیم.

مسیر بازگشت، شیب های نسبتا بیشتر با مسیرهای شن اسکی داشت و دست به سنگ های سبکی داشتیم.

ساعت 13:30 به جانپناه بل رسیدیم و پس از برداشتن آب از چشمه و کمی استراحت به فرود ادامه دادیم، ساعت 14:30 به چشمه بعدی رسیده و پس از صرف ناهار ساعت 15 به حرکت ادامه دادیم و در ساعت 15:45 به پایین دره لای اشکفت و محل سوار شدن رسیدیم.

کل پیمایش انجام شده حدود 20 کیلومتر با پیمایش متوسط بود.

گروه دوم با تعداد 8 نفر حرکت خود را ساعت 7:15 صبح آغاز کردند و از پایین دره لااشکفت با ماشین به سمت تنگه براق حرکت کردند و حدود ساعت 10 به نزدیکی تنگه براق رسیدند.

پس از پیمایش مسیر حدود 600 متری به محل تنگه براق رسیدند، تا ساعت 14 به بازدید حوضچه ها و آبشارهای بسیار زیبای تنگه براق پرداختند و پس از کمی آب بازی، ساعت 14 پس از سوار شدن ماشین و طی مسافت 2.5 ساعته با ماشین، ساعت 16:30 به محل سوار کردن  دوستان گروه اول در پایین دره لااشکفت رسیدند.

بعد از بستن کوله ها بر روی ماشین، ساعت 17:30 به سمت اصفهان حرکت کردیم و پس از طی مسافت 15 دقیقه ای جاده خاکی معمولی، با خاطره ای خوشایند منطقه بسیار زیبا را ترک کردیم و شب هنگام ساعت 22 به اصفهان رسیدیم.

Waves Waves Waves

دوست داری یه مقاله بنویسی

اگه فکر می‌کنی حرفی برای گفتن داری، می‌تونی یه مقاله کاربردی یا جذاب برای سایت بنویسی.