یک روز با پرندگان در پایتخت در باغ پرندگان تهران

به گزارش بزنیم بیرون ، مسیر ورود به باغ پرندگان ازطریق بزرگراه شهید بابایی تعیین شده و این باغ به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری پایتخت یکی از محل های تفریحی- آموزشی برای خانواده ها شمار می رود. 

باغ پرندگان ضمن اینکه می تواند محیط طبیعی مفرح و زیبایی را پیش روی شما قرار دهد این مزیت را نیز دارد که می تواند به محلی آموزشی برای خانواده بویژه کودکان تبدیل شود. 
در این باغ، کودکان می توانند با گونه های پرندگان ایرانی و خارجی، زیستگاهها، نوع غذاهای آنها و نحوه زیستشان آشنا شوند. 
باغ پرندگان که براساس اعلام شهرداری منطقه چهار تهران، 22 هکتار از مساحت 84 هکتاری جنگل های لویزان را در بر گرفته با بهره گیری از مصالح و امکانات طبیعی فضایی مناسب را برای گردشگران فراهم کرده است. 
مراجعان به این باغ نگرانی برای پارک خودروهایشان ندارند زیرا مقابل در ورودی باغ فضایی به منظور پارک خودروها تعبیه و خودروهای ون برای انتقال بازدیدکنندگان به بخش ابتدایی باغ پرندگان در نظر گرفته شده است. 
هر فرد با تهیه یک بلیت چهار هزار تومانی می تواند از ساعت 9 تا 18 از بخش های مختلف باغ پرندگان شامل گنجشک سانان، پرندگان شکاری، پرندگان گرمسیری و شترمرغ ها دیدن کند. 
در همین ارتباط سید امیرعباس بهاری شهردار منطقه چهار در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت:‌ احداث باغ پرندگان در 2 فاز تعریف شد که مدیریت فاز نخست پس از بهره برداری و برگزاری مناقصه به یک شرکت خصوصی واگذار شد و اینک امکاناتی از جمله بوفه، رستوران و کافی شاپ در فضای داخلی این باغ وجود دارد. 
به گزارش ایرنا، فاز نخست این باغ اردیبهشت سال 92 با شش هزار پرنده به بهره برداری رسید. 
وقتی پس از خرید بلیت می خواهید وارد باغ شوید، نگهبان خوش اخلاق و خنده رویی به استقبال شما می آید و اظهار امیدواری می کند که در مدت زمانی که در باغ حضور دارید به شما خوش بگذرد. 
پس از آن یک راهنما، به شما می گوید که بهتر است از کدام قسمت شروع کنید و چگونه قسمت های انتهایی مربوط به نگهداری شترمرغ ها را در پایان ببینید و از همان قسمت به در جنوبی رسیده و خارج شوید. 
استفاده از نمادهای مختلف چوبی مانند آلاچیق های مختلف برای استفاده پرندگان، استفاده از پل های چوبی روی دریاچه و رودخانه موجود در باغ و دیگر نمادهای چوبی درکنار آب، گل، درخت و چمن کاری ها، جنگل و طبیعت بکر را در شما تداعی می کند. 
قراردادن انواع گنجشک سانان در کنار پرندگان وحشی مانند عقاب، شاهین و جغدها به نوعی باهدف انجام شده تا مخاطب بویژه کودکان نحوه زندگی حیوانات در محیط طبیعی در کنار هم را بتوانند در ذهنشان حلاجی کنند. 
پرندگانی که در محیط تابستانی و آب و هوای گرم زیست می کنند مانند انواع طوطی ها در محیطی سرپوشیده قرارداده شده اند تا هم از سرما در امان بمانند و هم محل زیست این دسته از پرندگان را بیشتر بشناسیم. 
ایجاد چند آبگیر و جریان آب به شکل آبشار مانند، ایجاد محیطی برای انواع غازها و پلیکان ها، استفاده از دست سازهای چوبی در حاشیه این محیط ها امکان تفریح مناسب و آموزنده را به گردشگران می دهد. 
فاز 2 باغ پرندگان که به عنوان محدوده آبچر معروف است فضایی حدودا هفت هکتاری را شامل می شود که با فنس و توری با ارتفاعی از 30 تا 50 متر پوشیده می شود و پرندگان می توانند به صورت آزاد در این محدوده پرواز کنند. 
در فاز 2 باغ پرندگان 6 آبشار به ارتفاع 210 متر همراه با 9 برکه به همراه 2 منظرگاه بسیار زیبا برای تماشای گردشگران احداث شده که از جاذبه های تفریحی این پروژه تفریحی خواهد بود. 
در محدوده آبچر باغ پرندگان تهران، 14 آبریز با حجمی در حدود 400 متر مکعب و یم آبشار شرقی با حجم 235 متر مکعب و ارتفاع هشت متر، آبشار غربی با ارتفاع 19 متر و یک آبشار شمال غربی با ارتفاع 21 متر احداث شده است. 
براساس اعلام شهرداری منطقه چهار تهران، با توجه به شرایط آب و هوایی جنگل های لویزان تعداد بازدیدکنندگان از این باغ در 6 ماهه نخست سال بیش از 6 ماهه دوم سال است، به گونه ای که در نیمه نخست سال هر هفته 3 تا 4 هزار نفر از باغ پرندگان تهران دیدن می کنند در حالیکه این عدد در نیمه دوم سال به 300 نفر در طول هفته کاهش می یابد. 
Waves Waves Waves

دوست داری یه مقاله بنویسی

اگه فکر می‌کنی حرفی برای گفتن داری، می‌تونی یه مقاله کاربردی یا جذاب برای سایت بنویسی.