چقدر هزینه کنیم

قبل از هر چیز بهتر است سقف هزینه تان را برای خرید ساعت مچی معین کنید. قیمت ساعت در نمایندگی های بازار با فروشگاه های دیگر آن نمایندگی تفاوت چندانی ندارد و اگر قصد خرید ساعت های مارک دار را دارید بهتر است این همه راه را تا بازار نیایید. اگر بودجه و هزینه تان کمتر از خرید ساعت های معروف است یا برندهای معتبر را نمی شناسید باید بدانید در این راسته از ساعت ۱۲ هزار تومانی تا ۵۰۰هزار تومانی حق انتخاب دارید. اگر دنبال خرید یک ساعت حرفه ای هستید بهترین انتخاب برایتان ساعت های سه موتوره است.

ساعت هایی که غیر از عقربه های اصلی، سه عقربه کوچک را درون صفحه خود جا داده است و معمولا یکی از عقربه ها نشان دهنده کورنومتر، دیگری نشان دهنده ثانیه و آخری نیز نشان دهنده روز یا شب بودن ساعت مورد نظر است. برای خرید این ساعت ها در نمایندگی ها باید مبلغی بالای ۱۵۰ هزار تومان پرداخت کنید و بسته به وسع تان حتی آن را افزایش بدهید اما ساعت های رنگی بند سیلکونی که این روزها بین دختر خانم های جوان طرفداران بیشتری دارد را می توانید در ساعت فروشی های بازار از ۱۲ تا ۱۰۰ هزار تومان خریداری کنید.

ساعت های مارک دار بند فلزی و ساده که رنگ بند آنها سیلور است از ۱۸ هزار تا ۱۶۰ هزار تومان قابل خریداری است. برای خرید ساعت های بند طلایی نیز که این روزها حسابی روی بورس بازار هستند باید مبلغی بالای ۵۰ هزار تومان برای یک نوع برند متفرقه پرداخت کرد.

 

گارانتی و خدمات پس از فروش

کارت گارانتی مهر و امضا شده و پرسیدن خدمات ارائه شده پس از خرید از سوالاتی است که باید از فروشنده بپرسید. بعضی از نمونه ساعت ها دارای شیشه های محدب شکل یا بندهایی هستند که اگر کارت گارانتی هم داشته باشید تعمیر آنها در صورت نیاز کار ساده ای نیست و ممکن است گاهی هزینه ای بیشتر از خرید یک ساعت جدید روی دست تان بگذارد.

قبل از انتخاب آخر دقت داشته باشید که توقع تان از ساعتی که انتخاب کرده اید چیست و بعد تمام پرسش هایتان را راجع به ساعت مورد نظر از فروشنده بپرسید. سوالاتی مثل مقاومت ساعت در برابر آب، قابلیت بند ساعت در مورد تعویض و ترمیم، عمر باتری اورجینالی که روی ساعت وجود دارد، تعویض شیشه ساعت در صورت شکستن. البته توجه داشته باشید که بیشتر گارانتی هایی که برای ساعت های چینی در نظر گرفته شده اند هیچ کاربردی ندارند و تنها برای دلخوشی به مشتری ارائه می شوند .

 

 

کدام ساعت ها بهتر است

اگر برند ساعت برایتان مهم نیست و تنها به طرح آن اهمیت می دهید باید کمی دقیق تر به ساعت ها توجه کنید. وزن ساعت اولین موضوعی است که اهمیت دارد و پس از آن جنس و نوع بند. ساعت های سنگین بعد از مدتی موجب آزارتان می شوند و بندهایی که از فلزهای نامرغوب تهیه شده اند با قیمت ارزان تر نیز فروخته شده و پس از مدتی باعث ایجاد حساسیت می شوند. ساعت های بند سیلیکونی امروزه طرفداران زیادی بین جوان تر ها پیدا کرده اند. ساعت هایی که با قیمت های نسبتا مناسب و ظاهر جذاب مشتری های زیادی را جذب کرده اند.