۷ نکته برای انواع اقامتگاه

در این مجله سعی کردیم به کمک مطالبی که در کانال تلگرامی سفر با دوچرخه انتشار یافته، نکاتی در مورد اقامت در سفر با شما به اشتراک بگذاریم.

۱_ نرخ اتاق در هتل‌های ستاره‌دار با توجه به تعداد ستاره‌ آن‌ها که معمولا بین ۲ تا ۵ تا است، تغییر می‌کند. هتل‌های سه ستاره به بالا، صبحانه هم سرو می‌کنند.

۲_ اجاره آپارتمان یا خانه برای چند نفر که با هم سفر می‌کنند، مناسب است. این نوع از اقامتگاه معمولا مبله و با امکانات و لوازم کافیه اجاره داده می‌شود. 

۳_مجموعه‌های bed and breakfast (b&b)، محلی برای خواب به همراه صبحانه در اختیار میهمان قرار می‌دهند. قیمت‌های این اقامتگاه‌ها خیلی مناسب‌تر است.

۴_ گست هاووس(Guest house) یا مسافرخانه، یکی دیگر از انواع اقامتگاه‌هاست و معمولا صبحانه در آن سرو نمی‌شود. در مسافرخانه امکان آشپزی کردن نیز وجود ندارد.

۳_ هاستل معمولا همراه با صبحانه است و آشپزخانه و امکاناتی برای تهیه غذا و نوشیدنی در آن وجود دارد. این اقامتگاه به دلیل سالن و فضاهای مشترکی که برای میهمانان خود فراهم می‌کند، برای تبادل اطلاعات و استفاده از تجربیات سایر مسافرها، خصوصا بک پکرها، بسیار مناسب است.

۴_ دورمیتوری یا خوابگاه نوعی اقامتگاه است که در آن امکان استفاده از یک تخت‌خواب در اتاقی مشترک با چند مسافر دیگر به همراه حمام و دستشویی عمومی وجود دارد.

۵_ استفاده از کمپ سایت از دیگر روش‌های اقامت است که برای آن باید چادر و وسایل مورد نیاز کمپ را با خود به همراه داشته باشید. سپس در ازای پرداخت مبلغی، چادر خود را در محوطه کمپ سایت بنا می‌کنید. همچنین، می‌توانید از حمام گرم، دستشویی، اینترنت و آشپزخانه موجود در این فضا به صورت عمومی استفاده کنید.

۶_ چادر زدن و کمپ کردن یکی از اقتصادی‌ترین انوع اقامت است که در کنار محاسن فراوان، معایبی هم دارد. بهترین مکان‌ها برای کمپ کردن در کشورهای مختلف، متفاوت است اما به صورت کلی کمپ کردن در نزدیکی پمپ بنزین‌ها، پارک‌ها و بعضی مکان‌های زیارتی، بهترین گزینه است. چراکه در این محل‌ها علاوه بر امنیت کافی، امکاناتی مانند سرویس بهداشتی، حمام، رستوران، کافه، سوپر مارکت و... وجود دارد.

۷_ روش دیگری هم برای اقامت رایگان وجود دارد که علاوه بر بدون هزینه بودن، امکان آشنایی با افراد، فرهنگ و آداب و رسوم مختلف را فراهم می‌کند. این روش جدید، عضویت در سایت‌هایی مثل کوچ سرفینگ است به این شکل که می‌شود در منزل افراد محلی بدون پرداخت هزینه(گاهی تنها با شریک کردن صاحبخانه با غذای خود) اقامت داشت. بهتر است بدانید که امکان استفاده از خدمات این سایت‌ها در همه شهرها فراهم نیست.

Waves Waves Waves

دوست داری یه مقاله بنویسی

اگه فکر می‌کنی حرفی برای گفتن داری، می‌تونی یه مقاله کاربردی یا جذاب برای سایت بنویسی.