4
از2 نظر

آبشار حمید بجنورد

    4773
    نمایش

    آبشار حميد بجنورد از جمله جاذبه هاي طبيعي زيباي استان خراسان شمالي به شمار مي رود که در 10 کيلومتري بجنورد، در مسير بزرگراه بجنورد به فاروج قرار گرفته است. ارتفاع آبشار حميد بجنورد به 25 متر مي رسد و جذابيت هاي ديدني طبيعي اطراف آن باعث شده تا به عنوان يکي از نقاط گردشگري مهم اطراف بجنورد شناخته شود.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات آبشار حمید بجنورد

    آبشار حمید با ارتفاعی بیش از ۲۵ متر همواره مورد توجه گردشگران ورزشکاران و خانواده بوده است. آب این آبشار از روستای آبچور سرچشمه می گیرد و پس از چندین کیلومتر و عبور از مناطق مختلف در کوهستان های حمید جلوه ای از زیبایی طبیعت را به رخ بینندگان خود می کشد.

    ویژگی‌ها آبشار حمید بجنورد

    این آبشار در انتهای دره ای پیچ در پیچ صخره ای قرار گرفته که عبور از آن علاوه بر زیبایی و جذابیت، ریزش آب از دو ستون (کوه) سنگی ۲۵ متری، آهنگی زیبا از نغمه طبیعت را به گوش مخاطبان می رساند تا این امر، عظمت خلقت خداوند را به رخ بکشد. نوع سنگ های منطقه بیشتر آهکی بوده و سنگ های کنار بستر رودخانه رسوبی و مملو از فسیل می باشند.

    همچنین، پوشش گیاهی منطقه شامل انواع گیاهان دارویی و مرتعی و درخچه هایی مانند انجیر و تمشک می باشد. در اطراف این آبشار، درختان برافراشته انجیر و بوته های پربار تمشک وحشی به وفور دیده می شود که مزه میوه های شیرین آن تا چند ساعت بر زیر زبان گردشگران باقی خواهد ماند.

    یکی از زیبایی های دیگر این منطقه وجود اتاقی دوار سنگی روی صخره ای است که به گفته اهالی روستا در گذشته فردی در آنجا زندگی می کرده؛ اما اکنون مامن گردشگران در روزهای بارانی شده است. وجود آبشار حمید رونق زیادی به کشاورزی مردم روستای حمید و روستاهای اطراف بخشیده، باغات و مزارع سرسبز روستای حمید در تابستان و حتی در خشکسالی های اخیر کمترین گزند را دیدند.

    سیمای عمومی آبشار حمید بجنورد

    يكي از زيبايي هاي منحصر به فرد اين آبشار انعكاس صداي ريزش آب به طور يك در ميان است، اگر از پيچ اول اين دره عبور كنيد، صداي آب به وضوح و زيبايي تمام شنيده مي شود؛ اما در پيچ باريك صخره اي ديگر، اين صدا كاملاقطع شده و دوباره در پيچ بعدي صداي آبشار به گوش مي رسد.

    نسيم خنك اين دره در تابستان گرما را به زانو درآورده و هوايي مطبوع ايجاد مي كند تا گردشگران لذت بيشتري برند. چشمه جوشان و حوضچه هاي كوچك سنگي فراواني در ميان و اطراف دره ايجاد شده كه آب گوارا و خنكي را پيشكش گردشگران مي كند.

    زمان مناسب بازدید آبشار حمید بجنورد

    با توجه به وضعیت آب و هوایی منطقه، فصل بهار زمان مناسبی برای بازدید از این جاذبه است.

    شرایط استفاده آبشار حمید بجنورد

    از روستای حمید تا آبشار مسیری بسیار زیبا و منحصربفرد به طول نیم ساعت دارد.

    سایر اطلاعات آبشار حمید بجنورد

    قسمت اعظم شهرستان بجنورد را مناطق کوهستانی و فلات های مرتفع در بر گرفته و از همین رو منطقه آب و هوای معتدل کوهستانی دارد. به طور کلی این منطقه زمستان های سرد و مرطوب و تابستان ها گرم و خشک دارد. بخش بزرگی از شهرستان بجنورد در درۀ رود اترک وسطی قرار گرفته و تحت تأثیر تودۀ هوایی مازندران قرار دارد که به علت داشتن رطوبت موجب سرسبزی و خرمی گیاهان در بهار و تابستان می شود.
    چه جوری برم ؟

    افزودن راهنمایی مسیر :

    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    تفریحات
    عکاسی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.