3.7
از6 نظر

آبشار دودوزن (خره کش) شفت

    4428
    نمایش

    آبشار دودوزن يکي از آبشارهاي زيباي استان گيلان است که در فاصله 24 كيلومتري از شفت و در منطقه خرم كش شفت قرار دارد.آبشار دودوزن شفت که از آن با عنوان آبشار خره کش هم ياد مي شود، در درون جنگل بوده و از زيباترين آبشارهاي گيلان محسوب مي شود. این آبشار، درون جنگل بوده و از زیباترین آبشارهای گیلان محسوب می شود. 

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات آبشار دودوزن (خره کش) شفت

    آبشار دودوزن در موقعیت جغرافیایی N370044 E491504 در استان گیلان واقع است. آبشار دودوزن در فاصله 24 کیلومتری از شفت و در منطقه خرم کش شفت قرار دارد.

    سیمای عمومی آبشار دودوزن (خره کش) شفت

    این منطقه که در ناحیه کوهستانی سیاهمزکی قرار دارد . دارای پوشش جنگلی انبوه ، چشمه های آب ، رودخانه پر آب و خروشان ، هوای خنک در بهار وتابستان است . 

    ویژگی‌ها آبشار دودوزن (خره کش) شفت

    به محدوده خرم ، خرم کش و اطراف سیاه مزکی می گویند . این منطقه حالت ییلاقی دارد . پنیر آن معروف است.

    پیشنهاد ویژه آبشار دودوزن (خره کش) شفت

    در بالا دست این آبشار یک آبشار دیگر هم وجود دارد که بسیار زیبا است و کمتر مورد بازدید قرار می گیرد،به شما پیشنهاد میکنیم از این جاذبه بازدید کنید.

    شرایط استفاده آبشار دودوزن (خره کش) شفت

    برای دسترسی باید از شفت به روستای احمدسر گوراب ، روستای شالماء،سفید نرگس ،بازارچه علیسرا،بقعه آقا سید کاس و آقا سید رضی و سیاه نرگس بگذریم ، . بعد از سیاه نرگس به روستای خرم کش می رسیم، در مسیر همچنان رودخانه زیبا را همگام با خود می بینیم که از آبشار زیبای دود وزن خرم سرچشمه می گیرد. در 2 کیلومتری روستای توسه، روستای توریستی و زیبای خرم کش وجود دارد که 700 متر بعد از آن به تابلویی می رسیم که روی آن نوشته شده است 800 متر با آبشار دود وزن خرم ( 500 متر مانده به آبشار) بعد از طی 300 متر به انتهای مسیر ماشین رو می رسیم که پلی مابین این دو مسیر (خاکی و ماشین رو و مال رو) قرار دارد.

    امکانات ویژه آبشار دودوزن (خره کش) شفت

    در خرم و خرم کش مغازه های زیادی وجود دارد . چند باب کبابی محلی ، قهوه خانه ، فروشگاه مواد غذایی و میوه ، فروشگاههای محصولات دامی به خصوص پنیر و عسل ، مسجد بزرگ وپررونق و روستایی پرجمعیت دارد.

    زمان مناسب بازدید آبشار دودوزن (خره کش) شفت

    بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه فصل بهار و تابستان است.

    وسایل مورد نیاز آبشار دودوزن (خره کش) شفت

    مواردی همچون کفش مناسب طبیعت گردی، یک دست لباس اضافه، عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب، کلاه و پاوربانک به همراه داشته باشید.

    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    رای دسترسی باید از شفت به روستای احمدسر گوراب ، روستای شالماء،سفید نرگس ،بازارچه علیسرا،بقعه آقا سید کاس و آقا سید رضی و سیاه نرگس بگذریم ، . بعد از سیاه نرگس به روستای خرم کش می رسیم، در مسیر همچنان رودخانه زیبا را همگام با خود می بینیم که از آبشار زیبای دود وزن خرم سرچشمه می گیرد. در 2 کیلومتری روستای توسه، روستای توریستی و زیبای خرم کش وجود دارد که 700 متر بعد از آن به تابلویی می رسیم که روی آن نوشته شده است 800 متر با آبشار دود وزن خرم ( 500 متر مانده به آبشار) بعد از طی 300 متر به انتهای مسیر ماشین رو می رسیم که پلی مابین این دو مسیر (خاکی و ماشین رو و مال رو) قرار دارد.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها