3.6
از7 نظر

آبشار وروار (رود فرق) جیرفت

    2871
    نمایش

    آبشار وروار جيرفت، تنها يكی از چندين جاذبه طبيعی و آبشارهای ديدنی استان کرمان است كه سرچشمه آن رود «فرق» بوده و در شمار زيباترين جاذبه های گردشگری شهرستان عنبرآباد قرار می گیرد. وجود چشم انداز زیبا، آب و هوای مطلوب و درختان تماشایی اين منطقه باعث شده به عنوان محل مناسبی برای گذران اوقات فراغت و همچنين سوژه خوبی برای عكاسی حرفه ای انتخاب شود. برای دسترسی به آبشار باید از مسیر جاده جیرفت- کهنوج عبور کنید و به روستای رودفرق بروید.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات آبشار وروار (رود فرق) جیرفت

    رود فرق در دهانه خروجی آب رودخانه ای قرار دارد که از منطقه جبالبارز جنوبی و خصوصا قله علم شاه سرچشمه می گیرد و از آبشار وروار (رود فرق) جیرفت سرازیر می شود؛ فاصله روستای رود فرق تا آبشار حدودا 10 کیلومتر است که کوه های دو طرف رودخانه با شیب بسیار تندی که دارند مانع از عبور می شوند و تنها راه عبور از مسیر رودخانه است که آن هم به دلیل شیب بسیار تند و ناهموار و وجود سنگ های گرانیت بسیار بزرگ که در بعضی از مسیرها طوری بر روی هم قرار گرفتند که اگر شی ای از دستت بیفتد، پیدا کردن آن ناممکن است سبب کندی حرکت می شود و به همین دلیل طی کردن این مسافت 10 کیلومتری حدود سه ساعت طول می کشد.

    ویژگی‌ها آبشار وروار (رود فرق) جیرفت

    در کنار آبشار وروار (رود فرق) جیرفت وجود قلعه های تاریخی برای علاقمندان ابنیه تاریخی فرصت مناسب دیگری فراهم کرده که از آثاری همچون قلعه فرق و قلعه سالار رضا نیز بازدید کنند. سرسبزی بی نظیر منطقه و پوشش گیاهی خاص این منطقه را به بکرترین مکان های گردشگری کرمان تبدیل کرده است.

    به دلیل ارتفاع بسیار زیاد این آبشار آب در انتها به صورت پور فرو می ریزد و شرایط بسیار مطلوبی را در منطقه ریزش به خصوص در فصول گرم سال ایجاد می کند.

    سیمای عمومی آبشار وروار (رود فرق) جیرفت

    اگرچه در ارتفاع آبشار وروار (رود فرق) جیرفت اختلاف نظر دیده می شود؛ اما از محل زاویه شکست در بالاترین نقطه تا سطح حوضچه 150 متر می باشد. براساس گزارش اعضا تیم امداد و نجات کوهستان هلال احمر استان جهت نورد دیواره، پس از ریزش 160 متر طناب، حدود30 متر صخره نوردی تا کف آبشار انجام پذیرفته است. همچنین در مسیر رسیدن به آبشار اصلی، آبشارهای دیگری چون «دوقلو» و «تخت» دیده می شود.

    وسایل مورد نیاز آبشار وروار (رود فرق) جیرفت

    هنگام بازدید از این جاذبه، کفش مخصوص طبیعت گردی، عینک ضدآفتاب، کرم ضدآفتاب، کلاه، آب آشامیدنی، خوراکی های لازم، کمک های اولیه، کیسه زباله، زیرانداز و لباس اضافه، همراه داشته باشید.

    شرایط استفاده آبشار وروار (رود فرق) جیرفت

    قبل از بازدید از آبشار وروار (رود فرق) جیرفت، حداقل دما و وضعیت آب و هوا را بررسی کنید.

    نکات مثبت آبشار وروار (رود فرق) جیرفت

    با 174 متر از بلندترین آبشارهای ایران به شمار می رود.

    سایر اطلاعات آبشار وروار (رود فرق) جیرفت

    با توجه به اينکه کوه علم شاه با ارتفاع 3741 متر بلندترين قله جبال بارز است، اين ارتفاع نسبت به بلندی شهر جيرفت که 670 متر مي باشد، بسيار جالب و حائز اهمیت است.

    آبشار پر صلابت وروار (رود فرق) در دامنه قله «علم شاه» که با3741 متر بلندترین قله جبال بارز محسوب می گردد؛ واقع شده است. هر ساله تعداد زیادی از کوهنوردان و طبیعت دوستان به مقصد این منطقه و بلندی­ های آن عزم سفر می­ کنند. مسیر دسترسی به این آبشار و قله علم شاه خصوصا در اسفند ماه، همراه با تضادهای بی نظیری چون باغ های لبریز از میوه­ های نارنجی رنگ مرکبات، دشت وسیع و رویایی گل­ های نرگس، بستر سنگی رودخانه، خروش آبشار بلند وروار ودر بالا دست، برف و یخ قله علم شاه است و این همه، در کمتر از نیم روز راهپیمایی نصیب عاشقان طبیعت وکوه یاران می گردد.

    در این منطقه، سفر وگردش در دره ها و روستاهایی چون وروار، کرور، قصبه و امجز در بالا دست آبشار، انبوه خاطرات به یادماندنی را به همراه خواهد داشت. از دو مسير امجز (امگز) و رودفرق مي توان به اين آبشار رسيد که در مسير اول باغ های مرکبات، جنگل هاي بادام کوهي و بنه، پرندگاني نظير کبک، چنارهاي امجز، چمنزارها و آبراهه ها، عشاير کوچ رو و مناطقي مملو از گياهان دارويي نظير درمنه، کلپوره و بابونه چشم نوازی می کنند و در مسير دوم نيز باغ هاي بزرگ مرکبات، نخيلات، رودخانه، دشت های پوشيده از گل نرگس قلعه سنگی سموران خودنمایی می کند. در بالاي آبشار منطقه نسبتا وسيعی است که آن را وود می نامند.

    زمان مناسب بازدید آبشار وروار (رود فرق) جیرفت

    با توجه به وضعیت آب و هوایی استان کرمان، فصل بهار و پاییز زمان مناسبی برای بازدید از این جاذبه است.

    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    با ماشین شخصی باید باید از مسیر جاده جیرفت- کهنوج عبور کنید و از دو راهی جهاد آباد، حدود ۲۰ کیلومتر به سمت مردهک و روستای رودفرق بروید.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها
    آبشار وروار جيرفت کرمان آبشار وروار آبشار جيرفت آبشار کرمان وروار آبشار آبشار جيرفت وروار کرمان جيرفت آبشار جيرفت وروار جيرفت کرمان کرمان آبشار کرمان وروار کرمان جيرفت آبشار وروار جيرفت آبشار وروار کرمان آبشار جيرفت وروار آبشار جيرفت کرمان آبشار کرمان وروار آبشار کرمان جيرفت وروار آبشار جيرفت وروار آبشار کرمان وروار جيرفت کرمان وروار جيرفت آبشار وروار کرمان آبشار وروار کرمان جيرفت جيرفت آبشار وروار جيرفت آبشار کرمان جيرفت وروار آبشار جيرفت وروار کرمان جيرفت کرمان آبشار جيرفت کرمان وروار کرمان آبشار وروار کرمان آبشار جيرفت کرمان وروار آبشار کرمان وروار جيرفت کرمان جيرفت آبشار کرمان جيرفت وروار آبشار وروار جيرفت کرمان آبشار جيرفت کرمان وروار آبشار کرمان وروار جيرفت آبشار جيرفت وروار کرمان آبشار جيرفت کرمان وروار آبشار وروار کرمان جيرفت وروار آبشار جيرفت کرمان وروار آبشار کرمان جيرفت وروار جيرفت کرمان آبشار وروار جيرفت آبشار کرمان جيرفت آبشار وروار کرمان جيرفت وروار آبشار کرمان جيرفت کرمان آبشار وروار جيرفت کرمان وروار آبشار کرمان آبشار وروار جيرفت کرمان وروار آبشار جيرفت کرمان جيرفت آبشار وروار کرمان وروار جيرفت آبشار کرمان جيرفت وروار آبشار