3.5
از11 نظر

تله کابین عون بن علی (تله کابین تبریز)

    3099
    نمایش

    تله‌کابین تبریز نیز اخیرا در این منطقه راه‌اندازی شده که از تکنولوژی بالایی برخوردار بوده و پس از تکمیل پروژه به طولانی‌ترین تله‌کابین کشور تبدیل خواهد شد. به هنگام سوار شدن به این تله‌کابین می‌توان منظره بسیار زیبای کوهستان و شهر را تماشا کرده و از آرامش بی‌نظیر کوهستان لذت برد. همچنین کافه‌ها و رستوران‌ها در ایستگاه دوم پذیرای گردشگران هستند.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات تله کابین عون بن علی (تله کابین تبریز)

    طول افقی تله کابین عون بن علی در فاز اول 1450 متر و طول شیب دار آن 1480 متر است.

    در این فاز مسیر از دامنه کوه آغاز و در ارتفاعات عون بن علی به پایان می‌رسد. این مسیر ظرفیت انتقال یک هزار نفر در ساعت را دارد، و با حرکت تله‌کابین از دکل دوم به سوم، مسافران با عبور از صخره‌ها دید کاملی از شهر دارند، عبور از دکل چهارم و پنجم نیز از کنار مسجد عون‌بن‌علی و یادمان شهدای گمنام است، نقطه زیبای این مسیر عبور از دره مقابل رستوران بام تبریز به عمق ۹۰ متر و به طرف انتهای مسیر است.

    تاریخچه تله کابین عون بن علی (تله کابین تبریز)

    عملیات اجرایی تله کابین عون بن علی، در ارتفاعات شمالی تبریز و در کوه عون بن علی با تفاهم نامه ای که بین ایران و اتاق بازرگانی اسکاندیناوی سوئد انعقاد شده، در سه فاز در دست اجراست. فاز اول این پروژه با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال و به مدت ۹ ماه اجرا شد و در دی ماه سال ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید.

    سیمای عمومی تله کابین عون بن علی (تله کابین تبریز)

    به هنگام سوار شدن به این تله‌کابین می‌توان منظره بسیار زیبای کوهستان و شهر را تماشا کرده و از آرامش بی‌نظیر کوهستان لذت برد. همچنین کافه‌ها و رستوران‌ها در ایستگاه دوم پذیرای گردشگران هستند.

    رشته‌کوه عینالی در گذشته عاری از هرگونه پوشش گیاهی بوده و خاک آن نیز از لایه‌های گچ و ماسه‌های رنگی تشکیل شده بود، ولی به‌تازگی، در راستای افزایش سرانه فضای سبز تبریز و تلطیف هوای شهر، طرح ویژه جنگل‌کاری در محدوده عینالی اجرا شده است. البته کوهستان عینالی برخلاف جنس خاک آن، دارای پوشش گیاهی جالب و متنوعی است.

    سایر اطلاعات تله کابین عون بن علی (تله کابین تبریز)

    طرح تله کابین عون بن علی با میانگین حداقل 12 و حداکثر 24 کابین طراحی شده و با پیش بینی 6 دکل یا برج ، کار جابجایی کابین ها انجام می گیرد. فاز دوم تله‌کابین تبریز از ارتفاعات عون بن علی تا سد شهید مدنی اجرا خواهد شد و طبق محاسبات انجام گرفته کل زمان سفر در هر مسیر رفت و برگشت از طریق تله‌کابین در فاصله چهار کیلومتری عون بن علی تا ارتفاعات بالادست سد شهید مدنی ۶ دقیقه و ۲۴ ثانیه و در هر شش ثانیه نیز یک کابین در رفت و برگشت خواهد بود. فاز سوم این پروژه نیز از سد شهید مدنی تا ارتفاعات کوه دند تکمیل خواهد شد که پس از راه‌اندازی این پروژه به طولانی‌ترین تله کابین کشور تبدیل خواهد شد.

    زمان مناسب بازدید تله کابین عون بن علی (تله کابین تبریز)

    از آنجا که تبریز هوایی سرد و خشک دارد، بهترین زمان برای بازدید از کوه عینالی فصول گرم‌تر سال، به‌خصوص از ماه اردیبهشت تا مهر ماه است. البته در فصول سردتر سال نیز می‌توانید از این مکان بازدید کنید. 

    پیشنهاد ویژه تله کابین عون بن علی (تله کابین تبریز)

    از سایر جاذبه‌های تفرجگاه عینالی، وجود منطقه‌ای برای پرورش شترمرغ و آبشاری مصنوعی است كه ميتوانيد از اين جاذبه ها بازديد كنيد.

    امکانات ویژه تله کابین عون بن علی (تله کابین تبریز)

    با امکانات تفریحی و رفاهی چون رستوران، پارک های تفریحی، شهر بازی و دیگر امکانات بر جاذبه های تله کابین تبریز می افزاید.

    نکات مثبت تله کابین عون بن علی (تله کابین تبریز)

    در بیشتر ایام سال وزش باد در منطقه عینالی وجود دارد که در فصل‌های بهار و تابستان شدت باد بیشتر و در سایر فصل‌ها دارای شدت کمتری است. حتی در برخی اوقات شدت وزش باد به حدی است که درختان کاشته شده در تفرجگاه عینالی را به یک سمت خم می‌کند. از این‌رو، توربین‌های بادی عظیمی به‌منظور بهره‌گیری از مزایای انرژی طبیعی برای تولید برق در چند قسمت از کوهستان نصب شده‌اند.

    چه جوری برم ؟
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    کارتخوان
    پارکینگ/ جای پارک
    بوفه
    مناسب برای کهنسالان
    سرویس بهداشتی
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.