0
از0 نظر

جاده گردشگری اسالم به خلخال

    8580
    نمایش

    جاده گردشگری خلخال – اسالم که شهرستان خلخال در استان اردبیل را به اسالم در استان گیلان متصل می کند.این جاده همیشه از سایر نقاط خنک‌تر و حتی می‌شود گفت سردتر است. در بهار که انتظار هوای معتدل و باران‌های بهاری را داریم، اسالم به خلخال بسیار خنک و معمولا پربارش و گاهی مه‌گرفته است. به همین دلیل اسالم به خلخال در تابستان بیشتر از هر فصل دیگری، میزبان گردشگران است. 

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات جاده گردشگری اسالم به خلخال

    جاده اسالم به خلخال یک از جاذبه های گردشگری ایران است که تاکنون ناشناخته مانده و شاید بزرگترین حسن این جاده نیز همین باشد. جاده ای با یک مسیر پیچ در پیچ که از خلخال در استان اردبیل شروع شده و با طی فاصله ای 70 کیلومتری به اسالم در استان گیلان منتهی می شود.

    ویژگی‌ها جاده گردشگری اسالم به خلخال

    طبیعت بکر و دست نخورده، زیبائی های وحشی جنگلی، زندگی سنتی افراد بومی، تولید عسل های ناب، وجود آبشار و دریاچه، دشت وسیع گل و گیاهان کمیاب و... از جمله ویژگی هایی است که گردشگران می توانند در یک جاده 70 کیلومتری یک جا همه این مواهب و دیدنی ها را مشاهده کرد. مناظر زیبای دریاچه نئور، پیاده روی در ارتفاعات و مراتع روستای "سوباتان" از زیبایی این مسیر است.

    سیمای عمومی جاده گردشگری اسالم به خلخال

    دامنه های سر سبز و گله های سفید گوسفندی که در دور دست‌ها حرکت می کنند، چشم انداز ییلاق و کلبه های چوبی روستاییان و مه ای که دره ها را سفید پوش می کند و گاهی حتی تا روی جاده می آید و درختان بلند و انبوه که سایه شان جاده کوهستان را گاهی تاریک می کند بخشی از زیبایی های این جاده رویایی است.

    در این منطقه علاوه بر چشم اندازهای زیبای دشت های سر سبز و دره های مه آلود کلبه های کوچکی وجود دارد که پذیرای مسافران و گردشگران است. بعد از گذر از دشت های سرسبز می توانید در سمت خلخال و روستاهای گردشگری اطراف آن حرکت کنید تا شاهد طبیعت جالب و روستاهای بکر و زیبای آن باشید.

    زمان مناسب بازدید جاده گردشگری اسالم به خلخال

    بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه فصل تابستان است.

    شرایط استفاده جاده گردشگری اسالم به خلخال

    • در طول مسیر اسالم به خلخال هیچ پمپ‌بنزینی وجود ندارد و اگر باک ماشینتان خالی شود، به دردسر خواهید افتادید. پس حتما قبل از وارد جاده شدن، از داشتن بنزین کافی مطمئن شوید.

    • جاده بسیار پرپیچ‌وخم است. اگر مهارت کافی در رانندگی ندارید، رانندگی را به فرد دیگری بسپارید و خودتان به تماشای مناظر بنشینید. مطمئن باشید به شما بیشتر هم خوش خواهد گذشت!

    • با وجود اینکه این جاده مخاطره‌آمیز است و احتمال نیاز فوری به مراکز درمانی وجود دارد، هیچ مرکز درمانی در مسیر اسالم به خلخال وجود ندارد.

    • در زمان‌های بارانی و به طور ویژه فصل زمستان، فکر سفر به این منطقه را از سرتان بیرون کنید. چیزی هم از دست نخواهید داد؛ در زمستان سراسر جاده سرمای آزاردهنده، برف شدید و اضطراب گذر از جاده ناایمن است.

    • سلامت فنی ماشین در تمامی سفرهای جاده‌ای بسیار مهم است اما در اسالم به خلخال اهمیتش چندین برابر بیشتر می‌شود.

    پیشنهاد ویژه جاده گردشگری اسالم به خلخال

    در نزدیکی خلخال آب گرم معروفی به نام "کیوی" وجود دارد که بر عکس بسیاری از شهرهایی که آب گرم دارند موج مسافر در آن به چشم نمی خورد و با خیال آسوده از دغدغه های شلوغی مثل پیدا کردن جای پارک و اقامت و ترافیک می توانید درآن اتراق کنید و تنی به آب بزنید.

    سایر اطلاعات جاده گردشگری اسالم به خلخال

    این جاده مسیری برای ورود به بهشت طبیعت است، چراکه جاده خلخال – اسالم تنها یک جاده جنگلی نیست بلکه ترکیبی از جنگل و دشت، گلزار و آبشار و دریاچه است؛ تصویری از زیباترین جاذبه های طبیعی که کنار هم چیده شده‌اند تا بی هیچ سابقه و ذوق ادبی شاعرتان کند.
    چه جوری برم ؟

    پیاده روی

    البته جنگل نوردانی که به این جاده سفر می کنند می توانن از مسیر روستای "نهالستان پیرسون" در 20 کیلومتری اسالم به خلخال وارد جنگل شده و از این مناطق زیبا و افسونگر طبیعی به سمت بالای جنگل و قله حرکت کنند تا به قله ای برسند که به دره "اشراف" معروف است، جایی که زیبایی و فریبندگی آن در حد کمال است؛ جایی مثل بهشت یا اصلا خود بهشت.

    ماشین شخصی

    مسیر آسفالته اسالم به خلخال هم بی نظیر است جاده ای با شیب تند و پر از گردنه که اطراف آن پر است از درختان تنومند جنگلی و بوی رطوبت و طبیعی هزار رنگ. حیف است که تنها از این مسیر عبور کنید و ساعاتی را به گشت و گذار و اتراق در جنگل های بکر آن نگذرانید می توانید پس از اقامتی کوتاه و صرف نهار به طرف دریاچه و دشت های ییلاقی تالش حرکت کنید. یک ساعتی که در این جاده برانید بتدریج جنگل تمام می شود و بعد از آن ییلاق های زیبا با چمنزارهای سبز در انتظارتان است.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    کارتخوان
    محل کمپ
    بوفه
    مناسب برای کهنسالان
    سرویس بهداشتی
    محل استراحت
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    شکم‌گردی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.