0
از0 نظر

دریاچه شهیون (دریاچه سد دز)

    4669
    نمایش

    اين درياچه يکي از زيباترين درياچه‌هاي ايران در شمال غربي دزفول و پشت دو کوه شاداب و تنگوان شکل گرفته و چهره زيبايي به منطقه شهيون بخشيده است.دریاچه سد دز که با عنوان دریاچه شهیون هم شناخته می شود، از جاذبه های طبیعی استان خوزستان و زیباترین دریاچه‌ های ایران است که در شمال غربی دزفول و پشت دو کوه شاداب و تنگوان خودنمایی می‌کند.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات دریاچه شهیون (دریاچه سد دز)

    دریاچه شهیون که آن را با نام دریاچه سد دز نیز می‌شناسند، دارای چند جزیره کوچک و بزرگ است که روی آن‌ها انبوهی از درختان کُنار و بادام کوهی به چشم می‌خورد و منظره ای تماشایی بر جا گذاشته است. جزیره بزرگ‌تر، وسط دریاچه با مساحتی بالغ بر 60 هزار مترمربع، چشم‌انداز زیبایی خلق کرده.

    ویژگی‌ها دریاچه شهیون (دریاچه سد دز)

    از ویژگی های این دریاچه، می توان به وجود درختان مختلفی بر روی جزیره چون درخت کنار، بادام کوهی، کلخنگ و بید و همچنین جانوران کوچکی چون روباه و خرگوش در کنار پرندگان زیبایی مانند تیهو و کبک و پرندگان دریایی، اشاره کرد که حیات وحش بی‌نظیری را به وجود آورده. همچنین، این جزیره به دلیل موقعیت جغرافیایی خوب و مسطح بودن زمین خود، شرایط مناسبی را برای احداث مراکز تفریحی، اقامتی و جذب گردشگران به منطقه فراهم آورده است.

    سیمای عمومی دریاچه شهیون (دریاچه سد دز)

    هنگام بازدید از این جاذبه، شاهد چشمه اي خواهید بود که از بالاي کوه سرازير شده و در قسمت پايين نيز منظره بسيار زيباي درياچه قرار دارد. در قسمتي از محوطه درختان نخلي وجود دارند که 50 سال پيش به زير آب رفته و اکنون يکي دو سال است که دوباره سر از آب بيرون آوردند.

    زمان مناسب بازدید دریاچه شهیون (دریاچه سد دز)

    در دریاچه شهیون یا همان دریاچه سد دز، انواع آبزیان پرورش داده می‌شوند به همین دلیل در فصولی از سال محل مناسبی برای صید ماهی می‌باشد.

    پیشنهاد ویژه دریاچه شهیون (دریاچه سد دز)

    دریاچه شهیون زمینه مساعدی برای انجام انواع ورزش‌های آبی از جمله قایقرانی، اسکی، شنا و … فراهم کرده است.

    شرایط استفاده دریاچه شهیون (دریاچه سد دز)

    براي رسيدن به دریاچه سد دز بايد از جاده شهيون تا رسيدن به جاده انحرافي درياچه طي مسير کرد. اين جاده تا پاي درياچه به صورت آسفالته است در قسمتي مشخص از کنار درياچه يک پارکينگ مناسب به همراه تعداد زيادي قايق براي گردشگران قرار داده شده است. با يک ساعت پياده‌روي مي توانيد به منطقه بسيار زيبا و سرسبز و پوشيده از درختان نخل برسيد.

    سایر اطلاعات دریاچه شهیون (دریاچه سد دز)

    بهتر است بدانید که قزل آلاي رنگين کمان جزو ماهي هاي غير بومي درياچه دز است، که با توجه به تحمل بيشتر اين نوع قزل آلا- در مقايسه با انواع ديگر اين ماهي-نسبت به دماي محيط، چند سال پيش در درياچه سد رها سازي شده و اکنون توانسته خود را با شرايط محيطي آن وفق دهد.

    همچنین، درياچه دز بسيار بزرگ است و در نقاط مختلف آن، دمايي واحد و يکسان وجود ندارد، چرا که در برخي نقاط به دليل ورود جريان هاي خنک فصلي از ارتفاعات منطقه يا جوشش چشمه هاي زير زميني از بستر درياچه، دماي آب نسبت به محيط پيرامون تا حد قابل ملاحظه اي کاهش مي يابد که همين مي تواند محيط دلخواه و مناسبي را به عنوان زيستگاه ماهي قزل آلافراهم کند.

    تاریخچه دریاچه شهیون (دریاچه سد دز)

    قدمت این دریاچه به 50 سال پیش و زمان احداث سد دز برمی‌گردد.

    چه جوری برم ؟

    پیاده روی

    با يک ساعت پياده‌روي مي‌توانيد به منطقه بسيار زيبا، سرسبز و پوشيده از درختان نخل در اطراف دریاچه شیهون برسيد.

    ماشین شخصی

    براي رسيدن به اين درياچه بايد از جاده شهيون تا رسيدن به جاده انحرافي درياچه طي مسير کرد. اين جاده تا پاي درياچه به صورت آسفالته است و در قسمتي مشخص از کنار درياچه، يک پارکينگ مناسب به همراه تعداد زيادي قايق براي گردشگران قرار داده شده است.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها
    درياچه تالاب شهيون خوزستان درياچه تالاب درياچه شهيون درياچه خوزستان تالاب درياچه درياچه شهيون تالاب خوزستان شهيون درياچه شهيون تالاب شهيون خوزستان خوزستان درياچه خوزستان تالاب خوزستان شهيون درياچه تالاب شهيون درياچه تالاب خوزستان درياچه شهيون تالاب درياچه شهيون خوزستان درياچه خوزستان تالاب درياچه خوزستان شهيون تالاب درياچه شهيون تالاب درياچه خوزستان تالاب شهيون خوزستان تالاب شهيون درياچه تالاب خوزستان درياچه تالاب خوزستان شهيون شهيون درياچه تالاب شهيون درياچه خوزستان شهيون تالاب درياچه شهيون تالاب خوزستان شهيون خوزستان درياچه شهيون خوزستان تالاب خوزستان درياچه تالاب خوزستان درياچه شهيون خوزستان تالاب درياچه خوزستان تالاب شهيون خوزستان شهيون درياچه خوزستان شهيون تالاب درياچه تالاب شهيون خوزستان درياچه شهيون خوزستان تالاب درياچه خوزستان تالاب شهيون درياچه شهيون تالاب خوزستان درياچه شهيون خوزستان تالاب درياچه تالاب خوزستان شهيون تالاب درياچه شهيون خوزستان تالاب درياچه خوزستان شهيون تالاب شهيون خوزستان درياچه تالاب شهيون درياچه خوزستان شهيون درياچه تالاب خوزستان شهيون تالاب درياچه خوزستان شهيون خوزستان درياچه تالاب شهيون خوزستان تالاب درياچه خوزستان درياچه تالاب شهيون خوزستان تالاب درياچه شهيون خوزستان شهيون درياچه تالاب خوزستان تالاب شهيون درياچه خوزستان شهيون تالاب درياچه