5
از1 نظر

غار لادیز میرجاوه

    1708
    نمایش

    غار لاديز يکي از جاذبه هاي طبيعي زيباي سيستان و بلوچستان است که در فاصله 100 کيلومتري شهرستان زاهدان و در 10 کيلومتري شهرستان ميرجاوه قراردارد؛ اين منطقه داراي آبشار و چشم اندازهاي زيبا با پوشش گياهي غالب گز است و با توجه به کيفيت خوبآب غار لاديز، مورد استفاده شرب و کشاورزي اهالي لاديز وميرجاوه قرار مي گيرد.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات غار لادیز میرجاوه

    غار لاديز در ‪ ۱۰‬کيلومتري شهر ميرجاوه با طول ‪ ۱۵‬کيلومتر از مناظر طبيعي و جذاب شهرستان زاهدان است که همواره با وجود خشکسالي‌هاي چند سال گذشته به طور دائم و پيوسته از سقف و کف آن آب جريان دارد . غار طبیعی “لادیز” شگفتی است که در دل کوه روستای “لادیز” از توابع شهرستان زاهدان و در 100 کیلومتری آن قرار دارد.

    زیبایی های منحصر به فرد این غار در منطقه کویری و در جوار چهارمین قله مرتفع ایران از قابلیت های فراوانی برای جذب طبیعت گردان و گردشگران داخلی و خارجی برخوردار است. در گرمای بالای 40 درجه فصل تابستان این منطقه، گویی در میان غار لادیز باران می بارد و بوی نم، سبزه و گل در دشت مقابل آن، روح و تن آدمی را نوازش می دهد. ارتفاع غار آبی “لادیز” در حدود 5/2 متر و طول آن 15 متر است و در نهایت زیبایی قرار دارد.

    در تمام طول سال از سقف و اطراف این غار، قطرات درشت آب جاری است که در کف آن یک جریان آب دائمی را تشکیل می دهد و انعکاس صدای قطرات آب در غار، حس شگفت انگیزی را بر روح و تن شنونده مستولی می کند.

    ویژگی‌ها غار لادیز میرجاوه

    اطراف دهانه ورودي غار از پوشش گياهي زيبايي برخوردار است و درختان پده ، گز و انواع گياهان علفي جذابيت خاصي به آن داده و در روزهاي تعطيل مکان تفريحي خوبي براي برخي خانواده‌هاي زاهداني و ميرجاوه است .

    زمان مناسب بازدید غار لادیز میرجاوه

    آب و هوای روستا در فصول پاییز، زمستان و اوایل بهار مطبوع و دلپذیر و در تابستان‌ ها گرم است.

    پیشنهاد ویژه غار لادیز میرجاوه

    آبشار لادیز نیز در همین روستا و در فاصله نزدیکی از غار آبی “لادیز” قرار دارد به طوری که می توان با پای پیاده این مسافت را پیمود. ترکیب دو پدیده “آبشار” و “غار” در این منطقه باعث شده است برخی خانواده های زاهدانی اوقات فراغت ایام تعطیل خود را در روستای لادیز بگذرانند.

    سایر اطلاعات غار لادیز میرجاوه

    همجواری روستای لادیز با کوه تفتان، موجب پدید آمدن چشم‌اندازهای بدیع و اماکن تاریخی و طبیعی شده است و همه ساله، کوهنوردان بسیاری برای صعود به بام جنوب شرق کشور به این منطقه عزیمت می‌کنند. مردم روستای لادیز از طریق فعالیت‌ های زراعی، دامداری، صنایع دستی و اشتغال در امور خدماتی امرار معاش می کنند و محصولات عمده زراعی روستا مشتمل بر گندم، جو و علوفه است. جاده های دسترسی و آسفالته این روستا و پدیده های طبیعی زیبای آن هر تابستان پذیرای شماری از میهمانان داخلی و خارجی است. موقعیت گردشگری وجغرافیایی لادیز موقعیت و تاریخچه روستای لادیز از توابع بخش میرجاوه شهرستان زاهدان، با مختصات جغرافیایی 61 درجه و 19 دقیقه طول شرقی و 28 درجه و 56 دقیقه عرض شمالی، در 25 کیلومتری جنوب غربی شهر میرجاوه واقع شده است.

    این روستا از جنوب هب کوه شاه‌چنار محدود می‌شود. روستای لادیز از سطح دریا 1200 متر ارتفاع دارد و اقلیم آن گرم و خشک است. محصولات عمده زراعی روستا مشتمل بر گندم، جو و علوفه می‌باشد. انار، گلابی و هلو از محصولات سردرختی آن است و عمدتاً به کشورهای همجوار (پاکستان و افغانستان) صادر می‌شود. دامداری نیز در روستا رونق دارد و انواع فرآورده‌های لبنی و گوشت قرمز از تولیدات دامی این روستاست. زنان و دختران روستای لادیز با بافت انواع قالی و سوزن‌دوزی‌های زیبا در بهبود درآمد خانوار روستایی تأثیر بسیار مهمی دارند.

    روستای لادیز در دشتی وسیع استقرار یافته و بافت مسکونی متراکمی دارد. خانه‌های روستاییان عمدتاً با خشت و گل و چوب بنا گردیده‌اند و سقف‌های مسطحی دارند. برخی از خانه‌ها با مصالح آجر، آهن و گچ ساخته شده‌اند. جاذبه‌های گردشگری روستای لادیز جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیاری دارد.

    چه جوری برم ؟

    افزودن راهنمایی مسیر :

    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    مناسب برای کهنسالان
    محل استراحت
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.