3.7
از3 نظر

غار کلهرود نطنز

    1119
    نمایش

    غار كلهرود در استان اصفهان واقع شده است.اين غار از انواع غارهاي غيرآهكي مي باشد.در اين غار جانوري زندگي نمي كند.براي بازديد از اين غار بايد مجهز به تجهيزات غارنوردي باشيد.اين غار داراي ٢تالار و يك گذرگاه اصلي مي باشد.در گذشته در یکی از تالارها آب وجود داشته و در حال حاضر خشک است.در روبه روی این غار امام زاذه ای واقع شده است که یکی از قطب های مذهبی این دهستان است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات غار کلهرود نطنز

    غار کلهرود دارای 3000 متر طول و عمق 50 متر بوده و در نزدیکی روستایی با همین نام واقع شده است. این غار از تالارهای مختلفی تشکیل شده که با شیبی تند و پرتگاه مانند ادامه پیدا کرده و به همین دلیل کم‌نظیر و دیدنی به حساب می‌آید.

    تاریخچه غار کلهرود نطنز

    در گذشته‌، رودخانه‌ای که اکنون از پایین غار جاری است، ۵۰ متر بالاتر از بستر کنونی‌اش بوده است. بر اثر رخنه‌ی آب در شکاف کوه، اندک اندک غار کلهرود پدید آمده است. 

    وسایل مورد نیاز غار کلهرود نطنز

    وسايل مناسب غارنوردي

    سیمای عمومی غار کلهرود نطنز

    سقف و دیوارهای این غار پوشیده از سنگ های گل کلمی و کف آن پوشیده از چکیده‌های مخروطی دانه انگوری ،در مرکز تالار دوم میدان کوچکی قرار دارد که در آن چاله‌ای حفر شده و احتمال می رود برای برافروختن آتش کنده شده است.

    در ورودی غار با یک سه راهی مواجه می شویم؛ مسیر سمت چپ پس از کمی پیش روی به اتمام می رسد مسیر وسط مسیر اصلی غار است و با شیبی تند به تالار اول می رسد و مسیر سمت راست از طریق چاهی به تالار اول منتهی می شود. از روبه روی ورودی تالار اول وارد تالار دوم می شویم که تعداد زیادی استلاگمیت به مانند ستون های یک ساختمان در کف آن به چشم می خورد و بعد از آن وارد آخرین تالار غار می شویم که چاهی در حدود چهار متر در انتهای آن قرار گرفته است.

    زمان مناسب بازدید غار کلهرود نطنز

    بهترين زمان براي بازديد از اين جاذبه فصل بهار تا اوايل پاييز مي باشد.

    سایر اطلاعات غار کلهرود نطنز

    سالها پیش ۲ جهانگرد به داخل این غار رفتند و ۱۵ روز در داخل آن سر در گم بودند تا اینکه نوری از قسمتی از غار نظر آنها را جلب کرد و از آن طریق مسیر خروج را پیدا کردند و جان خود را نجات دادند.
    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    غار، کلهرود حدود 30 کیلومتری شمال مورچه‌خورت در جاده قدیم کاشان و در فاصله 110 کیلومتری اصفهان در مجاورت امام زاده کلهرود در 1.6 کیلومتری روستا واقع شده است. برای یافتن غار کلهرود باید از شهر مورچه خورت دو کیلومتر به سمت تهران حرکت کرده در کنار پمپ بنزین مورچه خورت وارد جاده نطنز شوید و پس از پیمودن 7.34 کیلومتر به ابتدای جاده کلهرود رسیده و با پشت سر گذاشتن 27 کیلومتر به روستای کلهرود وارد شوید.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    مناسب برای کهنسالان
    سرپوشیده
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.