0
از0 نظر

منطقه شکار ممنوع دو هزار و سه هزار تنکابن

    3207
    نمایش

    جنگل‌های دو هزار و سه هزار مازندران در جنوب تنکابن و ارتفاعات مشرف به قله سیالان قرار دارند. در جنگل های دو هزار و سه هزار تفرجگاه‌های زیبایی قرار دارند. از مزارع پرورش ماهی تا اقامتگاه‌های بومگردی گرفته و از جنگل‌های بکر و انبوه تا دشت‌های سرسبز و مرتفع در این منطقه به چشم می‌خورند. روستاهای یوج، کلاچ، برسه، گاویشته، میانکوه و نوشا از معروف‌ترین و زیباترین آبادی‌های این جنگل‌ها هستند و چشم‌اندازهایی بی‌نظیر از مناظر طبیعی مازندران دارند.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات منطقه شکار ممنوع دو هزار و سه هزار تنکابن

    یکی از زیباترین مسیرهای جنگلی ایران جاده دوهزار است که از شهسوار شروع شده و با گذشتن از جنگل های سبز و زیبای البرز در کنار رودخانه دوهزار موجب خلق منطقه ای توریستی و خیره کننده شده است و همچنین تماشای دریای خزر از ارتفاعات کوه های سرسبز البرز لذتی است که در این جاده میتوانید به آن دست یابید.

    تاریخچه منطقه شکار ممنوع دو هزار و سه هزار تنکابن

    در قديم رودخانه را هراز مي‌گفتند چون منطقه دوهزار داراي دو رودخانه است يکي از سمت نوشا سرازير مي‌شود و ديگري از سمت قله سيالان و عسل(اسل) محله که در قريه کليشم به همديگر مي‌پيوندند و همينطور منطقه سه هزار داراي سه رود اصلي شلف رود، گرما رود و مران​رود است که به آن سه هراز مي‌گفتند اما با گذشت زمان با جابه‌جا شدن نقطه، هراز به هزار تبديل شده است و نیز رودخانه پرآب «سه هزار» تنکابن مجموعه زيستي، طبيعي و کم‌نظير در ايران است و رودخانه سه هزار يکي از شاخه‌هاي اصلي رودخانه چشمه کيله است و حتي در اکثر نوشته‌ها و کتاب‌ها اين رود را به اسم بزرگ‌ترين شاخه‌اش يعني سه هزار مي‌شناسند.

    سیمای عمومی منطقه شکار ممنوع دو هزار و سه هزار تنکابن

    سراسر جنگل های دو هزار و سه هزار را درختان هیرکانی شمال ایران پوشانده‌اند و چشمه‌ها و آبشارهای خروشان در گوشه و کنار این جنگل‌ها به چشم می‌خورند.

    زمان مناسب بازدید منطقه شکار ممنوع دو هزار و سه هزار تنکابن

    باتوجه به وضعیت آب و هوایی استان مازندران فصل بهار و پاییز بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه هستند.

    پیشنهاد ویژه منطقه شکار ممنوع دو هزار و سه هزار تنکابن

    آبشار ماهي ورزان در سرچشمه رود دو هزار، مزارع گل گاوزبان و چشمه‌های گرخاني، ولگ توک، ويني، بقعه عون بن علی در پایین اشتوج ، بقعه امام‌زاده قاسم در جزما، بقعه آقاسيد علي در قاشق تراش، بقعه امام‌زاده حسن در نرس، بقعه سيد يحيي و زکريا در عسل محله،از دیگر جاذبه‏ هاي طبيعي و تاريخي و زيارتي پيرامون دره دوهزار است.

    سایر اطلاعات منطقه شکار ممنوع دو هزار و سه هزار تنکابن

    برخی از پوشش های گیاهی جنگل دوهزار وسه هزار توسکا، شمشاد، بلوط، مَمْرَز، کرات، لیلکی، چنار، ارار (ایلان)، اربه (خرمالو)، گردو، ازگیل، کنس، زرشک کوهی، سفید پلت، ملج، افرا، راش، ون یا زبان گنجشک، گون، گل گاوزبان و مراتعی برای چرای دام است.

    از جانوران نیز دارای اسبچه خزری، کل (قوچ)، گرگ و روباه، شغال، گراز، پلنگ، خرس، عقاب (دال)، حسن جلویی، اردک هوایی، قِرقی و قوش، کبک و قرقاول است.

    وسایل مورد نیاز منطقه شکار ممنوع دو هزار و سه هزار تنکابن

    مواردی همچون کفش مناسب طبیعت گردی، یک دست لباس اضافه، عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب، کلاه و پاوربانک به همراه داشته باشید.

    چه جوری برم ؟
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.