0
از0 نظر

پیست اسكی فریدونشهر

    432
    نمایش

    پیست اسکی فریدونشهر در ۱۸۰کیلومتری غرب استان اصفهان  قراردارد.از جمله امکانات این پیست اسکی می‌توان به اقامتگاه ویژه ورزشکاران، سالن مجهز به سیستم گرمایش، تل‌اسکی، پیست آموزشی و... اشاره كرد. ارتفاع پایهٔ پیست اسکی فریدون‌شهر از سطح دریا ۲٬۶۳۰ متر است و در بالاترین نقطه پیست به ۳٬۰۰۰ متر می‌رسد که با این مشخصات مرتفع‌ترین پیست اسکی فلات مرکزی ایران است. این پیست اسکی مجهز به برف‌کوب و سایر امکانات رفاهی و درمانی است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات پیست اسكی فریدونشهر

    یست اسکی فریدون‌شهر در ۱۸۰ کیلومتری غرب اصفهان و ۳ کیلومتری فریدون‌شهر و در دامنهٔ کوه تسیخه قرار گرفته و مرتفع‌ترین پیست اسکی ایران است. زمان بازدید از این پیست که در ارتفاعات موسوم به گردنه روستای چغیورت استقرار یافته است، از پاییز تا اواخر فروردین ماه است. شهرستان فریدون‌شهر با وجود در اقلیم کوهستانی زاگرس، ارتفاعی بیش از ۲۵۰۰ متر، متوسط بارندگی ۶۰۰ میلی‌متر و متوسط ۱۱۰ روز یخبندان در سال، عمدتاً نوع بارش آن به صورت برف است.

    ویژگی‌ها پیست اسكی فریدونشهر

    پیست اسکی فریدون‌شهر تنها پیست اسکی استاندارد در استان اصفهان است که شیب تند و منحصر به فرد حدود ۳۵ درجه در میان ۲۲ پیست اسکی دیگر کشور دارد. ارتفاع پایهٔ پیست اسکی فریدون‌شهر از سطح دریا ۲٬۶۳۰ متر است و در بالاترین نقطه پیست به ۳٬۰۰۰ متر می‌رسد که با این مشخصات مرتفع‌ترین پیست اسکی فلات مرکزی ایران است. این پیست اسکی مجهز به برف‌کوب و سایر امکانات رفاهی و درمانی است.

    زمان مناسب بازدید پیست اسكی فریدونشهر

    بهترين زمان براي بازديد از اين جاذبه تمام فصول سال به ويژه زمستان مي باشد.

    سانس‌ها پیست اسكی فریدونشهر

    در برخی ایام سال مانند ایام سوگواری و شهادت‌ها که به نوعی تعطیلی رسمی است، پیست اسکی نیز تعطیل است.

    امکانات ویژه پیست اسكی فریدونشهر

    از جمله امکانات این پیست اسکی می‌توان به اقامتگاه ویژه ورزشکاران، سالن مجهز به سیستم گرمایش، تل‌اسکی، پیست آموزشی مجزا برای افراد مبتدی، پارکینگی به گنجایش یک هزار دستگاه خودرو و یک بالابر ویژه اسکی بازان حرفه ای اشاره کرد که از نوع بالابر بشقابی است و در زمانی حدود ۶ دقیقه به بالای پیست انتقال می‌دهد. جاده منتهی به این پیست دو بانده است و دسترسی به پیست فریدونشهر تسهیل شده است.

    سایر اطلاعات پیست اسكی فریدونشهر

    در رابطه با مشخصات فنی پیست باید گفت، محدوده پیست ۶۸ هکتار، ارتفاع پایه پیست از سطح دریا ۲۶۳۰ متر، ارتفاع قلعه پیست از سطح دریا ۲۹۷۰ متر، شیب قلعه ۳۵ درجه، ارتفاع برف از ۱ تا ۶ متر، تعداد ستون بالابر ۱۶ عدد، ظزفیت بالابر ۷۰ نفر، طول بالابر بشقابی ۹۷۶متر و طول بالابر آموزشی ۱۱۰ متر می‌باشد.از دیگر امکانات پیست یک ساختمان مجهز به رستوران،کافی شاپ، چند واحد سوئیت جهت اسکان اسکی بازان در فصل اسکی، سایت اداری و نگهبانی، پیست کوب و سرویس‌های بهداشتی است که در تابستان ۱۳۸۵ تکمیل شده است.

    چه جوری برم ؟
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    کارتخوان
    پارکینگ/ جای پارک
    مناسب برای کهنسالان
    سرویس بهداشتی
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.