0
از0 نظر

آبشار ادور لردگان

    455
    نمایش

    آبشار ادور لردگان، تنها یکی از چند جاذبه گردشگری طبیعی و آبشار دیدنی استان چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود. همه ساله بسیاری از گردشگران و علاقه‌مندان برای بازدید از آبشار ادور، خود را به 63 کیلومتری غرب شهرستان لردگان و نزدیکی روستای بارز می‌رسانند. چشم‌انداز بکر و طبیعت سرسبز اطراف این آبشار می‌تواند به عنوان محل مناسبی برای گذران اوقات فراغت و همچنین، سوژه خوبی جهت عکاسی انتخاب شود. اطراف آبشار، پوشش گیاهی متنوعی وجود دارد.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات آبشار ادور لردگان

    "بارز" منطقه‌ای در جنوب غربی استان چهارمحال و بختیاری و حد واسط سه استان خوزستان، چهار محال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد است. این منطقه به وسیله رودخانه‌ی "خرسان" از" استان چهار محال و بختیاری " جدا می‌شود ولی جزء روستاهای شهرستان لردگان به شمار می‌رود. «بارز» از مهم‌ترین و زیباترین مناطق گردشگری این استان است و در حافظه‌ی مردم استان با عنوان «بارز و شوار» شهرت دارد.

    سایر اطلاعات آبشار ادور لردگان

    این منطقه جزء مناطق عشایرنشین استان چهار محال و بختیاری است و ساکنان آن عموما به مشاغلی مانند کشاورز و دامپرور می‌پردازند. شهرت بارز بیشتر به دلیل برخورداری این منطقه از زیبایی های طبیعی که شامل رودخانه ی خرسان، مزارع برنجکاری و گندمزارها، جنگلهای به هم تنیده ی بلوط و مهم تر از همه نزدیکی به "کوه غارون" و چشمه سارهای زیبا است.

    «بارز» در جغرافیای استان از مناطق گرمسیری است که در دامنه‌ی کوه غارون قرار دارد. به لحاظ آثار کشف شده و قابل مطالعه، می‌توان قدمتی سه هزار ساله برای آن متصور شد و حتی ممکن است بیش از این نیز قدمت تاریخی داشته باشد. در وجه تسمیه‌ی این روستا، بعضی مردم آن را برگرفته از کلمه‌ی "باج" می‌دانند. از آنجایی که ساکنان اصلی این منطقه معروف به" برزی " هستند و حتی نام خانوادگی برزی دارند، می‌توان با توجه به اینکه کلمه‌ی" برز" و" برزگر" هم ریشه هستند و شواهد نیز دال بر این هستند که در این منطقه کشاورزی همیشه رواج داشته؛ بنابراین احتمال اینکه نام روستا از برزگر و برز ماخوذ شده باشد، بیش‌تر است.

    نکات منفی آبشار ادور لردگان

    امروزه اغلب عشایر این منطقه، زندگی به روش یکجانشینی را انتخاب کردند.

    زمان مناسب بازدید آبشار ادور لردگان

    با توجه به وضعیت آب و هوایی استان چهارمحال و بختیاری، فصل بهار و تابستان زمان مناسبی برای بازدید از این جاذبه است.

    سیمای عمومی آبشار ادور لردگان

    با بازدید از آبشار ادور، شاهد منظره‌ای تماشایی خواهید بود که می تواند گزینه مناسبی برای گذران اوقات فراغت در محیطی آرامش‌بخش باشد. سقوط آبی زلال از بالای صخره‌های سنگی و پوشش گیاهان متنوع اطراف آبشار، زیبایی این جاذبه را چند برابر می‌کند.

    چه جوری برم ؟
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.