3.4
از5 نظر

آبشار ایزی اسفراین

    2434
    نمایش

    آبشار ايزي اسفراين، تنها یکی از چندین جاذبه گردشگری و آبشار های دیدنی استان خراسان شمالی است که در پنج کيلومتري روستاي ايزي و پانزده کيلومتري جنوب شرق اسفراين واقع شده و همه ساله مورد توجه بسیاری از طبیعت گردان و علاقه مندان قرار می گیرد. همچنین، منظره شگفت انگیز اطراف این آبشار می تواند به عنوان سوژه مناسبی برای عکاسی انتخاب شود.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات آبشار ایزی اسفراین

    رودخانه ایزی سر منشا آبشار ایزی اسفراین است. اين رودخانه از لوشي بيني در جهت جنوب شروع شده و پس از عبور از آبشار ايزي مقداري از اراضي كشاورزي ايزي را آبياري مي‌كند. اين روستا از جاده اصلي، هفت کيلومتر فاصله داشته و آبشار آن سه کيلومتر بالاتر از روستاي قاسم آباد و از فراز صخره اي سي متري در جريان است. مسير روستا تا کنار آبشار نيز با موتور سيکلت قابل دسترسي است و با اتومبيل تا سيصد متري آن مي توان نزديک شد.

    اطراف اين آبشار دو پله اي سرسبز و زيبا بوده و از آب آن جهت آبياري مزارع روستا استفاده مي شود. در کنار اين آبشار مي توان سرخس دارويي پرسياوشان را يافت. شهرستان اسفراين از دو بخش کوهستاني و کم ارتفاع به وجود آمده است. بخشي از رشته کوه آلاداغ در شمال و شرق اين شهرستان قرار گرفته، و بلندترين نقطه آن قله کوه شاه جهان (3032 متر) است.

    ویژگی‌ها آبشار ایزی اسفراین

    در اين منطقه علاوه بر فراواني چشمه‌ها كه از توزيع نسبتاً خوبي برخوردارند. تعدادي از دره‌هاي منطقه داراي جريان دائم با دبي‌هاي متفاوت مي‌باشند. اين وضعيت علاوه بر اين كه تنوع گونه‌هاي زيستي گياهي و جانوري منطقه را مخصوصاً از نظر پرندگان و حشرات گسترس دارد. چشم اندازهاي زيبايي را ايجاد نموده كه بر جاذبيت منطقه افزوده است. احداث سد بر رودخانه سر چشمه كه از مرز شمالي منطقه مي‌گذرد زيستگاه مناسبي را براي تعدادي از گونه‌هاي آبزي فراهم نموده است.

    زمان مناسب بازدید آبشار ایزی اسفراین

    با توجه به وضعت آب و هوایی خراسان شمالی، فصل های بهار و تابستان زمان مناسبی برای بازدید از این جاذبه هستند.

    تاریخچه آبشار ایزی اسفراین

    اسفراین شهری تاریخی است و با سفر به آن جا میتوانید از جاذبه های تاریخی متعددی چون شهر تاریخی بلقیس، قلعه صعلوک و... دیدن کنید.

    سیمای عمومی آبشار ایزی اسفراین

    طبیعت زیبا و سرسبز این آبشار دو طبقه می تواند توجه هر بیننده ای را به خود جلب کند.

    نکات مثبت آبشار ایزی اسفراین

    از ایام گذشته تا به امروز، روستاییان از آب این آبشار برای آبیاری مزارع خود استفاده می کنند.

    سایر اطلاعات آبشار ایزی اسفراین

    دشت اسفراين در پاي کوه آلاداغ و دشت صفي آباد در دامنه شمالي جوين گسترده شده است. به طور کلي قسمت هاي شمالي و شرقي اسفراين داراي آب و هواي معتدل کوهستاني و قسمت هاي جنوبي داراي تابستان هاي گرم و خشک و زمستان هاي سرد است. بخش قابل توجهي از زمين هاي ناحيه اسفراين از جنگل ها و مراتع پوشيده شده است. در ارتفاعات درختان و درختچه هايي مانند پسته، انار، سماق، زبان گنجشک، انجير، زالزالک و ارغوان وجود دارد و مراتع اين ناحيه نيز از گياهاني که مصرف دارويي دارند، مانند شاه تره، گل زرد، خاکشير، درمنه، گل گاوزبان، کاسني، ختمي و شيرين بيان پوشيده شده است. از ديگر نقاط ديدني اسفراين مي توان به برکانلو، نوشيروان و اردغان اشاره کرد.
    چه جوری برم ؟

    افزودن راهنمایی مسیر :

    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    بوفه
    سرویس بهداشتی
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.