0
از0 نظر

آبشار خلنو ( لالون)

    8827
    نمایش

    آبشار خلنو در دامنه قله با شکوه خلنو قرار دارد که اين قله بعد از دماوند مرتفع ترين قله در البرز مرکزي است. این آبشار در منطقه رودبار قصران قرار دارد و آب آن از کوهستان ورزاب تامین می‌شود. آبشار لالان به‌دلیل وجود چندین سطح صاف و دسترسی آسان آب، محل اقامت شبانه‌ی بیشتر تیم‌هایی است که قصد صعود به قلل خلنو را دارند.در این مسیر از از تنگه و تونل برفی و چشمه تلخاب نیز می‌توانید دیدن کنید.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات آبشار خلنو ( لالون)

    آبشار لالون فشم در استان تهران واقع است.

    سایر اطلاعات آبشار خلنو ( لالون)

    برای رسیدن به آبشار از محل روستاي لالان حدود سه ساعت کوه‌نوردی لازم است.

    ویژگی‌ها آبشار خلنو ( لالون)

    آبشار و منطقه لالون يکي از ديدني هاي طبيعت کم نظير البرز جنوبي است که در دوازده کيلومتري شمال شرق فشم، چهار کيلومتر بالاتر از زايگان واقع شده است. محل آبشار لالون به دلیل وجود چندین سطح صاف و دسترسی آسان آب، محل شب مانی بیشتر تیم هایی است که قصد صعود به قلل خلنو را دارند. بعد از آبشار شیب مسیر بیشتر شده و روند کلی حرکت به سمت شمال است.

    سیمای عمومی آبشار خلنو ( لالون)

    دره لالون نمای کاملی از ارتفاعات اطراف آن را به ما می نمایاند. در شمال، قلل بالای 4200 متری وزوا، برج و خلنو و در غرب تک قله سرکچال 4150 متری به خوبی قابل رویت است. در ارتفاع بالاتری از برفچال چشمه آب معدنی موسوم به تلخ آب قرار دارد، این چشمه و اطراف آن مکان های مناسبی برای کمپینگ فراهم می سازد. یک ساعت بالاتر از این چشمه، آبشار بسیار جذاب و دیدنی و در عین حال کوتاه لالون در منطقه رودبار قصران قرار گرفته که 20متری ارتفاع دارد و در ورای آن شیب های بسیار تندی دیده می شود.

    زمان مناسب بازدید آبشار خلنو ( لالون)

    بهترین زمان برای دیدار از دره لالون و آبشار خلنو ماه های خرداد و تیر است.

    پیشنهاد ویژه آبشار خلنو ( لالون)

    دره لالون نیز همانند سایر دره های کوهستانی دامنه جنوبی البرز، نقطه ای فوق العاده از حیث تعدد جاذبه های طبیعت گردی به حساب می آید که از آن جمله می توان از دیدنی های خاص این دره شامل: باغستان، تنگه، سرچشمه، چشمه آب گازدار و معدنی، آبشار، قله، برفچال و ... نام برد که جملگی آن ها را می توان طی یک برنامه طبیعت گردی در این دره به نظاره نشست.

    شرایط استفاده آبشار خلنو ( لالون)

    آب این آبشار از کوهستان ورزآب تامین می شود. عبور از این شیب های تند، تنها برای کوهنوردان توصیه می شود.
    چه جوری برم ؟

    پیاده روی

    برای رسیدن به آبشارخل نو نیاز است که از روستای لالون 4 ساعت پیاده روی کنید.

    ماشین شخصی

    از تهران در جاده جاجرود، با عبور از فشم، رو به شرق می رویم و با طی 10 کیلومتر به آبادی زایگان رسیده و از این نقطه با طی 3 کیلومتر به آبادی لالون می رسیم.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها
    آبشار خلنو لالون دره آبشار خلنو آبشار لالون آبشار دره خلنو آبشار آبشار لالون خلنو دره لالون آبشار لالون خلنو لالون دره دره آبشار دره خلنو دره لالون آبشار خلنو لالون آبشار خلنو دره آبشار لالون خلنو آبشار لالون دره آبشار دره خلنو آبشار دره لالون خلنو آبشار لالون خلنو آبشار دره خلنو لالون دره خلنو لالون آبشار خلنو دره آبشار خلنو دره لالون لالون آبشار خلنو لالون آبشار دره لالون خلنو آبشار لالون خلنو دره لالون دره آبشار لالون دره خلنو دره آبشار خلنو دره آبشار لالون دره خلنو آبشار دره خلنو لالون دره لالون آبشار دره لالون خلنو آبشار خلنو لالون دره آبشار لالون دره خلنو آبشار دره خلنو لالون آبشار لالون خلنو دره آبشار لالون دره خلنو آبشار خلنو دره لالون خلنو آبشار لالون دره خلنو آبشار دره لالون خلنو لالون دره آبشار خلنو لالون آبشار دره لالون آبشار خلنو دره لالون خلنو آبشار دره لالون دره آبشار خلنو لالون دره خلنو آبشار دره آبشار خلنو لالون دره خلنو آبشار لالون دره لالون آبشار خلنو دره خلنو لالون آبشار دره لالون خلنو آبشار