2.6
از7 نظر

آبشار دره زاری اسفراین

    581
    نمایش

     آبشار دره زاري اسفراین، تنها یکی از چندین جاذبه گردشگری طبیعی موجود در استان خراسان شمالی به شمار مي رود که در منطقه حفاظت شده سالوک واقع شده و ميان دره اي به نام «دره زاري» خودنمایی می کند. همچنین، اين آبشار فصلی است و ارتفاع آن در حدود 30 متر بوده و منظره تماشایی اطراف آن همه ساله مورد توجه بسیاری عکاسان و بازدیدکنندگان قرار می گیرد.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات آبشار دره زاری اسفراین

    آبشار دره زاری در منطقه حفاظت شده سالوک قرار گرفته و از جاذبه های طبیعی استان خراسان شمالی و اسفراین است. سالوک در شمال غربی اسفراین قرار دارد و در این منطقه دره‌های زاری، جوزی و چهار برج جنگل‌های پراکنده مشهود است.

    سیمای عمومی آبشار دره زاری اسفراین

    طبیعت سرسبز و تماشایی، آبشار پر آب و هوای مطلوب از زیبایی های بازدید از این جاذبه هستند.

    سایر اطلاعات آبشار دره زاری اسفراین

    این منطقه زیستگاه پرندگان و حیوانات بسیاری همچون آهو، قوچ، میش است و جاذبه‌های گیاهی مانند گلابی و آلوچه وحشی، زرشک، قره‌میغ، ریخوک، زالزالک، نسترن وحشی، افرا کرکو، گز انجیر و گردو است.

    زمان مناسب بازدید آبشار دره زاری اسفراین

    فصل های بهار و تابستان، زمان مناسبی برای بازدید از این جاذبه هستند.

    ویژگی‌ها آبشار دره زاری اسفراین

    دژ قدیمی معروف به قلعه سالوک یا صعلوک از بناهای نزدیک است. این قلعه تاریخی در شمال منطقه حفاظت شده سالوک واقع شده و در انتهای دره زاری و بر فراز صخره‌های سخت‌گذر سالوک بنا شده‌است. وجود غارهای مهم از جمله غار رختیان و غار پلنگ تخته نی در سالوک و غار پیش قلعه در پارک ملی و حفاظت شده ساریگل از مناطقی هستند که برای گردشگری سودمندند.

    غار پیش قلعه در منطقه ساریگل واقع بوده و بخاطر اینکه در دیواره صخره قرار دارد ورود به این مکان مستلزم وسایل و تجهیزات است و بر اساس شنیده‌ها این غار از عمق بسیار زیادی برخوردار بوده و در گذشته مردم برای پیدا کردن آثار باستانی به داخل آن می‌رفتند و اعتقاد دارند که در این غار آثار باستانی فراوانی وجود دارد. وجود چشمه‌های فراوان مانند چشمه سیاه خانه، چشمه دره جوز، چشمه اردغان، چشمه سفیدارلی، چشمه بازی گربه، چشمه عرب و چشمه ترنو در اسفراین از جاذبه‌های آنست.

    شرایط استفاده آبشار دره زاری اسفراین

    دسترسی به این آبشار از طرقی جاده ارتباطی اسفراین به جاجرم، روستای چهار ماران میسر است. آبشار در فاصله 6 کیلومتری شمال روستا واقع شده است.
    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    دسترسی به این آبشار از طرقی جاده ارتباطی اسفراین به جاجرم، روستای چهار ماران میسر است. آبشار در فاصله 6 کیلومتری شمال روستا واقع شده است.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.