0
از0 نظر

آبشار سرنکوه جیرفت

    2031
    نمایش

    آبشار سرنکوه جیرفت، از جمله جاذبه های طبيعی استان کرمان است كه با ارتفاعی حدود 150متر در فهرست بلندترین آبشارهای ایران قرار گرفته است. گل های شقایق و نرگس هم در اطراف آبشار، منظره زیبایی را خلق کرده اند. برای رسیدن به آبشار باید حدود یک ساعت پیاده روی کنید. با بازدید از این آبشار، شاهد سقوط آبی زلال و خروشان از صخره های سنگی خواهید بود که چشم انداز زیبای آن می تواند انتخابی مناسب برای گذران اوقات فراغت و سوژه ای خوب جهت عكاسی حرفه ای باشد.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات آبشار سرنکوه جیرفت

    رشته کوه جبال بارز، میزبان پدیده های زیبا و با عظمتی چون آبشارهاست. در 50 کیلومتری شرق شهر جیرفت و در میان دره های شکوهمند جبال بارز، آبشار سرنکوه با ارتفاعی بیش از 150 متر در انتهای دره «درین»، یکی از بلندترین آبشارهای ایران و شاید خاورمیانه باشد. گام برداشتن در فضای مملو از جنگل ها و باغ های سردسیری، شکوهی ویژه دارد.

    ویژگی‌ها آبشار سرنکوه جیرفت

    رشته کوه های جبال بارز در شمال و شمال شرقی از گردنه دهبکری شروع شده و تا 280 کیلومتر مرز بلوچستان ادامه دارد و علت نامگذاری آن، بلندی ارتفاعات است. جبال به معنی کوه و بارز به معنای بلندی (کوه های بلند) است.

    سیمای عمومی آبشار سرنکوه جیرفت

    وجود باغ های سردسيری در اين منطقه، بر زيبايی آن افزوده است. به دليل وسعت منطقه، پوشش گياهی يکسانی در آن وجود ندارد و از درختان ارزشمندی مثل ارس، بنه، کهکم و ارچن گرفته تا بوته های کوچک گياهی چون درمنه، شقايق، نرگس، گون و ريواس در آن ديده می شود. شهرستان جيرفت به دليل تنوع محصولات کشاورزی به هند نيز معروف است.

    نکات منفی آبشار سرنکوه جیرفت

    متاسفانه به دلیل کم آبی و خشکسالی های اخیر، آب این آبشار بسیار محدود شده و فقط در پی باران های شدید و جاری شدن رودخانه، عظمت و ارتفاع آن رخ می نماید و دردیگر روزهای سال، توان خود را برای رقابت با آبشار200 متری «وروار» دربخش دیگری ازجبال بارز ازدست می دهد. اما این دو آبشار بلند و با عظمت نشانی دیگر ازعظمت و شکوه رشته کوه جبال بارز دارند.

    شرایط استفاده آبشار سرنکوه جیرفت

    بهتر است در روشنایی روز و با آمادگی جسمانی مناسب، از آبشار سرنکوه جیرفت دیدن کنید.

    وسایل مورد نیاز آبشار سرنکوه جیرفت

    هنگام بازدید از این جاذبه، کفش مخصوص طبیعت گردی، عینک ضدآفتاب، کرم ضدآفتاب، کلاه، آب آشامیدنی، خوراکی های لازم، کمک های اولیه، کیسه زباله، زیرانداز و لباس اضافه، همراه داشته باشید.

    چه جوری برم ؟

    پیاده روی

    برای رسیدن به آبشار سرنکوه می بایست از درین حدود یک ساعتی پیاده روی کرد.

    ماشین شخصی

    با ماشین شخصی باید به 50 کیلومتری شرق شهر جیرفت، روستای درین بروید.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها