3.2
از8 نظر

آبشار سیاه بند طالقان

    1243
    نمایش

    آبشار سیاه بند یا به گویش محلی، سیاه بندی چُره، در فاصله حدود 2 کیلومتری، شمال روستای سوهان واقع شده. مسیر دسترسی، محله اوبار در شمال روستا، سپس از جاده شنی و خاکی به سمت هفت چشمه، طی مسیر میشود. آنگاه از مسیر نهر جاری در هفت چشمه، به سمت شمال و سرچشمه آن، حرکت می شود. برای دسترسی به این آبشار در حدود یک ساعت، پیاده روی، برای افراد متوسط، مورد نیاز است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات آبشار سیاه بند طالقان

    آبشار سیاه بند طالقان در استان البرز واقع شده است. آبشار سیاه بند یا به گویش محلی، سیاه بندی چُره، در فاصله حدود 2 کیلومتری، شمال روستای سوهان واقع شده است. آبشار سیاه بند، در حدود 8 متر ارتفاع دارد.

    زمان مناسب بازدید آبشار سیاه بند طالقان

    آبشار سیاه بند طالقان در تابستان، بسیار کم آب می شود. یخ زدن این آبشار در فصل زمستان منظره زیبایی را پیش روی شما ترسیم می کند.

    شرایط استفاده آبشار سیاه بند طالقان

    این آبشار از طریق محله اوبار در شمال روستای سوهان است؛ سپس از جاده شنی و خاکی به سمت هفت چشمه، طی مسیر میشود. آنگاه از مسیر نهر جاری در هفت چشمه، به سمت شمال و سرچشمه آن، حرکت می شود. برای دسترسی به این آبشار در حدود یک ساعت، پیاده روی، برای افراد متوسط، مورد نیاز است. با رسیدن به منطقه ای که خاک و سنگ های آن، قرمز رنگ است، در ادامه آبشار سیاه بند مشاهده می شود.

    سایر اطلاعات آبشار سیاه بند طالقان

    روستاي سوهان در 25 کيلومتري غرب شهرک طالقان واقع است. غار معروف سوهان نيز در شمال اين روستا پذيراي علاقمندان خويش است. چُره در نزد مردم روستاي سوهان طالقان، به معني آبشار است. البته اگر ارتفاع آب کم باشد به آن چُرنا مي گويند. با توجه به ارتفاعات صخره ای در شمال روستای سوهان، حداقل شش آبشار بلند (شش متر و بیشتر) در نهر های دائمی یا فصلی کوهستان های این منطقه، قابل مشاهده است، که مشهورترین آنها، آبشار چُره و آبشار سوهان، بعنوان یکی از جاذبه های مهم منطقه هستند.

    در نهرها و رودخانه های فصلی این منطقه، به خصوص در فصل بهار، آبشارها پرآب بوده و به تدریج با کم شدن آب نهرها، آنها نیز کم آب و در تابستان خشک خواهند شد. بعلاوه در فصل زمستان، با هجوم سرما و یخ بستن آبشارها، جلوه دیگری، از طبیعت زیبای این منطقه، قابل مشاهده است.

    وسایل مورد نیاز آبشار سیاه بند طالقان

    مواردی همچون کفش مناسب طبیعت گردی، یک دست لباس اضافه، عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب، کلاه و پاوربانک به همراه داشته باشید.

    چه جوری برم ؟

    پیاده روی

    این آبشار از طریق محله اوبار در شمال روستای سوهان است؛ سپس از جاده شنی و خاکی به سمت هفت چشمه، طی مسیر میشود. آنگاه از مسیر نهر جاری در هفت چشمه، به سمت شمال و سرچشمه آن، حرکت می شود. برای دسترسی به این آبشار در حدود یک ساعت، پیاده روی، برای افراد متوسط، مورد نیاز است. با رسیدن به منطقه ای که خاک و سنگ های آن، قرمز رنگ است، در ادامه آبشار سیاه بند مشاهده می شود.

    ماشین شخصی

    با عبور از اتوبان تهران کرج، به سمت قزوین حرکت کنید. بعد از شهر آبیک و آمادگاه ارتش ( در حدود كيلومتر 95 از تهران و 45 کيلومتر مانده به قزوين ) جاده آسفالته زیاران و طالقان درسمت شمال اتوبان قرار دارد. این جاده با دو عدد پل قابل دسترسی است. با حرکت در این جاده و پس از عبور از روستاهای صمغ آباد و ابراهيم آباد، در بالاترین نقطه از گردنه ابراهيم آباد، وارد دره بزرگ طالقان می شویم. در سمت چپ جاده دسترسی به روستاي زيدشت وجود دارد. با ادامه مسیر به سمت بالای دریاچه و و رودخانه طالقان می رسیم. برای رسیدن به روستای سوهان و پائین طالقان، باید از منطقه گلینک به سمت چپ بلوار و پائین حرکت شود که بعد از پل جدید و با گذشتن از روستاهاي اردكان و آرموت و قبل از رسيدن به ساختمان اصلي سد طالقان، به سمت راست و شمال حرکت می کنیم. تابلو و جاده آسفالته اختصاصي روستاي سوهان، قابل استفاده است.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها
    آبشار سوهان سياه بند طالقان آبشار سوهان آبشار سياه بند آبشار طالقان سوهان آبشار آبشار سياه بند سوهان طالقان سياه بند آبشار سياه بند سوهان سياه بند طالقان طالقان آبشار طالقان سوهان طالقان سياه بند آبشار سوهان سياه بند آبشار سوهان طالقان آبشار سياه بند سوهان آبشار سياه بند طالقان آبشار طالقان سوهان آبشار طالقان سياه بند سوهان آبشار سياه بند سوهان آبشار طالقان سوهان سياه بند طالقان سوهان سياه بند آبشار سوهان طالقان آبشار سوهان طالقان سياه بند سياه بند آبشار سوهان سياه بند آبشار طالقان سياه بند سوهان آبشار سياه بند سوهان طالقان سياه بند طالقان آبشار سياه بند طالقان سوهان طالقان آبشار سوهان طالقان آبشار سياه بند طالقان سوهان آبشار طالقان سوهان سياه بند طالقان سياه بند آبشار طالقان سياه بند سوهان آبشار سوهان سياه بند طالقان آبشار سياه بند طالقان سوهان آبشار طالقان سوهان سياه بند آبشار سياه بند سوهان طالقان آبشار سياه بند طالقان سوهان آبشار سوهان طالقان سياه بند سوهان آبشار سياه بند طالقان سوهان آبشار طالقان سياه بند سوهان سياه بند طالقان آبشار سوهان سياه بند آبشار طالقان سياه بند آبشار سوهان طالقان سياه بند سوهان آبشار طالقان سياه بند طالقان آبشار سوهان سياه بند طالقان سوهان آبشار طالقان آبشار سوهان سياه بند طالقان سوهان آبشار سياه بند طالقان سياه بند آبشار سوهان طالقان سوهان سياه بند آبشار طالقان سياه بند سوهان آبشار