3.6
از33 نظر

آبشار شاهاندشت

    5146
    نمایش

     آبشار شاهاندشت يکي از جاذبه های استان مازندران است که با طول تقريبي 170 متر در کنار قلعه باشکوه ملک بهمن در دهکده اي به نام شاهاندشت در جاده هراز قرار دارد. قلعه ملک بهمن در سال 1005 هجري ساخته شده است، برای رسیدن به آبشار دو مسیر وجود دارد. از سمت تهران، وارد جاده هراز شوید، نرسیده به شنگلده، می‌توانید جاده روستای شاهاندشت را پیش بگیرید. همچنین می‌توانید با گذر از پل روستای وانا به آبشار شاهاندشت برسید.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات آبشار شاهاندشت

    آبشار شاهاندشت از جاهای دیدنی لاریجان به شمار می‌رود و در روستایی به همین نام و در کیلومتر ۹۶ جاده هراز قرار دارد.

    پیشنهاد ویژه آبشار شاهاندشت

    در بالای آبشار شاهاندشت قلعه ملک بهمن که به قلعه ملکه قلاع یا ملک بهمن مشهور است قرار دارد؛ به شما پیشهادمیکنیم از این جاذبه هم بازدید کنید.

    ویژگی‌ها آبشار شاهاندشت

     آبشار اصلی شاهاندشت با ارتفاع ۵۱ متر قرار دارد که از جذاب‌ترین جاهای دیدنی استان مازندران و بزرگ‌ترین آبشار این استان به شمار می‌رود.

    سیمای عمومی آبشار شاهاندشت

    آبشار شاهاندشت از هشت آبشار تشکیل‌ می‌شود. آبشار اول به طول تقریبی ۱۵ متر است. آبشار دوم به طول تقریبی ۳۰ متر، به مکانی زیبا ختم می‌شود که درب پشتی قلعه به وضوح از آن نقطه دیده می‌شود. آبشار سوم، چهارم و پنجم، از سه پله پی‌درپی تشکیل‌ می‌شوند که با یک طول کامل می‌توان آن را فرود رفت. پله‌ها به‌ترتیب ۱۰، ۱۸ و ۱۲ متر طول دارند و درمجموع طول آبشار‌های سوم و چهارم و پنجم حدود ۴۰ متر است.

    آبشار ۲۵ متری ششم از زیباترین آبشارهای این مسیر محسوب می‌شود. بعد از عبور از این آبشار به آبشار هفتم که طولش حدود ۲۰ متر است، می‌رسیم. طول آبشار آخر (هشتم) ۳۵ متر است. درمجموع ۵۵ متر فرود از بالای آبشار هفتم صورت می‌گیرد. زیبایی مناظر اطراف بی‌نظیر است و دماوند باشکوه به‌وضوح دیده می‌شود.

    شرایط استفاده آبشار شاهاندشت

    براي رفتن به کنار اين آبشار مي بايست ابتدا شيب تند روستاي شاهاندشت را طي کرد که مسيري چهار کيلومتري است و از کنار رودخانه و کوه مي گذرد. در ابتداي روستا براي پارک اتومبيل مکان مناسبي در نظر گرفته شده است و ادامه مسير را از ميان کوچه باغ ها و خانه هاي اهالي روستا بايستي پياده پيمود. اين مسير از کنار يک قبرستان و مسجد قديمي گذشته و تابلوهاي کوچکي شما را به سمت آبشار راهنمايي مي کنند.

    از دو مسير مي توان جهت ادامه راه استفاده کرد يکي مسير شمالي از بالاي روستا که شما را مستقيما به بالاي آبشار و منظره روبروي آن ميرساند. اين مسير کمي ناهموار بوده و وجود تخته سنگ هاي بزرگ و شيب تند جايي براي اطراق باقي نگذاشته است و بيشتر جهت بازديد به کار مي رود. مسير جنوبي روستا مسير بهتري است که در انتها به پايين آبشار برمي خورد و مکان اطراق و حتي چادر زدن نيز وجود دارد. البته طول ايبن مسير بيشتر است. در هر دو حالت زيبايي و شکوه آبشار به خوبي نمايان است.

    وسایل مورد نیاز آبشار شاهاندشت

    مواردی همچون کفش مناسب طبیعت گردی، یک دست لباس اضافه، عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب، کلاه و پاوربانک به همراه داشته باشید.

    زمان مناسب بازدید آبشار شاهاندشت

    باتوجه به وضعیت آب و هوایی استان مازندران فصل بهار و پاییز بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه هستند.

    امکانات ویژه آبشار شاهاندشت

    در محدوده آبشار شاهاندشت امکانات خاصی وجود ندارد و تنها یک سفره‌خانه در نزدیکی آن واقع شده است. 

    چه جوری برم ؟

    پیاده روی

    در ابتدای روستا برای پارک اتومبیل مکان مناسبی در نظر گرفته شده است و ادامه مسیر را از میان کوچه باغ ها و خانه های اهالی روستا بایستی پیاده پیمود. این مسیر از کنار یک قبرستان و مسجد قدیمی گذشته و تابلوهای کوچکی شما را به سمت آبشار راهنمایی می کنند. از دو مسیر می توان جهت ادامه راه استفاده کرد: یکی مسیر شمالی از بالای روستا که شما را مستقیما به بالای آبشار و منظره روبروی آن میرساند. این مسیر کمی ناهموار بوده و وجود تخته سنگ های بزرگ و شیب تند جایی برای اطراق باقی نگذاشته است و بیشتر جهت بازدید به کار می رود. مسیر جنوبی روستا مسیر بهتری است که در انتها به پایین آبشار برمی خورد و مکان اطراق و حتی چادر زدن نیز وجود دارد. البته طول ایبن مسیر بیشتر است.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.