0
از0 نظر

آبشار شیخ علیخان چهارمحال و بختیاری

    1706
    نمایش

    آبشار شيخ عليخان چلگرد، تنها یکی از چند جاذبه گردشگری طبیعی استان چهارمحال و بختیاری به شمار می رود. با بازدید از این آبشار معروف و دیدنی، شاهد سقوط آبی زلال خواهید بود که از ارتفاعات اطراف روستا سرچشمه می‌گیرد. آبشار شیخ علیخان در ۴۰ کیلومتری روستای سر آقا سید، نزدیک شهر چلگرد و مرکز شهرستان کوهرنگ، قرار دارد. بازدید از منظره زیبای این آبشار، در فصل بهار، مورد توجه بسیاری از گردشگران و علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات آبشار شیخ علیخان چهارمحال و بختیاری

    از شهر چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ تا این آبشار حدود ۵ کیلومتر فاصله است و با وجود کوهستانی بودن منطقه، شیخ علیخان محور ارتباطی مناسبی دارد. شهر چلگرد در دامنه زردکوه و در غرب استان چهارمحال و بختياري، قرار دارد. اين شهر کوچک با مردماني مهربان و با صفا در ميان لطف بي‌دريغ طبيعت محصور شده است.

    آبشار زيباي شيخ عليخان، يکي از صدها جاذبه طبيعي اين شهر است. در ورودي روستاي شيخ عليخان، آب اين آبشار از ميان يک تنگه پر شيب جاري شده و با خود نسيم سردي را در پيش روي رهگذران و گردشگران قرار داده است.

    ویژگی‌ها آبشار شیخ علیخان چهارمحال و بختیاری

    آبشار شیخ علی خان فاصله این آبشار زیبا از شهرکرد در حدود ۹۲ کیلومتر است. این آبشار بر خلاف زیبایی های بی نظیرش، هنوز برای گردشگرانی که برای اولین بار از جاذبه های کوهرنگ بازدید می‌کنند، ناشناخته مانده است. فصل بهار، همه جای چهارمحال و بختیاری آب‌های جاری و چشمه‌های خروشانی وجود دارد که طبیعت بکر و زیبای این استان را بیش از پیش دیدنی کرده است.

    لطافت و شادابی وصف‌ناپذیر هوا، گوشه‌ای از زیبایی و قدرت لایزال خداوند را به بندگان نشان می‌دهد. همچنین، قدم زدن در این هوای پاک روح و جان آدمی را جلا می‌دهد. آبشار شیخ علی خان و دشت و تپه‌های اطراف آن یکی از جاذبه‌های زیبا است.

    نکات مثبت آبشار شیخ علیخان چهارمحال و بختیاری

    در ماه هاي مناسب سال، مي‌توانيد لاله هاي واژگون را در دامنه‌هاي اطراف این آبشار مشاهده کنید.

    سیمای عمومی آبشار شیخ علیخان چهارمحال و بختیاری

    وارد چلگرد که می‌شوی، هیچ تابلویی برای معرفی این آبشار، دیده نمی‌شود و در مسیر ۸۵ کیلومتری شهرکرد به چلگرد نیز تابلویی که این جاذبه را برای گردشگران معرفی کند، نیست. در کنار آبشار نیز برای گردشگران و مسافران امکانات استراحت مهیا نشده و تنها به ساخت چند سکوی سیمانی اکتفا شده است. بسیاری از مسافرانی که برای بازدید به این روستا می‌آیند برای نشستن و توقف کوتاه نیز دچار مشکل می‌شوند. زیرا سایه ساری برای استراحت در اطراف این جاذبه وجود ندارد.

    زمان مناسب بازدید آبشار شیخ علیخان چهارمحال و بختیاری

    درست است که فصل بهار بهترین فصل برای دیدن آبشار شیخ علی خان به حساب می‌آید اما فصل زمستان و هنگامی که آبشار از سرما یخ می‌زدند نیز جذابیت خاصی دارد. بنابراین، تصمیم با شماست که طبیعت زیبای بهاری را انتخاب کنید یا سرمای زمستان و آبشار یخ‌زده آن را.

    شرایط استفاده آبشار شیخ علیخان چهارمحال و بختیاری

    برای رسیدن به این آبشار زیبا لازم ابتدا از شهرکرد به سمت سورشجان و از آنجا به سمت فارسان بروید. سپس جاده فارسان به سمت چلگرد را ادامه داده و بعد از شهر چلگرد به سمت روستای زیبای سر آقا سید و آبشار شیخ علی خان بروید.

    سایر اطلاعات آبشار شیخ علیخان چهارمحال و بختیاری

    منطقه چهارمحال بختیاری با اقلیم متنوع دارای جاذبه های گردشگری است و شهرستان کوهرنگ از شهرستان‌های چهارمحال بختیاری است که به دلیل چشمه سارهای متعدد چون چشمه دیمه، چشمه سرداب، چشمه مروارید، چشمه آب معدنی کوهرنگ و دیدنی‌های طبیعی مانند تونل کوهرنگ، آبشار شیخ علیخان، دشت لاله واژگون، پیست اسکی و .... شهرت بسیار دارد. آبشار شيخ علي خان در فاصله ۹۲ كيلومتري شهركرد، شهرستان كوهرنگ ـ چلگرد و نزدیکی روستایی به همین نام قرار دارد.

    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    برای رسیدن به این آبشار زیبا لازم ابتدا از شهرکرد به سمت سورشجان و از آنجا به سمت فارسان بروید. سپس جاده فارسان به سمت چلگرد را ادامه داده و بعد از شهر چلگرد به سمت روستای زیبای سر آقا سید و آبشار شیخ علی خان بروید.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    پارکینگ/ جای پارک
    مناسب برای کهنسالان
    سرویس بهداشتی
    محل استراحت
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    شب‌گردی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.