2.9
از7 نظر

آبشار ماهاران جلفا

    6116
    نمایش

    آبشار ماهاران یکی از جاذبه های گردشگری جلفا است که در منطقه ی حفاظت شده کیامکی داغ قرار دارد، این آبشار بالغ بر 15 متر ارتفاع دارد و یکی از زیباترین چشم انداز های طبیعی منطقه به شمار می رود.این منطقه در هر فصل از سال با زیبایی های حیرت انگیز خود گردشگران را غافلگیر می کند، در فصل بهار و تابستان علفزار های وحشی دامنه ی آبشار پر از گل ها و شکوفه های رنگارنگ است و مانند یک تابلوی نقاشی بازدید کنندگان را مجذوب خود می کند.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات آبشار ماهاران جلفا

    آبشار ماهاران جلفا دارای بیش از ۱۵ متر ارتفاع است و در دامنه شمالی کیامکی داغ و در جنوب شرقی لیوارجان واقع شده است.

    ویژگی‌ها آبشار ماهاران جلفا

    در اين منطقه به علت وجود اختلاف ارتفاع بسيار در يک محدوده و تفاوت هاي اقليمي متفاوت، فصول رويش گياهان متنوع است. در حاليکه در اواخر زمستان و اوايل بهار در کناره هاي رودخانه ارس درختان به شکوفه نشسته و گل و گياه حال و هواي بهاري در منطقه بوجود آورده است، ارتفاعات جنوبي بويژه ارتفاعات کيامکي داغ، پوشيده از برف است و اوج رويش هاي آن در اواخر بهار و اوايل تابستان اتفاق مي افتد.

    شرایط استفاده آبشار ماهاران جلفا

    برای دیدن آبشار ماهاران جلفا باید از ارسی به سمت ماهاران پیاده حرکت کنید و یا اینکه از خود ماهاران در مسیر آب پایین بیایید.

    سیمای عمومی آبشار ماهاران جلفا

    در ضلع جنوبي روستاي قشلاق رسوبات كنگلومراي قرمز و خاكستري با ميان لايه هايي از مارن به سن ائوسن قابل مشاهده است و همچنين در سمت غرب نهشته هاي فليش تيپ ائوسن رخنمون دارند، اما منطقه در اثر فعاليت تكتونيكي شديد ترشياري كه اواسط ائوسن آغاز مي شود تحت تاًثير قرار گرفته و در اواخر اليگوسن گدازه هاي ولكانيكهاي داسيتي فوران يافته و كوه قشلاق بوجود آمده است.

    نفوذ اين گنبدهاي نفوذي و جريان گدازه هاي ولكانيكي مربوط به آن باعث خرد شدن و پوشيده شدن سنگهاي قديميتر شده است. در سنگ ولكانيكي داسيت درصد کوارتز اندکی از گرانيت کم‌تر ولی از ديوريت اندکی بيش‌تر است. داسيت همانند بيروني گرانوديوريت است. اين سنگ در ايران فراوان است و بيش‌تر به رنگ روشن است.

    زمان مناسب بازدید آبشار ماهاران جلفا

    بهترين زمان براي بازديد از اين جاذبه تمام فصول سال مي باشد.

    پیشنهاد ویژه آبشار ماهاران جلفا

    اگر برای بازدید از آبشار ماهاران رفتید، به هیچ عنوان بازدید از جاذبه هایی مثل روستای پلکانی اشتبین، آبشار آسیاب خرابه، پارک ملی کمتال و همچنین کلیساها و کاروانسراهای تاریخی آن اطراف را از دست ندهید.

    سایر اطلاعات آبشار ماهاران جلفا

    در قلب این آبشار زیبا چندین چشمه وجود دارد که از دامنه ی کوه های اطراف به دره ی ماهاران واژگون شده اند.

    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    این آبشار بی نظیر در منطقه حفاظت شده کیامکی، در نزدیکی رود ارس قرار دارد، برای بازدید از این آبشار شما باید به روستای قشلاق، واقع در دهستان ارسی رفته و سپس پیاده به سمت دره ماهاران بروید. مسیر پیاده روی به سمت دره را از اهالی روستای قشلاق بپرسید.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.