0
از0 نظر

آبشار مجن

    1799
    نمایش

    آبشار مجن، تنها یکی از چندین جاذبه گردشگری و آبشارهای دیدنی استان سمنان به شمار می رود که در ۳۵ کيلومتري شمال غربي شاهرود و شهرستان مجن قرار گرفته است. همه ساله بسیاری از طبیعت گردان از دره مجن عبور کرده و وارد طبیعت کوهستانی منطقه می‌شوند تا سقوط آب زلال آبشار را از دل محوطه‌ای باریک و غار مانند مشاهده کنند.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات آبشار مجن

    آبشار زیبا و باصفا مجن، یکی از جلوه های طبیعی شهر مجن است. برای دیدن آبشار مجبورید وارد آبی سرد و زلال شوید و با حدود بیست متر پیاده روی در آب در فضایی زیبا و هیجان آور از آن لذت ببرید.

    ویژگی‌ها آبشار مجن

    شهر مجن به دلیل قرار گرفتن در منطقه کوهستانی، شهری بن بست بوده و تنها راه ارتباطی آن جاده ای آسفالت است که مجن را به شاهرود و بسطام ارتباط می دهد.

    وجود آثار سفالی و قلعه هایی در اطراف شهر مجن و همچنین درختان کهنسال ارس که در منطقه به نام سور مشهور هستند، نشانگر قدمت تاریخی این منطقه است و آنچه این جاذبه را جذاب و مورد توجه قرار داده، سبک معماری و طبیعت زیبای آن است.

    در این شهر خانه ها گرداگرد تپه ای در دامنه کوه و در میان دو رودخانه پی حصار و پیش ده که از کوه های اطراف سرچشمه می گیرند، بنا شده و در مجموع طبیعت سرسبز و رودخانه های جاری، مجن را به باغی دلگشا در حاشیه کویر مبدل ساخته است.

    سیمای عمومی آبشار مجن

    از روستا تا ابتدای آبشار، جاده ای خاکی و البته ناهموار در میان این دره زیبا احداث شده است که در حدود ۱۰ کیلومتر مسافت دارد. در کنار این مسیر درختان بلند سپیدار، باغات و مزارع سرسبز و کلبه هایی کاهگلی جلب نظر می کنند که بسیار جذاب هستند. بعد از گذشتن از دره مجن وارد طبیعت کوهستانی منطقه می شوید و در دل صخره ای بسیار عظیم آبشار مجن را خواهید دید.

    این کوه صخره ای جالب، آبشار را در محوطه ای باریک و غار مانند محصور کرده است. رود زیبای مجن، رودی فصلی به طول ۲۵ کیلومتربوده که پس از مخلوط شدن با ریزابه های زیادی در مسیر شرقی حرکت کرده و به رودخانه تاش می پیوندد.

    زمان مناسب بازدید آبشار مجن

    فصل های بهار و اوایل پاییز زمان مناسبی برای بازدید از این جاذبه هستند. همچنین، این آبشار در زمستان نیز دیدنی است و دسته های پر تعداد کبک شما را تا دهانه آبشار همراهی می کنند.

    شرایط استفاده آبشار مجن

    در مسیر شاهرود به بسطام پس از 1.8 کیلومتر راه اسفالته ی عریضی در سمت چپ دیده می شود که مسیر روستای مجن است. پس از طی 31.5 کیلومتر در این مسیر به روستای مجن می رسید.

    از روستا تا آبشار 12.5 کیلومتر راه است که ده کیلومتر این مسیر خاکی بوده و در انتهای این جاده ی خاکی به پارکینگ آبشار می رسیم و پس از چند متر پیاده روی، مقصد نهایی را مشاهده خواهید کرد.

    چه جوری برم ؟
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.