0
از0 نظر

آبشار پالیزوک سراوان

    377
    نمایش

    آبشار پاليزوک سراوان، تنها یکی از چندین جاذبه گردشگری طبیعی استان سیستان و بلوچستان است که در 12 کیلومتری غرب روستاي ناهوک واقع شده و همه ساله مورد توجه بسیاری از طبیعت گردان قرار می گیرد. آب این آبشار از دل صخره های سنگی خارج شده و پوشش گیاهی و منظره دیدنی را نیز به نمایش می گذارد.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات آبشار پالیزوک سراوان

    روستای ناهوک از توابع بخش جالق شهرستان سراوان، در فاصله 25 کیلومتری شمال غربی جالق و در 35 کیلومتری سراوان قرار گرفته است و دارای آبشار بسیار زیبایی به نام پالیزوک است. آبشار پالیزوک سراوان از جاذبه های گردشگری شهرستان ناهوک است که درغرب ناهوک و در ۱۲کیلومتری آن قرار دارد.

    شرایط استفاده آبشار پالیزوک سراوان

    روستای ناهوک از غرب، به روستای کشوک و از جنوب غربی به روستای کوپک محدود می‌شود.

    زمان مناسب بازدید آبشار پالیزوک سراوان

    با توجه به وضعیت آب و هوایی سیستان و بلوچستان، فصل بهار، اواخر تابستان و اوایل پاییز زمان مناسب تری برای بازدید از جاذبه های این استان هستند.

    سایر اطلاعات آبشار پالیزوک سراوان

    روستای ناهوک با ارتفاع 1300 متر از سطح دریا، اقلیمی گرم و خشک دارد. رودخانه فصلی ناهوک از مرکز روستا عبور می‌کند. از تاریخچه این روستا، اطلاع دقیقی در دست نیست ولی سنگ نگاره‌های بسیار قدیمی و بدیع پیرامون آن نشانگر قدمت آن است. ناهوک نگارخانه‌ای از سنگ نبشته‌ها و نقوش حکاکی شده بر سنگ است که بر اساس آن، مورخین و باستان‌شناسان، عمر روستا را بیش از هزار سال تخمین می‌زنند. مردم روستای ناهوک به زبان بلوچی سخن می‌گویند، مسلمان و اهل تسنن هستند.

    انتهای دشت وسیع آبرفتــــی سر دشت ناهوك و در میان دره ای پر آب، مجموعه ای منحصر به فرد از نقش و نگاركنده برروی سینه سنگ ها و صخره به چشم می خورد كه شاید از نظر تعداد وتراكم نقوش در یك محدود كوچك ( كه به بیش از هزاران نقش می رسد) بتوان آنرا ” بزرگترین مجموعه معرفی وشناخته شده سنگ نگاره درایران” معرفی کرد. نقوش دره نگاران را میتوان در سه دوره قدیم و میانه و جدید مورد مطالعه قرارداد؛ كهن ترین نقوش آن متعلق به هزاره های چهارم تا هشتم قبل از میلاد ولی عمده نقوش آن متعلق به دوره میانه آن یعنی هزار تا هزار پانصد سال قبل از میلاد است.

    سیمای عمومی آبشار پالیزوک سراوان

    با بازدید از این آبشار تماشایی، شاهد منظره ای دیدنی و طبیعتی بکر و دلنشین خواهید بود.

    چه جوری برم ؟

    افزودن راهنمایی مسیر :

    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.