0
از0 نظر

آبشار کوه گل سی سخت، دنا

    1838
    نمایش

    بشار کوه گل دنا در محدوده سي سخت استان کهگیلویه و بویر احمد قرار دارد و یکی از جاذبه های طبیعی با شکوه زاگرس به شمار می رود. . آبشار از تنگه ای به همین نام به پائین سرازیر می شود. برای دسترسی به آبشار کوه گل باید از جاده خاکی گذر کرد. آبی که از آن جاری می شود خروشش موسیقی دل انگیز طبیعت را به خاطر می آورد.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات آبشار کوه گل سی سخت، دنا

    کوه گل نام قسمتی از طبیعت دنا واقع درنزدیکی شهر سیسخت در استان کهگیلویه و بویراحمد است که دارای چشمه‌های آب معدنی، دریاچه‌های فصلی و دامنه‌های پوشیده از گُل است و همچنین نام رودخانه‌ای که ازچشمه‌های فوق سرچشمه می‌گیرد. این منطقه زیبا در فاصله 8 کیلومتری شرق سی سخت و 44 کیلومتری مرکز استان قرار دارد.

    وسایل مورد نیاز آبشار کوه گل سی سخت، دنا

    مواردی همچون کفش مناسب طبیعت گردی، یک دست لباس اضافه، عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب، کلاه و پاوربانک به همراه داشته باشید.

    ویژگی‌ها آبشار کوه گل سی سخت، دنا

    این مکان زیبا و تفریحی ، پوشیده از درختان بلوط می باشد و به خاطر خاک غنی آن مزارع گندم، نخود و عدس را می توان در آنجا دید، در انتهای دشتک مِلی کشی را می توان دید که یکی دیگر از جاذبه های این منطقه است. ویژگی برجسته دشتک وجود جنگل های آکنده از بلوط است.

    زمان مناسب بازدید آبشار کوه گل سی سخت، دنا

    بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه فصل بهار و تابستان است.

    پیشنهاد ویژه آبشار کوه گل سی سخت، دنا

    از جاذبه های طبیعی این شهر می توان به دشتک، گردنه تاریخی بیژن، منطقه حفاظت شده دنا، چشمه میشی و قله های کوه دنا را نام برد.

    سایر اطلاعات آبشار کوه گل سی سخت، دنا

    شهرستان دنا از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد دارای جاذبه های دیدنی فراوانی است که همه ساله تعداد زیادی از عاشقان طبیعت را به سوی خود می کشاند. شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا که در فاصله 35 کیلومتری شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

    این شهر با واقع شدن در دامنه کوه دنا از اکوتوریسم بی نظیر گردشگری برخوردار بوده و یکی از قطب های گردشگری استان به شمار می آید. این شهر دارای مناظر طبیعی بکر و چشمه های جوشان است که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند.

    هوای پاک و دل انگیز شهر سی سخت با هنر نقاش طبیعت درآمیخته شده و فضایی رؤیایی را برای مسافران و گردشگران رقم زده است. بهار این منطقه سرشار از بوی شکوفه های سیب و گیاهان چویل و آویشن است و در تابستان نیز سرسبزی تاکستان ها و باغ های این شهر همگان را به تفکر در زیبایی خلقت خداوند دعوت می کند.

    شهر سی سخت در قسمت شمال و شمال شرقی استان قرار گرفته است و از شمال به شهرستان لردگان، از شرق به سمیرم، از جنوب به شهرستان بویراحمد و از غرب به شهرستان کهگیلویه محدود می شود. قله های پربرف دنا سرچشمه جویبارها و چشمه های پرآبی است که دامنه های پایین دست آن را به خوبی سیراب می کند. چشمه های دائمی که از کوه های پر برف دنا سرازیر می شوند باعث شده تا این منطقه از نظر آب، تأمین و در فصل گرما نیز آب و هوایی معتدل و خنک داشته باشد.

    چه جوری برم ؟
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.