3.1
از10 نظر

آبگرم لاریجان

    768
    نمایش

    آبگرم لاریجان، از جاذبه‌های گردشگری استان مازندران است. دمای آبگرم حدود ۶۵ تا ۷۰ درجه سانتی‌گراد است و از این مقدار پایین‌تر نمی‌آید؛ مزه آب‌ها نامطبوع است و بوی هیدوژن سولفور دارند. رنگ آب‌های آبگرم لاریجان، زلال است. وجود املاح معدنی در آب‌های آبگرم لاریجان، برای درمان بیماری‌های مفصلی و استخوانی و همچنین برخی بیماری‌های پوستی مفید است.روستای آبگرم لاریجان، تنها یک آبگرم عمومی دارد و بقیه آبگرم‌ها در داخل سوییت‌ها و منازل قرار دارند. 

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات آبگرم لاریجان

    آبگرم لاریجان که نزدیک‌ترین آبگرم به تهران است، در بخش لاریجان شهرستان آمل در استان مازندران قرار دارد و راه دسترسی به آن از جاده هراز است.

    امکانات ویژه آبگرم لاریجان

    امکانات مختلفی در روستای آبگرم لاریجان فراهم شده‌اند تا اقامت برای گردشگران بسیار راحت باشد. از حوضچه‎‌های جکوزی و استخر تا واحدهای اقامتی،‌ همگی برای رفاه گردشگران در دسترس هستند. روستای آبگرم لاریجان، تنها یک آبگرم عمومی دارد که با پرداخت هزینه می‌توان از آن استفاده کرد.

    جدا از این آبگرم عمومی، منازل و سوئیت‌های مختلفی وجود دارند که هرکدام از آن‌ها، خوضچه آبگرم خصوصی و کوچک دارند؛ در سال‌های اخیر نیز چندین هتل در این روستا افتتاح شده‌اند که امکانات مجلل‌تری را در اختیار افراد قرار می‌دهند که شامل استخر و جکوزی آبگرم و آب‌سرد است.

    ویژگی‌ها آبگرم لاریجان

    دمای آبگرم لاریجان حدود ۶۵ تا ۷۰ درجه سانتی‌گراد است و از این مقدار پایین‌تر نمی‌آید؛ مزه آب‌ها نامطبوع است و بوی هیدوژن سولفور دارند. رنگ آب‌های آبگرم لاریجان، زلال است و املاح بیکربنات منیزیم داخل آن، برای درمان بیماری‌های مفصلی بسیار مفید است.

    زمان مناسب بازدید آبگرم لاریجان

    فصل بهار، تابستان و اوایل پاییز برای سفر به آبگرم لاریجان زمان مناسبی هستند.

    پیشنهاد ویژه آبگرم لاریجان

    در نزدیکی این جاذبه دخمه سنگی کافر کلی، آبشار شاهاندشت، دشت لار و حمام شاه عباسی قرار دارد به شما پیشنهاد میکینم از این جاذبه ها نیز بازدید کنید.

    شرایط استفاده آبگرم لاریجان

    لاریجان در استان مازندران قرار دارد و راه دسترسی به آن در جاده هراز قرار دارد. برای رفتن به آنجا از مبدا تهران، باید حدود ۷۰ کیلومتر را در جاده هراز طی کنید و سپس در نزدیکی شهر گزنک از راه اصلی به طرف شمال غربی خارج شده و در مسیر کوهستانی و آسفالته‌ای حرکت کنید که با تابلوی «رینه، لاریجان» مشخص شده است.

    این جاده انحرافی با طول تقریبی ۱۸ کیلومتر، دارای دو خروجی از جاده هراز است که در فاصله دو کیلومتری از یکدیگر قرار گرفته‌اند و روستای لاریجان تقریبا در میانه آن قرار گرفته است. خروجی اول شما را پس از هشت کیلومتر و با گذر از روستای رینه به لاریجان می‌رساند؛ در خروجی دوم پس از پیمودن ۱۰ کیلومتر و پس از عبور از روستای گزانه به آبگرم لاریجان خواهید رسید.

    سایر اطلاعات آبگرم لاریجان

    وجود املاح معدنی در آب‌های آبگرم لاریجان، برای درمان بیماری‌های مفصلی و استخوانی و همچنین برخی بیماری‌های پوستی مفید است.

    نکات مثبت آبگرم لاریجان

    شاید مهمترین حسن رینه نزدیک بودن این آبگرم به تهران است. البته حسن دیگر آن وجود حوضچه های خصوصی در منازل و سوییت و ویلاهای اجاره ای است. البته رینه حسن دیگری هم برای ساکنین تهران دارد و آنهم هوای تمیز و عالی زیر سایه دماوند با شکوه است.

    علیرغم اینکه این آبگرم نزدیکترین آبگرم به تهران است اما کاملا توسط تهرانی ها نادیده گرفته می شود گرچه در کنار یکی از چهار مسیر رفت و آمد به شمال قرار گرفته و اغلب مراجعین آن از اهالی آمل هستند.

    وسایل مورد نیاز آبگرم لاریجان

    وسایل مناسب شنا

    منبع آبگرم لاریجان

    وب سایت لاریجان وب سایت شبکار باشگاه خبرنگاران جوان
    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    حدود 78 تا 80 کیلومتر که از تهران توی مسیر جاده هراز فاصله گرفتین، تابلوی انحرافی این روستا رو می‌بینید. البته مستقیما به آبگرم اشاره نکرده و نوشته Reyne (رینه). شاید بهترین نشونه اون رستوران سالاریه. مسیر انحرافی روستا دقیقا از کنار این رستوران جدا می‌شه. از کنار جاده اصلی تا روستای آبگرم دو تا روستای دیگه هم هست : رینه و نیاک. باید این دو رو رد کنین. راه روستا کمی باریک و پیچ پیچی کوهستانیه و اگه شب رو برای رفتن به روستا انتخاب می کنین، حقیقتش یه کم هراس داره چون خیلی تاریکه، تقریبا 20 دقیقه طول می کشه که این مسیرو طی کنین.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    بوفه
    مناسب برای کهنسالان
    سرویس بهداشتی
    محل استراحت
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.