0
از0 نظر

آبگرم لوت

    2113
    نمایش

    آب گرم لوت، تنها یکی از چندین جاذبه طبیعی و ارزشمند موجود در استان خراسان جنوبی به شمار می رود که در بخش خوسف از شهرستان بيرجند قرار دارد و به دليل قرار گيري در دشت لوت، با همین نام شهرت یافته است. این جاذبه در منطقه ای با آب و هواي گرم و خشک کويري واقع شده و همه ساله گردشگران زیادی برای استفاده از خواص درمانی این آب گرم معدنی، از آن دیدن می کنند.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات آبگرم لوت

    علت وجودی مجموعه آب گرم لوت ، چشمه آب معدنی است که گردشگران را به منظور درمان معالجه امراض پوستی و عضلانی و... به سمت خود می کشاند.

    ویژگی‌ها آبگرم لوت

    خواص آبگرم از خواص فیزیکی و شیمیایی آبگرم لوت می توان به موارد ذیل اشاره نمود :

    -1 رنگ ومزه: معمولا آبهای معدنی بی رنگ وزلال هستند که آب گرم لوت نیز از این قاعده استثنا نیست ولی در برخی موارد در اثر وجود مواد معلق یا کلوئیدی رنگین وکدر می شود مثلا در مورد آبهای گوگردی که SHاکسیده می گردد باعث رنگ شیری و آبی آبهای گوگردی می شود در کل باید گفت آب گرم لوت بی رنگ و زلال است.

    2-: بو: این آب گرم بی بو است.

    3-: وزن مخصوص : معمولا آبهای گرم به دلیلی دارا بودن مواد محلول دارای وزنی بیش از یک هستند.

    4-: درجه حرارت : درجه حرارت و گرمای آب معدنی به منشاءآنها ،عمق زمین و فعالیتهای بیولوژیک وواکنش های شیمیایی همچنین سرعت بالا آمدن آنها و نظایر آن داردوممکن است از حدود 6درجه تا 98 درجه سانتیگراد باشد گرمای آب معدنی به علل خاص چون زلزله تغییر نماید. درجه حرارت آب گرم لوت براساس نمونه برداری آقای دکتر فرخی 3/24 درجه سانتیگراد است که این نمونه در شهریور ماه سال 1384برداشته شده است.

    -5:.هدایت الکتریکی : هدایت الکتریکی آبهای معدنی بستگی به میزان املاح موجود آن ها دارد و چون املاح آبهای معدنی زیادتر از آب های آشامیدنی است هدایت الکتریکی آنها نیز بیشتر است و در مورد آبهای معدنی تغییرات هدایت الکتریکی نشانه اختلاط آنها با آبهای سطحی است هدایت الکتریکی آب گرم لوت 8760 می باشد.

    6-:اکسید و احیا شدن : هرگاه در زمینهای آبرفتی با آبهای اکسیژن دار مخلوط شوند اکسید می شوند وممکن است گوگرد، تیوسولفات، سولفیت و سولفات تولید و چون آب گرم معدنی لوت نیز سولفاره است اکسید شدن آن به یکی از شکلهای فوق اتفاق خواهد افتاد.

    زمان مناسب بازدید آبگرم لوت

    بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه اواسط اردیبهشت تا اواسط آبان است.

    شرایط استفاده آبگرم لوت

    از بیرجندتاآب گرم حدود5/2ساعت رانندگی واز خوسف تا آب گرم حدود 2ساعت رانندگی لازم است که به دلیل شرایط سخت دسترسی زمان طولانی لازم است تا بتوان به آبگرم رسید.

    امکانات ویژه آبگرم لوت

    مجموعه آبگرم لوت شامل دو استخر زنانه و مردانه ،ده عدد وان خصوصی ،رختکن، تعداد4 چشمه سرویس بهداشتی مجزا ، آبدارخانه و فروشگاه و اطاق استراحت پرسنل ومجموعه اداری و نمازخانه و سرویس بهداشتی است.

    سایر اطلاعات آبگرم لوت

    بر اساس خواص شیمیایی فیزیکی آب گرم لوت این چشمه برای درمان امراض پوستی،عضلانی و گوارشی مناسب بوده که با ارزیابی های به عمل آمده از گردشگران مشخص شد که حدود 50%آنهابه منظور معالجه امراض پوستی ،42%به منظور معالجه امراض عضلانی و8%به منظور معالجه امراض گوارشی به این چشمه سفر کرده اند.بنابراین ملاحظه می شود که هدف اصلی گردشگران از سفر به آب گرم لوت درمان امراض پوستی بوده است. ج- سرویس بهداشتی: این خدمت جز لاینفک واحدهای خدماتی گردشگری است وبایستی این سرویسها در کنار واحدهای پذیرایی و خدماتی در نظر گرفته شود.
    چه جوری برم ؟

    افزودن راهنمایی مسیر :

    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    کارتخوان
    محل کمپ
    تلفن عمومی
    پارکینگ/ جای پارک
    مناسب برای کهنسالان
    رزرو
    سرویس بهداشتی
    سرپوشیده
    محل استراحت
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.