0
از0 نظر

امامزاده ابراهیم (ع) سپهسالار

    6282
    نمایش

    امامزاده ابراهيم (ع) در درون غاري مشرف به روستاي سپهسالار واقع شده است و اهالي اين روستا از اين کوه به نام کوه سرخ ياد مي کنند.امامزاده ابراهیم (ع)، سپهسالار لشگر حضرت معصومه(س) بوده اند که به همراه امامزاده داوود و تنی چند به دیدار امام رضا (ع) رهسپار بوده اند، که در میان راه مورد هجوم دشمن قرار گرفته و برخی از امامزادگان به کوههای این منطقه پناه آورده اند، امامزاده ابراهیم نیز که مجروح گردیده بودند در غاری پنهان گشته و در همانجا به شهادت رسیدند.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات امامزاده ابراهیم (ع) سپهسالار

    امامزاده ابراهیم (ع) روستای سپهسالار از توابع بخش آسارای استان البرز در طول سال بخصوص تعطیلات روزهای آغازین عید نوروز و میزبان بسیاری از مسافران استان های مختلف کشور است.

    تاریخچه امامزاده ابراهیم (ع) سپهسالار

    امام رضا(ع ) که به دعوت مامون خلیفه عباسی برای ولیعهدی به مرو (خراسان امروزی ) دعوت شده بود پس از مدتی برای خواهرش حضرت فاطمه معصومه (س ) پیغام می فرستد و از او می خواهد تا از مدینه به دیدارش برود.

    حدود ۲۲۰ نفر از امامزادگان هم عصر با حضرت معصومه (س ) نیز تصمیم می گیرند تا ایشان را در این سفر همراهی کنند. این افراد از میان خود امامزاده ابراهیم فرزند برهان الدین را به عنوان راهنما فرمانده و سپهسالار قافله خود انتخاب می کنند. پس از آنکه قافله حضرت معصومه (س ) به « ملک ری » می رسد به ایشان خبر می دهند که امام رضا(ع ) به وسیله مامون مسموم شده و به شهادت رسیده است .

    حضرت معصومه (س ) در ساوه بیمار شده و در این منطقه از دنیا می روند و برخی از ارادتمندان به خاندان اهل بیت پیکر پاک حضرت معصومه (س ) را به قم انتقال داده و ایشان را در آنجا دفن می کنند. پس از دفن حضرت فاطمه معصومه (س ) قافله به سمت مرو ادامه مسیر می دهد تا بر سر مزار امام رضا(ع ) حضور یابند و قبر ایشان را زیارت نمایند.

    این خبر به گوش مامون می رسد و او دستور می دهد تا جلوی پیشروی قافله امامزادگان گرفته شود. به گفته خادم امام زاده ابراهیم (ع ) و براساس منابع تاریخی در الموت اشکور گیلان میان ماموران خلیفه عباسی و امامزادگان جنگی درمی گیرد و برخی از امامزادگان به کوه های این منطقه پناه برده و متواری می شوند. امامزاده ابراهیم (ع ) نیز به همراه پسرش محمود به کوههای قریه آسارا پناه می برد.

    محمود پس از چندی به دست کفار کشته می شود و بر پیشانی مبارک امامزاده ابراهیم (ع ) ضربتی وارد می شود و ایشان مجروح می شوند. امامزاده ابراهیم (ع ) سپس به غار کوه سرخ پناه برده و در آنجا پنهان می شوند و در نهایت در همانجا به شهادت می رسند.

    ویژگی‌ها امامزاده ابراهیم (ع) سپهسالار

    بیشتر کوههای اطراف روستا سرخ رنگ هستند. از عجایب این محل صخره ای سنگی است که در بالای غار مدفن امامزاده قرار گرفته و در فصل تابستان از دو نقطه آن آب چکه می کند. اهالی روستا معتقدند که صخره برای امامزاده اشک می ریزد.

    ریزش این قطرات آب غیرطبیعی به نظر می رسد زیرا محل ریزش قطرات بالاترین نقطه صخره و جایی است که به کوه های اطراف ارتباط ندارد و روی آن هم از برف و یخ خبری نیست و معلوم نیست منبع این قطرات آب که تقریبا هر ۱۰ ثانیه یکبار می چکند کجاست

    سیمای عمومی امامزاده ابراهیم (ع) سپهسالار

    محل ضریح مقدس امامزاده ابراهیم (ع ) که در غار کوه سرخ قرار گرفته در فصل تابستان بسیار خنک است به نحوی که هنگام ورود به صحن ضریح امامزاده تصور می کنید که وارد سردخانه شده اید. جالب اینکه براساس گفته اهالی همین صحن در فصل زمستان از هوای معتدلی برخوردار است .

    پیشنهاد ویژه امامزاده ابراهیم (ع) سپهسالار

    در این امامزاده ‎ ۱۱شهید گلگون کفن به خاک سپرده شده اند که مزار آنان در ابتدای محوطه آستان قرار دارد و کمی بالاتر وارد شبستان امامزاده ابراهیم سپهسالار می شویم که ضریح چوبی قدیمی آن در عین سادگی در زیر صخره ای از سنگ قرار دارد.

    شرایط استفاده امامزاده ابراهیم (ع) سپهسالار

    اتومبیل تا پای کوه می رود اما برای دیدار از آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع ) باید با عبور از پلی چوبی که بر روی رودخانه قرار داده شده خود را به آن سوی رودخانه رساند و مسافتی حدود ۳۰۰ ـ۲۰۰ متر را در جاده ای باریک و خاکی به سمت راس کوه راهپیمایی کرد.

    جاده ای که هر چقدر بالا می روی زیبایی و چشم انداز لذت بخش روستا که در مقابل شما قرار دارد دوچندان می شود. روستا را کوه های سر به فلک کشیده احاطه کرده که تماشای آن خستگی را از یاد می برد. در میانه راه صندلی های آهنی و شیرهای آب قرار دارد که می توان در آنجا لحظه ای استراحت کرد آبی بر صورت زد و جانی دوباره گرفت و مجددا به راه ادامه داد.

    امکانات ویژه امامزاده ابراهیم (ع) سپهسالار

    یک شبستان بزرگ با سقف شیروانی و ابنیه دیگری از جمله زائرسرا و سرویس های بهداشتی و دیگر تاسیسات مربوطه که در سالهای اخیر احداث شده از بناهای دیگر این مکان است . این آستانه توسط هیات امنا و نظارت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرج اداره می شود و درآمد امامزاده از راه جذب نذورات نقدی زائران تامین می شود.

    سایر اطلاعات امامزاده ابراهیم (ع) سپهسالار

    بقعه متبرکه امامزاده ابراهیم (ع) همچون نگینی پنهان در دل کوهستان در روستای سپهسالار بخش آسارای استان البرز واقع در سلسله جبال کوه های البرز در ارتفاع ۴۰۰ متری از این روستا واقع شده است.

    زمان مناسب بازدید امامزاده ابراهیم (ع) سپهسالار

    بهترين زمان براي بازديد از اين جاذبه تمام فصول سال است.

    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    برای رسیدن به آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) که از نوادگان امام زین العابدین (ع) است بایستی از جاده آسارا که در ۴۳ کیلومتری کرج قرار گرفته است عبور کرد ، ازکنار بخشداری آسارا راهی باریک از جاده چالوس جدا می شود که با ورود به این جاده فرعی و گذشتن از حدود سه کیلومتر به عمق سلسله جبال البرز به یک روستای سرسبز با مردمی خونگرم در تکیه ˈسپهسالارˈ مواجه می شوید.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    مناسب برای کهنسالان
    سرپوشیده
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها
    امامزاده ابراهيم سپهسالار گردشگري مذهبي امامزاده ابراهيم امامزاده سپهسالار امامزاده گردشگري مذهبي ابراهيم امامزاده امامزاده سپهسالار ابراهيم گردشگري مذهبي سپهسالار امامزاده سپهسالار ابراهيم سپهسالار گردشگري مذهبي گردشگري مذهبي امامزاده گردشگري مذهبي ابراهيم گردشگري مذهبي سپهسالار امامزاده ابراهيم سپهسالار امامزاده ابراهيم گردشگري مذهبي امامزاده سپهسالار ابراهيم امامزاده سپهسالار گردشگري مذهبي امامزاده گردشگري مذهبي ابراهيم امامزاده گردشگري مذهبي سپهسالار ابراهيم امامزاده سپهسالار ابراهيم امامزاده گردشگري مذهبي ابراهيم سپهسالار گردشگري مذهبي ابراهيم سپهسالار امامزاده ابراهيم گردشگري مذهبي امامزاده ابراهيم گردشگري مذهبي سپهسالار سپهسالار امامزاده ابراهيم سپهسالار امامزاده گردشگري مذهبي سپهسالار ابراهيم امامزاده سپهسالار ابراهيم گردشگري مذهبي سپهسالار گردشگري مذهبي امامزاده سپهسالار گردشگري مذهبي ابراهيم گردشگري مذهبي امامزاده ابراهيم گردشگري مذهبي امامزاده سپهسالار گردشگري مذهبي ابراهيم امامزاده گردشگري مذهبي ابراهيم سپهسالار گردشگري مذهبي سپهسالار امامزاده گردشگري مذهبي سپهسالار ابراهيم امامزاده ابراهيم سپهسالار گردشگري مذهبي امامزاده سپهسالار گردشگري مذهبي ابراهيم امامزاده گردشگري مذهبي ابراهيم سپهسالار امامزاده سپهسالار ابراهيم گردشگري مذهبي امامزاده سپهسالار گردشگري مذهبي ابراهيم امامزاده ابراهيم گردشگري مذهبي سپهسالار ابراهيم امامزاده سپهسالار گردشگري مذهبي ابراهيم امامزاده گردشگري مذهبي سپهسالار ابراهيم سپهسالار گردشگري مذهبي امامزاده ابراهيم سپهسالار امامزاده گردشگري مذهبي سپهسالار امامزاده ابراهيم گردشگري مذهبي سپهسالار ابراهيم امامزاده گردشگري مذهبي سپهسالار گردشگري مذهبي امامزاده ابراهيم سپهسالار گردشگري مذهبي ابراهيم امامزاده گردشگري مذهبي امامزاده ابراهيم سپهسالار گردشگري مذهبي ابراهيم امامزاده سپهسالار گردشگري مذهبي سپهسالار امامزاده ابراهيم گردشگري مذهبي ابراهيم سپهسالار امامزاده گردشگري مذهبي سپهسالار ابراهيم امامزاده