0
از0 نظر

امامزاده سلطان ابراهیم (ع) ایذه

    4264
    نمایش

     امامزاده سلطان ابراهيم در شهرستان ايذه که در بخش سوسن واقع شده است. امامزاده سلطان ابراهيم (ع) ايذه يکي از امامزاده هاي مشهور خوزستان است که زائران و مسافران براي زيارت و بازديد از آن سوار قايق مي شوند و به امامزاده مي روند.دور تا دور این امامزاده مملو از جنگل های بلوط و مناظر دل‌انگیز است همچنین چشمه‌ای از این کوه جاری می‌باشد که معروف به چشمه امام‌زاده است و آب آن از دامنه جنوبی کوه به دره کارتا و در قسمت غربی به کارون منتهی می‌گردد.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات امامزاده سلطان ابراهیم (ع) ایذه

    امام‌زاده سلطان ابراهیم، از جاذبه های گردشگری مذهبی استان خوزستان است که در دامنه كوهي بزرگ با همین نام و با 2200 متر ارتفاع، خودنمایی می کند.

    تاریخچه امامزاده سلطان ابراهیم (ع) ایذه

    اسم روستایی که این امامزاده در آن مدفون است کارتا است و اهالی این روستا همه از سادات و از نوادگان همین امامزاده هستند . ایشان را سلطان ابراهیم مرتضى بن عبدالله بن حمزه بن موسى بن جعفر، از اولاد امام موسى بن جعفر امام هفتم شیعیان میدانند.

    زمان مناسب بازدید امامزاده سلطان ابراهیم (ع) ایذه

    با توجه به وضعیت آب و هوایی استان خوزستان، ایام خنک سال زمان مناسبی برای بازدید از این جاذبه هستند.

    ویژگی‌ها امامزاده سلطان ابراهیم (ع) ایذه

    بارگاه ساخته شده بر روی مقبره امامزاده سلطان ابراهیم از زمان های قدیم به جا مانده است . این بارگاه که به شکل یک کله قند است به دستور یکی از خوانین بختیاری و به همت او ساخته شده است. برای زیارت این بارگاه ملکوتی باید از ایذه به آنجا رهسپار شد که به خاطر کوهستانی بودن مسیر، جاده مناسبی ندارد . تا چند سال پیش اتومبیل تا نزدیکی های روستای کارتا و در این طرف دریاچه سد شهید عباسپور می رفت که بایستی برای رسیدن به بارگاه امامزاده به وسیله قایق از دریاچه سد عبور نمود . اکنون از یک مسیر دیگری، می توان با اتومبیل، تا کنار بارگاه رفت.

    مردم این منطقه و مناطق اطراف، ارادت خاصی به این امامزاده دارند و برایشان بسیار مقدس است به گونه‌ای که سوگند به نام امامزاده در گفتار آن‌ها زیاد شنیده می شود و حتی بر روی ماشین‌هایشان، نوشته هایی از این امامزاده مشاهده می‌شود.

    سیمای عمومی امامزاده سلطان ابراهیم (ع) ایذه

    هنگام بازدید از این امامزاده، قاب هایی بر روی دیوار توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. این قاب ها در واقع شفاعات امامزاده سلطان ابراهیم است که تعدادی از شفا شونده ها با درج خلاصه اى از زندگى خود و نوع شفایى که در این منطقه دیدند، آن را ثبت کرده و به دیوار آویزان کردند.

    شرایط استفاده امامزاده سلطان ابراهیم (ع) ایذه

    جهت دسترسی به بارگاه سلطان ابراهیم چندین راه وجود دارد که ما به شما خواهیم گفتم:

    1- از طریق روستای ده شیخ در دهستان سوسن با قایق.

    2- از منطقه گلزار جاده که چند فاز آن آسفالت گردیده است.

    3- از طریق سد شهید عباس پور با قایق.

    سایر اطلاعات امامزاده سلطان ابراهیم (ع) ایذه

    چشمه اى معروف به چشمه امامزاده، از کوهی در نزدیکی این جاذبه، جارى است که آب آن از دامنه جنوبى کوه به دره کارتا و در قسمت غربى به کارون منتهى مى شود.

    نکات مثبت امامزاده سلطان ابراهیم (ع) ایذه

    هنگام بازدید از این جاذبه، شاهد جنگل سرسبز و مناظر زیبا و دل انگیزی که اطراف امامزاده را فرا گرفته، خواهید بود که تماشای آن می‌تواند خستگی مسیر را از تن مسافران و گردشگران خارج کند.

    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    جهت دسترسی به بارگاه سلطان ابراهیم می توان از منطقه گلزار جاده اشاره کرد که چند فاز آن آسفالت گشده است.

    قایق

    از طریق سد شهید عباس پور با قایق می توان به امامزاده سلطان ابراهیم کارتا دسترسی داشت. همچنین می توان از طریق روستای ده شیخ در دهستان سوسن با قایق به این امامزاده رفت.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    نمازخانه
    محل کمپ
    پارکینگ/ جای پارک
    مناسب برای کهنسالان
    سرویس بهداشتی
    سرپوشیده
    محل استراحت
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها
    امامزاده سلطان ابراهيم (ع) ايذه خوزستان امامزاده سلطان ابراهيم (ع) امامزاده ايذه امامزاده خوزستان سلطان ابراهيم (ع) امامزاده امامزاده ايذه سلطان ابراهيم (ع) خوزستان ايذه امامزاده ايذه سلطان ابراهيم (ع) ايذه خوزستان خوزستان امامزاده خوزستان سلطان ابراهيم (ع) خوزستان ايذه امامزاده سلطان ابراهيم (ع) ايذه امامزاده سلطان ابراهيم (ع) خوزستان امامزاده ايذه سلطان ابراهيم (ع) امامزاده ايذه خوزستان امامزاده خوزستان سلطان ابراهيم (ع) امامزاده خوزستان ايذه سلطان ابراهيم (ع) امامزاده ايذه سلطان ابراهيم (ع) امامزاده خوزستان سلطان ابراهيم (ع) ايذه خوزستان سلطان ابراهيم (ع) ايذه امامزاده سلطان ابراهيم (ع) خوزستان امامزاده سلطان ابراهيم (ع) خوزستان ايذه ايذه امامزاده سلطان ابراهيم (ع) ايذه امامزاده خوزستان ايذه سلطان ابراهيم (ع) امامزاده ايذه سلطان ابراهيم (ع) خوزستان ايذه خوزستان امامزاده ايذه خوزستان سلطان ابراهيم (ع) خوزستان امامزاده سلطان ابراهيم (ع) خوزستان امامزاده ايذه خوزستان سلطان ابراهيم (ع) امامزاده خوزستان سلطان ابراهيم (ع) ايذه خوزستان ايذه امامزاده خوزستان ايذه سلطان ابراهيم (ع) امامزاده سلطان ابراهيم (ع) ايذه خوزستان امامزاده ايذه خوزستان سلطان ابراهيم (ع) امامزاده خوزستان سلطان ابراهيم (ع) ايذه امامزاده ايذه سلطان ابراهيم (ع) خوزستان امامزاده ايذه خوزستان سلطان ابراهيم (ع) امامزاده سلطان ابراهيم (ع) خوزستان ايذه سلطان ابراهيم (ع) امامزاده ايذه خوزستان سلطان ابراهيم (ع) امامزاده خوزستان ايذه سلطان ابراهيم (ع) ايذه خوزستان امامزاده سلطان ابراهيم (ع) ايذه امامزاده خوزستان ايذه امامزاده سلطان ابراهيم (ع) خوزستان ايذه سلطان ابراهيم (ع) امامزاده خوزستان ايذه خوزستان امامزاده سلطان ابراهيم (ع) ايذه خوزستان سلطان ابراهيم (ع) امامزاده خوزستان امامزاده سلطان ابراهيم (ع) ايذه خوزستان سلطان ابراهيم (ع) امامزاده ايذه خوزستان ايذه امامزاده سلطان ابراهيم (ع) خوزستان سلطان ابراهيم (ع) ايذه امامزاده خوزستان ايذه سلطان ابراهيم (ع) امامزاده