0
از0 نظر

امامزاده سید ابوالوفاء (ع)

    4593
    نمایش

    بقعه امامزاده سيد ابوالوفاء (عليه السلام)  از نوادگان امام حسن مجتبي (ع) در چهارراه پانزده خرداد شهر شيراز و در اول خيابان نادر واقع شده است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات امامزاده سید ابوالوفاء (ع)

    امامزاده سید ابوالوفا شیرازی که معروف به امامزاده سید ابوالوفا می باشد از نوادگان امام حسن مجتبی(علیه السلام) است، اما به گفته مردم محل ایشان از نوادگان امام سجاد (علیه السلام) هستند. گنبدی نسبتا بزرگ بر بالای ساختمان ساخته شده است و ضریح در وسط حرم قرار دارد. ابعاد ضریح هم حدودا 2 در 1/5 متر و سازه ای مشبک است.

    تاریخچه امامزاده سید ابوالوفاء (ع)

    سید ابوالوفا شیرازی مدفون در بقعه مورد نظر، در عصر شاه داعی الی الله و شاه نعمت الله ولی (قرن نهم هجری) ذکر شده است.

    ویژگی‌ها امامزاده سید ابوالوفاء (ع)

    این بقعه با کمک های مردمی و اداره اوقاف و امور خیریه استان فارس در سال 1383 بازسازی شده است. محل دفن میرزا عبدالله پسر میرزا محمود حکیم نیز در همین مکان است.

    سیمای عمومی امامزاده سید ابوالوفاء (ع)

    بر بالای ورودی کاشی کاری دیده می شود که بر روی آن نام امامزاده و همچنین نام معمار و سال بازسازی آن را ذکر شده است. بنای ساختمان پیشین حرم به صورت اتاقی بوده و در پشت آن هم حیاط و سالن داشته است؛ اما حرم را تخریب و ساختمانی جدید و مهندسی ساز طبق نقشه اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس بنا کردند.

    سایر اطلاعات امامزاده سید ابوالوفاء (ع)

    زیارت نامه السَّلامُ عَلَیکَ اَیُّهَا السَّیِّدُ الزَّکِیُّ، اَلطّاهِرُ الوَلِیُّ، وَالدّاعِی الحَفِیُّ؛ اَشهَدُ اَنَّکَ قُلتَ حَقّاً، حَقّاً، وَنَطَقتَ حَقّاً وَصِدقاً، وَدَعوتَ اِلی مَولایَ وَمَولاکَ، عَلانِیَةً وَسِرًّا، فازَ مُتَّبِعُکَ، وَنَجا مُصَدِّقُکَ، وَخابَ وَخَسِرَ مُکَذِّبُکَ، وَالمُتَخَلِّفُ عَنکَ، اَشهَد لی بِهذهِ الشَّهادَةِ، لِاَکونَ مَنَ الفائِزینَ بِمَعرِفَتِکَ وَطاعَتِکَ، وَتَصدیقِکَ وَاتِّباعَکَ، وَالسَّلامُ عَلَیکَ یا سَیِّدی وَابنَ سَیِّدی. اَنتَ بابُ اللهِ المُؤتی مَنهُ، وَالمَأخوذُ عَنهُ، اَتَیتُکَ زائِراً، وَحاجاتی لَکَ مُستَودِعةً، وَها اَنَا ذا اَستَودِعُکَ دینی وَاَمانَتی، وَخَواتیمَ عَمَلی، وَجَوامِعَ اَمَلی اِلی مُنتَهی اَجَلی، وَالسَّلامُ عَلَیکَ وَ رَحمَةُ اللهِ وَبَرَکاتُه. *** سلام بر تو ای آقای پاک و پاکیزه و سرور من و ای دعوت کننده (به حق) به مهربانی، گواهی دهم که تو حق گفتی و به حق و راستی سخن کردی و (مردم را) آشکارا و نهان بسوی مولای من و مولای خودت دعوت فرمودی رستگار شد پیرو تو و نجات یافت تصدیق کننده ات و نومید و زیانکار شد تکذیب کننده ات و آنکس که با تو مخالفت کرد گواه باش برای من این گواهی را تا من بوسیله معرفت و اطاعت تو و تصدیق و پیروی کردنت از زمره رستگاران باشم و سلام بر تو ای آقای من و ای فرزند آقای من توئی درگاه خدا که از آن درآیند و (معالم دین را) از آن بگیرند آمده ام به درگاهت برای زیارت و حاجتهای خود را به تو سپرده ام و من اکنون به تو می سپارم دینم و امانتم و سرانجام کارهایم و همه آرزوهایم را تا پایان عمرم و بر تو باد سلام و رحمت خدا و برکاتش.

    منبع امامزاده سید ابوالوفاء (ع)

    شهرداری شیراز - پایگاه جامع امامزادگان و بقاع متبرکه ایران اسلامی
    چه جوری برم ؟
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    مناسب برای کهنسالان
    سرپوشیده
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.